Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Podpisano umowy na budowę dwóch odcinków S10 [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 24 maja 2024 r. 13:16
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2024 r. 23:27
Podpisano umowy na budowę dwóch odcinków S10
Fot Wioletta Mordasiewicz  

Budowa drogi ze Szczecina do Piły o długości 113,4 km ma się zakończyć w 2028 r. W miniony piątek w sali sesyjnej stargardzkiego ratusza przedstawiciele GDDKiA podpisali umowy z wykonawcami dwu odcinków, które powstaną jako pierwsze.   

To odcinki Suchań - Recz o dł. 19,6 km i Piecnik - Wałcz o dł. 16 km. Odcinek z Recza do Suchania wybuduje firma Mirbud. Umowę na jego realizację, Łukasz Lender, dyrektor oddziału GDDKiA w Szczecinie podpisał 24 maja z Jerzym Mirgosem, prezesem zarządu firmy. Drugi odcinek z Piecnika do Wałcza zrealizuje Budimex. Umowę sygnował prezes Artur Popko. Wartość kontraktu podpisanego z tymi dwoma wykonawcami opiewa na 1,2 mld zł.

 - W ciągu kilku najbliższych tygodni podpiszemy umowy na 6 kolejnych odcinków S10 między Szczecinem a Piłą -  mówił w piątek Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. - Na tę drogę czekały pokolenia. Ona unieważni twierdzenie, że łatwiej z tego miejsca dostać się do Berlina niż do Warszawy. To ważny moment nie tylko pod względem komunikacyjnym, ale rozwoju gospodarki. Trzeba ją budować na dalszych odcinkach, w przebiegu innych województw. Jestem niezwykle zadowolony, że konsultacje społeczne dotyczące przebiegu mazowieckiego dotyczącego miasta Płocka są spokojne i zgodne. I jeszcze w tym roku będziemy mogli określić dokładny wariant tej drogi

Ekspresówka S10 będzie najprostszą drogą ze Szczecina do Warszawy. Skomunikuje zachodnią i środkową część Pomorza z resztą kraju. Kierowcy pojadą ok. 400-kilomeetrową trasą ze Szczecina przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa. Dalej bezpośredni dojazd do stolicy zapewni droga S7.

- To będzie alternatywny szlak dla autostrady A2 – dodaje Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury. - Żeby dotrzeć do autostrady A-2 do Warszawy trzeba przejechać ponad 560 kilometrów. Dzięki nowej drodze będzie to łatwiejsze. Z wielką nadzieją patrzymy też na realizację zachodniego obejścia Szczecina.

Wszyscy obecni na piątkowej konferencji parlamentarzyści i samorządowcy podkreślali, że chwila jest historyczna. Bo o szybszym niż obecnie połączeniu z Warszawą mówiło się od wielu lat.

- Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę w Stargardzie być świadkiem tego historycznego wydarzenia - mówił Michał Kamiński, wicemarszałek Senatu. - To, że Pomorze Zachodnie zyskuje możliwość lepszej komunikacji z resztą Polski podkreśla tylko kluczowy charakter Pomorza Zachodniego w infrastrukturze komunikacyjnej naszego kraju.

- Bliżej nam dziś do Pragi, Kopenhagi, Berlina Oslo niż do Warszawy, ale niedługo to będzie nieaktualne – cieszy się poseł Jarosław Rzepa. Nowa droga będzie odciążeniem dla wielu miejscowości i gmin. Ich mieszkańcy czekają na to od lat.

Obecny na konferencji poseł Artur Łącki z Rewala podkreśla też inny aspekt turystyczny.

- Jestem z Rewala i mam najdalej do Warszawy,  bo aż 670 km  - mówi Artur Łącki. - Ta nowa trasa  mnie samemu zmniejszy  o 130 km dojazd do stolicy. Ale co istotne,  przywiezie nam turystów do województwa zachodniopomorskiego. Będzie takim baypasem, który połączy te kręgosłupy, które już wybudowaliśmy, czyli S3, A 1.

Aż 30 procent ruchu na starej „dziesiątce” stanowi ruch ciężarowy. Budowa nowych odcinków S10 znacznie odciąży miejscowości znajdujące się wzdłuż trasy. W tym także Suchań. Stąd obecność na konferencji w Stargardzie burmistrz Stanisławy Bodnar.  

 - Mieszkańcy chcą w końcu odetchnąć i zacząć normalnie żyć - mówi Olgierd Geblewicz, marszałek WZ. - Ta droga jest spełnieniem ich marzeń. Ale będzie ona też miała duże znaczenie dla całej gospodarki Polski.

Gospodarzem spotkania był prezydent Stargardu, który wraz z budową drogi liczy na jeszcze lepszy rozwój Stargardu.  

- Dla nas to dzień szczególny uroczystość -  mówi Rafał Zając, prezydent Stargardu. - Mówi się, że infrastruktura jest tlenem gospodarki, a drogi na pewno. To ważna inwestycja dla Stargardu i regionu. Stargard to średniej wielkości, które ma ogromne ambicje. Mamy dwa parki przemysłowe, w których jest nowo utworzonych ok. 10 tys. miejsc pracy. Ale ma ogromny potencjał do rozwijania przemysłu. Potencjał będzie się rozwijał tym lepiej, im ta infrastruktura będzie się rozwijała.

Obecnie trwa realizacja, w formule projektuj i buduj, odcinka S10 Bydgoszcz-Toruń.

- Pozostałe fragmenty trasy w Wielkopolsce, woj. kujawsko-pomorskim oraz na Mazowszu są na etapie przygotowania - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik GDDKiA.©℗

(w)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

No to
2024-05-25 14:35:16
pociągnij ! Może się uda i jeszcze między ... !
A gdzie pani?
2024-05-25 14:10:21
Spotkanie w męskim gronie. Kobiety z partii pewnie w domu, obiady gotują i sprzątają.
⭐️⭐️⭐️⭐️
2024-05-25 11:43:36
Ten najniższy w okularach bardzo przystojny facet
FIGO
2024-05-25 10:25:37
Bardzo pięknie . Czekamy na realizację . Politycy obecnie rządzący mają zadanie zabezpieczyć środki finansowe na zadania ! Tu jestem sceptyczny , ponieważ nawet komuchy jak " wycyganią " należne nam, Polsce unijne fundusze , to je w nieświadomy sposób roztrwonią ! Ponownie obłowi się cała masa cwaniaków, mafii vatowskich! Będą upadłości firemek , które coś fizycznie zrobią i nie dostaną kasy za robotę ,a jeszcze zapłacą składki VAT, ZUS, PIT, CIT , tylko Oni nic nie dostaną ! Ja to pamiętam !
Wojtek
2024-05-25 07:25:17
@o boże. No elity jakich nam wciąż mało w Szczecinie. Młodzi, wysokiej kultury osobistej, obeznani w świecie, wykształceni, akademicy. Takich nam trzeba! Brawo Marchewka i Brożyński! Czasy starych pierdzieli bez wykształcenia i mentalności lokalnego kacyka już się na szczęście skończyły
@Pytanie
2024-05-25 07:22:47
Bo jak brać czy to na inwestycje czy to wysokie pensje za eurodeputowanego to wszystko super z UE, ale ogólnie to unia fatalna i najgorsza. Prawda jest taka, że gdyby nie unia to dalej mielibyśmy w Polsce układ dróg jak w Bangladeszu. Zero inwestycji w ekspresówki czy autostrady jak było do 2004 roku, bo i z czego? Był notoryczny brak kasy na wszystko, a przez to powszechny syf, kiła i mogiła.
chester
2024-05-25 04:34:40
Zapewne największa w tym zasługa Rzepy i Łąckiego. Ci ludzie nie mają już za grosz przyzwoitości! Robią sobie darmową kampanię. Łącki, może pójdziesz w ramach kampanii w lecie na plażę sprzedawać lody?
tylko
2024-05-25 00:39:18
jakieś ~600mb drogi tygodniowo.
@ @Dobrze
2024-05-24 23:23:20
To oświeć nas ile zakładów przemysłowych powstało za tę 4-krotność? Ile solidnych miejsc pracy powstało za te 4 razy? Bo ja cię mogę oświecić ile zakładów zamknięto przekierowując Polaków do pracy w lidlach albo na poniewierce za granicą. Oddanie tego wszystkiego co mieliśmy za ścieżki rowerowe i aquaparki, to prawdziwe "indiaństwo" w Europie wXXI wieku. To jest skala twojego "zysku"!
O jezu
2024-05-24 22:39:12
Znowu ten pseudo wicewojewoda
Ekspert
2024-05-24 22:38:37
"które już wybudowaliśmy". Łącki co ty gadasz chłopie pomylony. Nic nie zrobiłeś. Przestań kłamać.
ale dzień
2024-05-24 21:46:56
Tu wyżerka a w Gryficach kolejna - 70 lat PKS. Tacy dobrzy ojcowie ludu zasługują na honory i gratisy!
Hej tam!
2024-05-24 21:31:50
Tym partyjnym cwaniakom , upasionym na dietach. ŁOPATY wydać i niech zaczną te inwestycję , a nie gębusie do zdjęć wystawiają .
Zaś tam!
2024-05-24 21:17:44
"Bliżej nam dziś do Pragi, Kopenhagi, Berlina Oslo niż do Warszawy, ale niedługo to będzie nieaktualne – cieszy się poseł Jarosław Rzepa". Niestety, zła wiadomość jest taka, że najkrósza droga nie zmieni geografii: ze Szczecina jest i będzie bliżej do Berlina, Pragi i Kopenhagi, niż do Warszawy.
@@Brawo
2024-05-24 21:06:25
Ostatnie 8 lat państwo polskie działało tylko teoretycznie
kaktus
2024-05-24 20:12:41
Już grzeją się przy tej inwestycji:Kamiński,Łącki,Geblewicz,Rzepa....ważne żeby nie przeszkadzali!!!!!!!
Niemcy nadchodzą
2024-05-24 20:02:39
Rosyjska agentura w Warszawie, Berlinie i Brukseli działa na pełnych obrotach. Najbardziej antyrosyjską partię w Europie, czyli PiS oskarża o współpracę z Moskwą. Komunistyczne gadzinówki TVN, Onet, WP, Wyborcza kłamią i plują jadem w Polaków. "Wolne sądy" nie reagują. Tak wygląda kraj totalitarny. Ryży otacza swój dom drutem kolczastym. Jemu potrzebny jest kaftan bezpieczeństwa. Niemcy przejmują kontrolę nad Polską dzięki 5 kolumnie PO i prawnikom. To jest zagrożenie.
Robert
2024-05-24 19:33:50
Nie gadać tylko wbijać łopaty na pl. budowy. Ludzie chcą widzieć jak robota idzie w terenie a nie biurokrację.
@Dobrze
2024-05-24 19:25:01
Ty forumowiczów masz za durni jakim sam jesteś?? Komu UE coś zabrała oświeć ...? Ty już chyba w tej swojej propagandzie sam się pogubiłeś, bo jak dotychczas to jako Polska otrzymaliśmy 4krotność tego co wpłaciliśmy, a jak się Konfederacji nie podoba to na Białoruś Łukaszenka zaprasza razem z mafią PiS, dożywotni immunitet gratis 😁
@Brawo
2024-05-24 19:14:57
Coś przespałeś w ciągu ośmiu ostatnich lat. Pora się otrząsnąć z letargu.
Dobrze
2024-05-24 18:47:09
Dobrze, że unia oddała nam trochę z tego, co wpłaciliśmy. Jak odda wszystko, uda się sporo zbudować. Tylko nie wpłacajmy więcej, zanim nie oddadzą tego, co zabrali.
@RyszardM12
2024-05-24 17:40:20
Do siebie miej pretensje. Poszukaj dobrze w necie na ten temat. S3 i S6 opóźnione. Znajdź sobie to się dowiesz
Myśl
2024-05-24 17:18:00
Dobrze, że będą budowane kolejne odcinki S10. To ważne dla naszego regionu, można się tym pochwalić. Brak informacji o finansowaniu. Przy podpisywaniu umowy powinni być zainteresowani: wykonawca, inwestor, ktoś z ministerstwa i samorządowcy. Reszta nie jest tam potrzebna, wszystko psuje i pozostawia niesmak (delikatnie mówiąc). Niech się wynoszą i robią kampanię swoim kosztem.
Edmund
2024-05-24 16:27:50
Coś załatwiono,coś podpisano,o czymś zadecydowano....i o dziwo zaraz znajdą się ciemniaki którym to nie pasuje
@ @ Dawno powinna by
2024-05-24 15:34:47
Umiesz czytać? To poczytaj sobie o podatkach.
@@Pytanie
2024-05-24 15:32:10
Unię w głównej mierze finansują Niemcy i Francja.
Brawo
2024-05-24 15:30:37
Państwo polskie nareszcie działa.
RyszardM12
2024-05-24 15:28:22
Oby nie budowali tej drogi w takim samym tempie jak odcinek S3 Troszyn-Świnoujście, który miał być gotowy na te wakacje. GDDKiA O/ Szczecin nie raczyła nawet oficjalnie poinformować mieszkańców rejonu kiedy będzie koniec inwestycji i przeprosić za beznadziejny nadzór nad budową, który doprowadził do ponad półrocznego opóźnienia. Tunel w Ś-ciu był opóźniony o ponad 9 miesięcy i ciągle oficjalnie nie jest miastu przekazany, S3 opóźniona na dzisiaj o co najmniej pół roku. Co się dzieje w GDDKiA ?
@Pytanie 🤪
2024-05-24 15:00:32
A kto finansuje Unię Europejską? Może Kurier odpowie jewropejczykowi, bo w zasobach jego główki brak jest tej informacji.
Driver
2024-05-24 14:54:04
" Realizacja całej drogi S10 od Szczecina do Piły ma się zakończyć w 2028 roku " A świstak siedzi i zawija w te sreberka.Oczywiście opowieści rodem "z mchu paproci" żwirka muchomorka. Obwodnicę Wałcza liczącą zaledwie 21 km budowano z przerwami 7 lat.Ogólnie ta inwestycja od dziesięcioleci całych jest kulą u nogi rządzących.Od strony Torunia i Bydgoszczy coś się dzieje.Zachodniopomorskie wybudowało zaledwie 2 obwodnice.
@ Dawno powinna była
2024-05-24 14:44:48
A skąd kasa powinna była wpłynąć ? Może od wyznawców Konfederacji?? Jak pokażecie coś oprócz Korwina , Brauna, Bosaka, czy Mentzena to może wasze sondaże się zmienią Buhaha... Wszyscy do PE tylko nie naziole w brunatnych koszulach z Konfederacji!!!!
Pytanie 🤪
2024-05-24 14:22:33
W jakim % finansuje to znienawidzony twór przez PiS i Konfę czyli UNIA EUROPEJSKA ??? Czyżby tym razem mniej niż 85%,bo brak rzetelnej informacji w artykule KS...
o boże
2024-05-24 14:21:10
jaka elyta ....... marchewa, kamiński, brożyński (pupil marchewy)
Dawno powinna była
2024-05-24 14:07:14
być zrobiona ta droga gdyby nie porozumienie sprzedawczyków Polski z nieodżałowanej(?) pamięci dr. Janem. Dopiero sprzedanie A2 przez spadkobierców otworzyło możliwość budowy tej drogi (konkurencji dla A2). Ale budowa będzie prowadzona na ostatnią chwilę przed zapowiadaną na 2035 rok likwidacją dostępnej dla obywateli motoryzacji - dzieła innych sprzedawczyków Polski. Dość kupczenia Polską! 9 czerwca tylko KONFEDERACJA!
jak widać na zdjęciu
2024-05-24 14:03:50
Partia zawsze żywa. Politycy finansują tę budowę ?Coś się zmieniło od czasów komuny?Co maja ci faceci spoza władz do pokazania ? Promują swoje gębusie przed wyborcami ?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA