Zaloguj    Zarejestruj
Poniedziałek, 03 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Policja wydała oświadczenie po weekendowych incydentach na Podzamczu

Data publikacji: 15 września 2025 r. 12:27
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2025 r. 22:36
Policja wydała oświadczenie po weekendowych incydentach na Podzamczu
 

W związku z wydarzeniami, które miały miejsce w weekend na ulicy Wielka Odrzańska, specjalne oświadczenie wydała Komenda Miejska Policji w Szczecinie.

REKLAMA

Z filmów udostępnionych w mediach społecznościowych wynika, że w sobotę i niedzielę na ul. Wielka Odrzańska na szczecińskim Podzamczu doszło do incydentów z udziałem tego samego rowerzysty. Za każdym razem blokował on rowerem samochody jadące ulicą pod prąd i czekał na przyjazd policji. W efekcie tego w sobotę wywiązała się awantura między kierowcą zablokowanego samochodu, a rowerzystą, w której użyty został kij bejsbolowy i gaz. 

Sprawa wywołała duże poruszenie w mediach społecznościowych, tym bardziej, że to nie pierwsze tego typu wydarzenia na tej ulicy. W styczniu doszło tu do awantury z udziałem kilku osób, w efekcie której pobity został kierowca taksówki.

Swoje stanowisko w sprawie ostatnich incydentów w poniedziałek w specjalnym oświadczeniu przedstawiła szczecińska policja.

"W obu przypadkach interweniowali funkcjonariusze Policji. Wobec kierowcy samochodu i cyklisty podjęto czynności wyjaśniające w sprawach o wykroczenia.

Druga sytuacja, która miała miejsce w niedzielę, również spotkała się ze stanowczą reakcją policjantów. Zebrany w tej sprawie materiał dowodowy został przekazany do Komisariatu Policji Szczecin – Śródmieście. Tam, w ramach czynności wyjaśniających zostanie dokonana ocena zachowania uczestników zdarzenia.

Warto podkreślić, że problem łamania przepisów ruchu drogowego, w szczególności w rejonie ulicy Wielka Odrzańska, jest nam znany. W rejonie tym prowadzone są kontrole drogowe. Zapewniamy, że każde zgłoszenie, które do nas wpływa, jest analizowane i badane.

Jednocześnie apelujemy do obywateli, którzy są świadkami łamania prawa: Państwa reakcja i dokumentowanie wykroczeń jest cennym wsparciem dla naszych działań oraz dowodem słuszności i skuteczności koncepcji Community Policing. Należy jednak pamiętać, że w pierwszej kolejności zawsze trzeba zadbać o własne bezpieczeństwo. Kiedy obywatel ujawnia popełnione przez innego kierowcę wykroczenie, dokumentując je, powinien zrobić to, minimalizując ryzyko wystąpienia niebezpieczeństwa w wyniku agresywnej reakcji nagrywanego. Ton prowokacyjno-konfrontacyjny zdecydowanie nie jest tutaj wskazany i może prowadzić do niepotrzebnej eskalacji konfliktu.

Najbezpieczniejszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wezwanie na miejsce patrolu Policji poprzez wykonanie połączenia pod numer alarmowy 112 lub, jeśli sytuacja na to pozwala, bezpieczne sfotografowanie i nagranie zdarzenia, następnie przekazanie materiału dowodowego funkcjonariuszom" - można przeczytać w oświadczeniu Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie.

(k)

REKLAMA

Komentarze

@@@@@@2 de..
2025-09-17 13:43:25
Normalnie jestem ostatnią osobą żeby bronić pirata drogowego. Ale w tym przypadku sprawa nie jest taka prosta, po obejrzeniu nagrań - bo odnalazły się dwa filmy, jeden rowerzysty, drugi jak się okazało z porsche, które też miało kamerę. Na filmach widać jak ten rowerzysta prowokuje i zamiast starać się wyjaśnić w czym problem, on dąży do eskalacji. Kierowca auta popełnił oczywiście błąd, ale mógł nie być tego świadom. Sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej, gdyby rowerzysta zachował się inaczej.
@@@@@2 de..
2025-09-16 19:39:54
ziew... ty naprawdę masz kłopot z głową - po pierwsze wykroczenie zagrożone mandatem do 500zł i 5 punktami jest tylko wtedy gdy tak uważa policja jednak policja może też uważać że to sąd powinien ocenić wykroczenie a sad może np odebrać uprawnienia skoro kierowca ma niedostatki poznawcze. Po drugie skoro sam popełniasz błędy (i to trywialne) to daj spokój z urojoną pseudopoprawnością językową. Mnie takie wtręty nie ruszają bo świadczą o deficytach argumentacyjnych ale skoro sam zaczynasz to...
@Derka
2025-09-16 15:04:27
Zgadza się, obaj złamali prawo, i obaj powinni ponieść konsekwencje. Tak będzie sprawiedliwie. Może i rowerzysta miał rację, ale nie wystarczy mieć racji, trzeba też potrafić ją zakomunikować i działać w granicy prawa. Na filmie wyraźnie widać że gość nie potrafi wyjaśnić o co mu chodzi, zamiast tego dąży do konfrontacji. Do tego obraca się z rowerem raz do przodu, raz do tyłu, więc również przez chwilę jedzie pod prąd, po czym odwraca się i powoduje kolizję z pojazdem. Trafił swój na swego.
@Podprądziak
2025-09-16 13:29:46
O! Widzę ze mamy tu eksperta, który potrafi z taką pewnością określić jakiej narodowości był kierowca. Skąd pewność że to ruski? Kalinkę śpiewał czy papachę nosił? I do tego wydaje wyroki, choć chyba filmu nie widział, bo by wiedział ze koleś wyskoczył z bejsbolem dopiero, jak mu rowerkiem przywalił w maskę samochodu powodując wgniecenie. Ciekawe czy ty byś spokojnie patrzył jak jakiś oszołom niszczy ci auto.
@xxx
2025-09-16 13:26:18
"jak jakiś użytkownik drogi mówi ci ze tak jest to zawróć" - no i tu jest właśnie problem, bo ten koleś na rowerku nic takiego nie powiedział. Jak tamten pytał o co mu chodzi, to nie odpowiadał. Na filmie widać wyraźnie że kierowca nie jest świadomy tego że jedzie pod prąd.
Derka
2025-09-16 13:15:33
Rowerowy ekoterrorysta.
Derka
2025-09-16 13:14:33
Pan rowerzysta to typowy eko-terrorysta walczący z samochodami i ich właścicielami.Rower nie służy zatrzymywania ruchu drogowego.Od tego jest policja,która słusznie prowadzi postępowanie również wobec rowerzysty.
Podprądziak
2025-09-16 08:54:04
rosjanin udający anglojęzycznego jechał pod prąd, dobrze o tym wiedział, zrobił to specjalnie. Groził pobiciem, wyszedł z samochodu z KIJEM BEJSBOLOWYM. Czy nasza Policja jakoś go za to ukarze? Czy my już jesteśmy społeczeństwem pierdołowatych tchórzy? Brawo dla aktywisty - nie ugiął się przed gangusikiem zza wschodniej granicy.
xxx
2025-09-15 22:08:52
Jedziesz pod prąd to jak jakiś użytkownik drogi mówi ci ze tak jest to zawróć a nie ładujesz się w zakaz. Ktos może nie znac języka ale znaki są chyba wszędzie takie same. Dziwne jest ze ktoś jedzie pod prad i jest w Szczecinie to dostaje pouczenie a ktoś kto jedzie rowerem ma wniosek do sądu. A co będzie jak wszyscy zaczną jezdzic pod prad ? Miejsce jest objęte kontrolami tak samo jak wieczorem taczaka, derdowskiego, 26 kwietnia, szafera itd
@@@@2 de.. c.d
2025-09-15 21:28:23
A skoro ten rowerzysta nie raczył wytłumaczyć z jakiego powodu blokuje przejazd, to skąd kierowca miał wiedzieć czego on od niego chce? Może myślał ze ma do czynienia z jakimś wariatem, który chce mu krzywdę zrobić? Na filmie wyraźnie słychać jak pyta "o co mu chodzi" czy "czego od niego chce", a ten zamiast wyjaśnić, to tylko nakręca konflikt. Myślę że jakby na spokojnie wyjaśnił że to jednokierunkowa, to gość mógłby sam wycofać i nie byłoby konfliktu. Ale ten wolał prowokować, zamiast wyjaśnić
@@@@2 de..
2025-09-15 21:25:56
Jak widać, nie wszyscy potrafią tego języka poprawnie używać. "powinien utracić uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych skoro nie wie że jedzie pod prąd na drodze jednokierunkowej" - po pierwsze, to jest to wykroczenie zagrożone mandatem do 500zł i 5 punktami, nie utratą prawka. Po 2, ten kierowca nie jest tutejszy, nie zna dobrze naszych ulic, a co do znaków w Polsce, to można by doktoraty pisać. Miał prawo do pomyłki. Policja jak zatrzymuje kierowcę, to wpierw mówi z jakiego powodu.
@do @@de
2025-09-15 21:22:24
Dobra, nie musisz już nic dodawać, widzę że jesteś trzecim debilem, bez kultury i rozumu. Owszem, nazywam rzeczy po imieniu, to nie jest obraza a stwierdzenie faktu. Obaj uczestnicy zdarzenia zachowali się jak debile, dlatego ich tak nazywam. Jakby nie byli debilami, to by się dogadali, zamiast skakać sobie do oczu.
do @@de
2025-09-15 20:41:53
NAPISAŁEŚ CHAMMIE 2 DEBILI> A ty /teraz małą literą - ni TY tylko ty skoro ludzi nazywasz debilami,to kim ty jesteś. A taka polscyzna jest dla takich jak ty cobys srosumial.
@@@2 de..
2025-09-15 20:15:10
W Polsce językiem administracyjnym jest język POLSKI tylko i wyłącznie. Co do wiedzy - wkopałeś teraz kierowcę który powinien utracić uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych skoro nie wie że jedzie pod prąd na drodze jednokierunkowej...
@Monitoring
2025-09-15 19:59:09
Nie ma sensu podejmować 'czynności wyjaśniających', bo to kosztowne. Policja powinna wystawić maksymalne madaty: kierowcy pod prąd i szeryfowi za blokowanie drogi i stwarzanie zagrożenia. Postawić tymczasowy posterunek (może być zdalny) i wszystkich takich 'śmiałków' kasować. Niech zmniejszają lukę budżetową.
112
2025-09-15 19:01:00
Zapraszam Policję na ulicę Struga 32 pod wyjazd ze stacji benzynowej Carrefour .99 % kierowców jedzie pod prąd
Rozmowa-petarda!
2025-09-15 18:48:18
Tu na portalu Kuriera. W okienku "Kurier rozmawia". Posłowie Braun i Skalik i red. Ciepliński. Oglądajcie, bo warto!
Idealista
2025-09-15 18:46:23
Milicji nie ma i każdy ma wszystko w 4 literach proszę zobaczyć co dzieje się na Malczewskiego ile samochodów jedzie na wprost z pasa do skrętu w lewo!!!! A za to chyba jest 5 pkt i 250 PLN ale Milicja ma to w …. Niech się kłócą zajeżdżają nas tu nie ma nas jest mało i robimy inne ważne rzeczy ! Nieuchronność kary!!! Nawet tej drobnej zmieni tyć ciolkow !
Monitoring
2025-09-15 16:56:46
Prosta sprawa dla budżetu to zamontować kamerę ze zdjęciami i jechać z mandatami. Będzie kasa na SBO
@@2 de..
2025-09-15 16:21:51
W którym zdaniu kogoś obrażam? Nie dopisuj sobie czegoś, czego nie powiedziałem. Jak masz problemy ze zrozumieniem, to przeczytaj jeszcze raz. Przynajmniej w odróżnieniu do ciebie, piszę poprawną polszczyzną, a nie jakimś kalekim tworem nie przypominającym języka polskiego. I jeszcze raz, obejrzyj ponownie film z zajścia. Widać na nim wyraźnie że kierowca porshe nie miał pojęcia o co mu chodzi i dlaczego blokuje mu przejazd. Nie mówię że miał grzecznie ustąpić, ale powinien zacząć od wyjaśnienia
@2 de..
2025-09-15 15:39:31
Pomijając Twoje obrazliwe uwagi w stosunku do rowerzysty/pomijam czy mógł grzecznie zejśc z "rowerka" i cichutku ustąpić GOSCIÓWIE/OWI z PORWSZE/,i jeszcze bezczelnie nie chciał uniżenie mowic do drugiego"debila" w języku w jakim ten akurat umioł godoć/ bo w Polsce Polak ma obowiązek mowic po ukraińsku, pa rosyjski, niemiecku, angilesku do Panów z zagranicy/ czemu napisałaś-"kierowca mogł nawet nie wiedzieć co zrobil zle"??? A ZNAKÓW NIE WIDZIEŁ?
abc
2025-09-15 14:43:45
z jednej strony dorze, ze Gosciu pilnuje swojej ulicy ale z drugiej stronby czy nie robi tego dla rozglosu? A skoro tam można tak łatwo wjechać łamiac przepisy to moze najwyzsza pora zablokowac to miejsce słupkami i zrobic tam deptak/sciezke rowerowa!
strażak Sam
2025-09-15 14:43:37
Tu należy zmienić organizację ruchu drogowego a nie prowadzić postępowanie wobec obu stron. Kto pierwszy powie że rowerzysta nie miał racji.
wałek
2025-09-15 14:42:29
W rejonie tym prowadzone są kontrole drogowe. - jak widać nie są prowadzone podobnie jak na Szafera i policja bezczelnie kłamie jak to ma miejsce od 50 lat bez przerwy. Koniec komentarza- rowerzysta obnazył problem. A wystarczy raz dziennie wysłac tam pieszy patrol nawet z opp, bo jeżdżą tam ciagle te same osoby! Niech rzecznik policji pochwali się, ile mandatów policja nałozyła w tym miejscu- nie doliczać tych zdarzeń pokazanych w kurierze?
2 debili
2025-09-15 14:06:46
Generalnie popieram to co robią miejscy aktywiści jak Nieradka, bo kiedy służby sobie nie radzą, ktoś musi walczyć z patologią drogową, która jest poważnym problemem w tym mieście. Ale nie popieram takiego zachowania jak ten "bohater" na rowerku, bo to był popis jego własnej głupoty, chamstwa i agresji. Gość nawet nie próbował wyjaśnić o co mu chodzi. Mimo że pokazał że zna język angielski w którym mówił kierowca, to i tak gadał do niego po polsku. Kierowca mógł nawet nie wiedzieć co zrobił źle.
@W pierwszym
2025-09-15 14:03:24
"jak czytam milicja prowadzi postępowanie w stosunku do obu stron" - a oglądałeś filmik? Z tego co widać i słychać, to trafił jeden debil na drugiego. Koleś co nagrywał, dopiero po jakiś 2 minutach awantury, "łaskawie" powiedział "one direction way". Zamiast od tego zacząć, to on do gościa pyszczył po polsku, choć jak widać angielski zna i mógł odpowiedzieć w tym języku, skoro drugi nie znał polskiego. Zamiast wezwać służby, on prowokował do ataku. Samemu przy tym łamiąc przepisy. Obaj winni.
Rower Power
2025-09-15 13:59:01
Kiedy łamane są przepisy a Straz Miejska i Policja nie mogą być wszędzie to liczyć można tylko na Samurajów Dwóch Kólek. Rower Power!
czytam
2025-09-15 13:45:29
Czyli ten rowerzysta bezczelnie zastąpil POLICJANTÓW w wykonywaniu obowiązków?FAKT- jak jakaś PERSONA W PARCHSZE jachala pod prąd i zaciężona/przez kogo i czyja żena?/, to mógł babsku ustapić A teraz ma problemy. A tak w ogóle - ZAKAZ WJAZDU AUTEK CELEBRYTÓW na Podzamcze!
Dziwne
2025-09-15 12:53:43
Czyli w roli agresora postawiono osobę, która stoi na straży prawa, a z łamiącego prawo zrobiono ofiarę? P.S. A co z tą wesołą ekipą, która zaatakowała taksówkarza w tym miejscu - siedzą już?
W pierwszym
2025-09-15 12:52:33
przypadku Ukrainiec z czerwonego porsche na brytyjskich numerach wyszedł z basebolem na Polaka, więc dostał gazem. Drugiego przypadku nie znam, ale jasne jest, że trzeba zgłaszać anonimowo, bo jak czytam milicja prowadzi postępowanie w stosunku do obu stron. Potem się dziwią, że znieczulica, że nikt się nie angażuje, nie interweniuje... wyście do tego doprowadzili!
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA