Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Podpisano umowę na dokończenie północnej jezdni na węźle Szczecin-Kijewo

Data publikacji: 15 czerwca 2020 r. 20:03
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2020 r. 09:36
Podpisano umowę na dokończenie północnej jezdni na węźle Szczecin-Kijewo
 

Umowa na dokończenie północnej jezdni DK10 w stronę Szczecina na węźle drogowym Szczecin-Kijewo została podpisana. Wykonawcą będzie firma Strabag.

- Podpisaliśmy umowę z firmą Strabag, która za kwotę 32,07 mln złotych dokończy północną jezdnię DK10 oraz dwie łącznice na węźle drogowym Szczecin-Kijewo. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zrealizowanie prac - mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie. - To druga umowa na dokończenie robót, których nie zrealizował poprzedni wykonawca. Pierwszy kontrakt - na wiadukt dla jezdni w stronę Szczecina - podpisaliśmy w ubiegły piątek. Wykonanie wiaduktu wraz z prowadzącą do niego jezdnią pozwoli na koniec tego roku przenieść ruch na północną część węzła i wykonać w przyszłym roku pozostałe roboty tej inwestycji.

Jezdnia z dwoma łącznicami 

Podpisana w poniedziałek umowa obejmuje dokończenie budowy jezdni DK10 w stronę Szczecina oraz łącznic węzła dla relacji Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin. Poprzedni wykonawca rozebrał istniejącą konstrukcję jezdni i wykonał część robót ziemnych. Zakres prac do dokończenia dla nowego wykonawcy obejmuje między innymi roboty ziemne, wykonanie konstrukcji jezdni DK10 i łącznic oraz roboty wykończeniowe.

Podział zadania na części 

Dokończenie przebudowy węzła drogowego Szczecin-Kijewo zostało podzielone na trzy części. Pierwszą z nich jest dokończenie wiaduktu na jezdni DK10 w stronę Szczecina. Drugą dokończenie samej jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z dwiema łącznicami. Te dwa etapy razem mają umożliwić uruchomienie do końca 2020 roku przejazdu przez węzeł. Zmniejszy to utrudnienia, gdyż nowa jezdnia i wiadukt są szersze i mają cztery pełne pasy ruchu. Przeniesienie ruchu na nowy wiadukt umożliwi też realizację pozostałych robót, które wchodzą w skład trzeciej części. Te prace to między innymi wykonanie jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z południowym wiaduktem węzła, przebudowa jezdni autostrady A6, budowa jezdni zbiorczo-rozporowadzających w ciągu autostrady A6 i wykonanie pozostałych łącznic węzła.

(p)

Fot. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Uniofil
2020-06-17 09:01:53
Jak dobrze że jesteśmy w Związku Socjalistycznych Republik Unijnych przynajmniej na papierze wszystko zgodne z "procedurami" bo papierki są ważniejsze niż ludzie, teraz zabawa wesoło zaczyna się na nowo i urzędnicy są szczęśliwi, że nikt nie odpowie za paraliż miasta wojewodzkiego
Obs.ryver
2020-06-16 17:35:54
Papierki, stempelki, podpisy, konferencje, wizyty, konsultacje...a robota leży, krzaki i korki rooosną... Czerwiec 2020 kończy się. Ludzie klną, tłuką autka na wertepach a GDDKiA ma się dobrze, jest zadowolona...O pupilku owej dyrekcji dróg -ENERGOPOL s.a. jakoś ciiicho....
pytający.
2020-06-16 14:40:21
Ciekawe ile więcej na dokończenie prac na tym węźle chciała poprzednia firma i nie dostała, tylko zeszła z budowy?. Wiadomo było że materiały i robocizna znacznie zdrożały od chwili popisania umowy, były więc podstawy do negocjacji ceny. Zdaje mi się że teraz za dokończenie zapłaci się znacznie więcej niż chciała tamta firma, a na dodatek będą dwa lata opóźnienia.
hej
2020-06-16 11:54:08
Co z budową obwodnicy Przecławia/Warzymic, co z budową obwodnicy Mierzyna i dociągnięcia "dziesiątki" do Lubieszyna nowym śladem, co z Zachodnim Obejściem Szczecina? Czy ten PiS w ogóle coś robi?
Kijewo
2020-06-16 10:18:14
Węzeł Kijewo jest najbardziej obciążonym miejscem drogowym gdzie koncentruje się glowny ruch pojazdow z i do miasta Sxczecina oraz przebiega ruch pojazdow z drog s3, s6, s10 i a6 dlatego wexel Kijewo powinien przy obecnej modernizacji i przebudowie to uwzględnić aby zlikwidować korki dzisiejsze i na przyszlosc
GDDKiA
2020-06-16 08:37:13
5 lat pisowskich rządów - 5 lat budowy jednego węzła
Robert
2020-06-16 07:51:47
Nawet na głupiej S5 między Gnieznem a Bydgoszczą wszystkie wiadukty są przygotowane ns dodatkowe dwa pasy. U nas geniusze nie przewidują, że ruch na S3 z czasem będzie jeszcze większy. Będą za to kolejne przetargi ns wyburzenia obecnie stawianych wiaduktów i kolejne 10 lat na przebudowę węzłów. Tragedia w tej GDDKiA
ehh
2020-06-16 07:27:49
Modelowy przykład pisowskiego nieudacznictwa w kwestii budowy dróg
@Miś
2020-06-16 07:25:19
Jedno ale, tę inwestycję finansuje GDDKiA, czyli instytucja centralna, nie miasto. Tak samo było z przebudową Dworca Głównego PKP, za którą nie odpowiadało miasto.
Sino
2020-06-16 00:20:04
Przebudowywane wiadukty na węźle Kijewo powinne uwzględniać dwie jezdnie na A6 po trzy pasy ruchu w każdym kierunku
Miś
2020-06-15 23:57:39
Dlaczego ktoś inny musi "kończyć" inwestycję, skoro za jej budowę W CAŁOŚCI honorarium przytulił zupełnie inny ktoś, kto ją rozpoczął i kontynuował dopóki go nie znudziło. Przestało się opłacać poprzedniemu wykonawcy? Poszedł na przysłowiowe piwo, na L4 Forte?? Wyjechał na ferie na Majorkę i postanowił dłużej zostać? Dlaczego prawie KAŻDA inwestycja w Szczecinie opłacana z grosza podatników musi mieć dwóch, trzech, czterech wykonawców? Tak szybko dostaja zadyszki?
gregor102
2020-06-15 22:12:10
no i OK, kiedy wykonawca zaczynie prace?
Grześ
2020-06-15 21:43:05
Ten węzeł to wielka mina dla miasta w takim rozwiązaniu jak zaprojektowano stanie się za parę lat utrapieniem dla kierowców jak to już jest teraz z węzłem S3 z A6. Węzeł S3 z A4 zbudowano na przyszłość a u nas brak wyobraźni.Czekają nas wielkie korki za parę lat jak będzie ukończona S3 w całości i S10 do Warszawy.Na obwodnicę zachodnią nie będzie środków.
Strabag
2020-06-15 21:28:42
Fajna taka firma, nie za droga.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA