Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Podpiszą umowę na tramwaje. „Bety" już pewne

Data publikacji: 29 marca 2023 r. 16:31
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2023 r. 10:47
Podpiszą umowę na tramwaje. „Bety" już pewne
Tramwaje mają dwie kabiny i drzwi po obu bokach. Do zmiany kierunku jazdy nie potrzebują więc tradycyjnej pętli. Fot. Nikola Gawrońska  

Znany jest już wynik postępowania na dostawy nowych nadwozi i podzespołów do zmontowania dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów. W najbliższym czasie spółka „Tramwaje Szczecińskie" podpisze umowę  z firmą Modertrans Poznań.

- Szczecin jest o krok bliżej do powiększenia taboru o kolejne pojazdy szynowe. Będą to kolejne tramwaje dwukierunkowe, które staną się doskonałym uzupełnieniem już posiadanych pojazdów, szczególnie podczas remontów lub przy ograniczonej możliwości utworzenia pętli - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy TS.

Przedmiotem umowy będzie dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe i częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.

- Umowa podzielona zostanie na 2 etapy. W pierwszym z nich wykonawca ma 160 dni na dostawę kompletu do montażu pierwszego tramwaju, w drugim łącznie 220 dni od dnia podpisania umowy na dostarczanie elementów do kolejnego - dodaje Hanna Pieczyńska. - Samo składanie tramwajów to okres około 2 miesięcy.

Poznańska spółka Modertrans zaproponowała za wykonanie umowy kwotę 15 242 160 zł. W szczecińskiej zajezdni Pogodno jest już 8 pojazdów Moderus Beta, bo taki model ma być zmontowany na potrzeby przewoźnika. Cztery z nich to wagony dwukierunkowe, które do zmiany kierunku jazdy nie potrzebują tradycyjnej pętli. Mają kabiny na obu końcach i drzwi po obu stronach. To rozwiązanie przydatne np. podczas remontów czy skróconych tras. W Szczecinie jednak jak dotąd takie możliwości składów nie były wykorzystywane. ©℗

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Piotr
2023-03-30 10:09:17
Wrocław powoli wycofuje się z tramwajów dwukierunkowych, tzn. nie dokupują nowych, a obecnie planowane nowe przystanki końcowe mają być pętlami, a nie ślepymi końcówkami. Tramwaje dwukierunkowe są droższe w utrzymaniu i w zakupie.
EKSPERT
2023-03-30 07:47:33
I po to takie coś? Krzystek co Ty robisz?
Satyra
2023-03-29 21:51:33
Nie dość że badziew, to jeszcze aż sześć będzie. Gdzie Pani chce je puścić? Z sześcioma nie da rady. Z dziesięć to może. Plus rezerwa musowo. I te z dwie sztuki
Wow!
2023-03-29 21:15:35
Jest się czym chwalić- zakupem starych technologicznie tramwajów. W miastach zachodniej Europy takie "cuda techniki" wycofuje się z eksploatacji.
Zigi
2023-03-29 21:14:33
Na siłę szukają zajęcia dla pracowników warsztatów.
szkoda kasy
2023-03-29 20:37:46
bardzo słaba amortyzacja ustroju kołowo-wózkowego. w dodatku puszczają te wagony na Turkusową - bezsens.
Rewolucja Torowa
2023-03-29 18:08:07
Tylko żeby były mocne pantografy!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA