Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Porozumienia komunikacyjne. Powstaną nowe drogi i ścieżki

Data publikacji: 21 grudnia 2016 r. 17:03
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:23
Porozumienia komunikacyjne. Powstaną nowe drogi i ścieżki
 

Gminy: Dobra Szczecińska, Szczecin, Stepnica i Wolin podpisały w środę umowy komunikacyjne. Dzięki funduszom unijnym w regionie powstaną ciągi drogowe i trasy rowerowe.

Porozumienia drogowe podpisały w środę należące do Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego gminy: Dobra Szczecińska i Stepnica. Ich budżety wzbogacą się o ponad 3 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Pieniądze pokryją koszty inwestycji drogowych: w Mierzynie (gmina Dobra) zakończoną w październiku modernizację ul. Spółdzielców, której 800-metrowy odcinek łączy się drogą krajową nr 10, a w Stepnicy przebudowę ul. Portowej i ul. Kościuszki, stanowiących alternatywny dojazd do Portu Morskiego i łączących się bezpośrednio się z drogą wojewódzką nr 111. W Stepnicy prace potrwają do czerwca 2017 roku.

Z kolei gminy: Szczecin, Wolin i Stepnica podpisały porozumienie w sprawie realizacji tras rowerowych na wałach przeciwpowodziowych. Dokument jest formalnym rozpoczęciem realizacji pierwszego etapu trasy rowerowej po wschodniej stronie Zalewu Szczecińskiego. - To jedna z czterech głównych tras rowerowych przyjętej przez Pomorze Zachodnie koncepcji. Droga połączy przepiękne miejsca wokół Jeziora Dąbie i Zalewu Szczecińskiego. Pierwsze kilometry powstaną już w 2017 roku - mówi Wanda Nowotarska, pełnomocnik ds. komunikacji rowerowej marszałka województwa.  

Porozumienie obejmuje kwestie finansowania inwestycji i późniejszego utrzymania trasy. Łączna wartość budowy (wraz z odcinkiem w gminie Goleniów) to 15,2 mln zł, dzięki czemu powstanie 40 km trasy rowerowej.

(szymw)

Na zdjęciu: Wał przeciwpowodziowy nad jeziorem Dąbskim. Po takich obiektach mają przebiegać nowe trasy rowerowe.

Fot. Szymon WASILEWSKI

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

NIe bedzie sie brukować ani asfaltować
2016-12-22 09:12:42
Tylko będzie się kruszywić
@Kalafior
2016-12-22 00:24:12
jak na wałach będzie za dziko, to pies z kulawą nogą tam nie zajrzy. Ma być dziko, mają być walory przyrodnicze, ale potrzeba chociaż tego minimum przyzwoitości, jeśli chodzi o drogi..
Kalafior
2016-12-21 18:00:42
c.d. Nie zapominajmy o tym, że jest to także wspaniały teren dla pieszych wędrówek, a każdy kto na takową wędrówkę się wybierze nie chciałby chyba poczuć się tam (Jez. Dąbie) znów jak w mieście.
Kalafior
2016-12-21 17:53:32
Co do tras rowerowych na wałach przeciwpowodziowych to fajny pomysł. Tylko tam gdzie po wale da się przejechać naturalnie chyba nie powinno się brukować czy asfaltować. Teren straciłby wtedy walory dzikości i naturalnego środowiska ( choć same wały są oczywiście sztucznym tworem). Czy nie lepiej przejechać po takim trawiastym wale jak na zdjęciu? Zaadaptowac/przebudować tylko takie odcinki w których przejazd jest utrudniony. Później w ramach "eksploatacji" pozostaje tylko koszenie i przycinanie krzaków, bo nie bardzo podoba mi się "ucywilizowanie" i wybrukowanie/asfaltowanie wschodnich, dzikich wybrzeży Jeziora Dąbskiego. Żeby nikt tego znów nie spiepszył jak to u nas w Szczecinie bywa.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA