Tylko jedna z dwudziestu zaproponowanych rok temu dróg rowerowych powstała do dziś w Szczecinie. Wnioskodawcy jednej z wygranych koncepcji budżetu obywatelskiego tracą cierpliwość.
„Rewolucja Rowerowa" to drugi pod względem popularności projekt zeszłorocznego Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego. Zakładał stworzenie infrastruktury rowerowej na dwudziestu szczecińskich ulicach. Głosowanie zakończyło się w październiku zeszłego roku, budżet na rok 2015, wraz ze wskazanym przez 3844 osoby wnioskiem, przyjęto w styczniu. W marcu magistrat podał informację, że przedsięwzięcie zostanie podzielone na etapy (po 5 ulic), a pierwszy z nich miał być zrealizowany do wakacji. Do dziś powstał tylko pas wzdłuż ulicy Sikorskiego, na odcinku od ronda Pileckiego do pl. Kościuszki. Dlaczego wyznaczanie dróg rowerowych idzie tak powoli? Pytali w czwartek radni Komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska, a także pomysłodawcy ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.
- Propozycja zgłoszona w SBO była tylko koncepcją. Wprowadzając projekt w życie, musimy wziąć pod uwagę interes wszystkich, nie tylko rowerzystów, ale i kierowców, pieszych, mieszkańców danej ulicy - mówi Marcin Charęza, kierownik zespołu ds. organizacji ruchu w Urzędzie Miejskim. - W większości przypadków nie wystarczy tylko wyznaczenie pasa rowerowego. Gdzieś trzeba przebudować chodnik, w innym miejscu przenieś zatoczkę autobusową. Należy pomyśleć, co zrobić z miejscami parkingowymi. To wymaga uzgodnień z ZDiTM i policją, wydania opinii - dodaje.
Szymon WASILEWSKI
Więcej w poniedziałkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu
Na zdjęciu: Do tej pory stworzono tylko pas rowerowy na ul. Sikorskiego.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Tomek
2015-10-13 20:26:57
Ten co organizuje ruch w mieście musi być trochę niedorozwinięty...
Ola
2015-10-13 07:39:05
ścieżki rowerowe muszą być, uwielbiam rower ale jezdze takze samochodem, i uwazam ze taki pomysł tu przedstawiony to idiotyzm na maxa,
witek
2015-10-13 03:05:58
glosowanie jedno wybor tak jak chce jasnie panujacy,
malowanie pasow to na osiedlach,a w centrum sciezki rowerowe z pieniedzy strefy platnego parkowania--dlaczego miasto nie pokazuje przychodow ze spp i gdzie ida pieniadze ze spp,--ida na pesje komuszkow tam sidzacych i nic nie robiacych
jonatan
2015-10-12 22:14:30
Nie rozumiem takiego idiotycznego i niebezpiecznego wytyczenia ścieżki rowerowej jaką zrobiono na ulicy Sikorskiego. Zagrożenie zarówno dla kierowców jak i zdecydowanie bardziej dla BARDZO nielicznych rowerzystów.
Dlaczego ZDiTM nie zajmie się brakiem sygnalizacji świetlnej ostrzegającej kierowców przed nadjeżdżającym tramwajem
na rondzie(skrzyżowanie ulic Kordeckiego i Sikorskiego) Od prawie roku światła owinięte są workami foliowymi i nie działają. Kto za to odpowie gdy dojdzie do wypadku? Może redakcja Kuriera zajmie się tym problemem? Dlaczego naprawa tak długo trwa?
opinion
2015-10-12 22:01:14
niecałe 4 tyś. mieszkańców, czyli ok.1% ... I dla takiej garstki ludzi diametralnie zmieniać ruch uliczny w całym mieście??? To jakaś kpina
opinion
2015-10-12 21:58:13
niecałe 4 tyś. mieszkańców, czyli ok.1% ... I dla takiej garstki ludzi diametralnie zmieniać ruch uliczny w całym mieście??? To jakaś kpina
Auto TAK
2015-10-12 19:46:40
Fanatycy rowerowi! a Kurier nie widzi problemu innych czytelników tylko wspiera same rowery :( przestaje was kupować!
Normalny Rowerzysta
2015-10-12 14:50:21
No to trzeba głosować na:
155 - Likwidacja ścieżek rowerowych, poprawa organizacji ruchu i bezpieczeństwa na wybranych ulicach Szczecina
Foto
2015-10-12 10:36:50
Czy to zdjęcie to fotomontaż, żart, czy marzenie?
Jak można zabierać pas głównego łącznika centrum z drogą krajową "10" na ścieżkę rowerową? Przecież to jest niezrozumiałe!
Nie dość, że naraża się rowerzystów, to jeszcze kierowców, którzy i tak mają tu ciężko.
Wstyd.
premiero
2015-10-12 09:38:44
Jestem za ścieżkami rowerowymi, ale to co zrobili na Sikorskiego to kompletny idiotyzm. Podobnie z reszta jak na Jagiellońskiej.
bez świateł po ciemku
2015-10-12 09:30:23
Dlaczego jeszcze do tej pory nie przyznano rowerzystom prawa przejeżdżania skrzyżowań na czerwonym świetle i kąpania się w miejscach niestrzeżonych. Co to za cholerna dyskryminacja i pozostawanie w tyle za nowoczesnością.
do" o co zamieszanie
2015-10-12 09:21:21
jedź maksymalnie pięćdziesiątką, zwalniaj przy przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach, nie rozmawiaj przez telefon w czasie jazdy - w ten sposób wyeliminujesz wiele zagrożeń. Zamów wizytę u okulisty, skoro tramwaju nie widzisz :) Najprościej, to nic nie robić w samochodzie, niech myślą za nas światła i inni.
Kierowca
2015-10-12 09:20:21
Patrząc na to zdjęcie odnosi się wrażenie że komuś zabrakło wyobraźni.Mam nadzieje że nikomu się nic nie stanie.Ale lobby rowerowe niestety zaszkodziło swoim sympatykom zamiast im pomóc bezpiecznie poruszać się po mieście.Nic na siłę Szkoda że odpowiedzialni za wszystkich użytkowników dróg dają się terroryzować ludziom bez wyobraźni
taka prawda
2015-10-12 08:58:50
oby sie ta rewolucja w tym tempie utrzymala do odstawienia krzystka od koryta, wtedy jest szansa ze w tym miescie nie zostanie jedynie garstka hipsterow o nieokreslonej orientacji i cwaniakow zerujacych na ich glupocie, bo zwykli szarzy ludzie potrzebuja drog dla aut
o co zamieszanie
2015-10-12 08:37:38
Niepotrzebne utrudnianie ruchu i stwarzanie niebezpiecznych sytuacji na drodze - po zmianie jazda ulicą Sikorskiego jest niebezpieczna zarówno dla kierowców jak i BARDZO NIELICZNYCH rowerzystów; zjeżdżając z ronda przy Ku Słońcu nagle jest 1 pas ruchu i pusta ścieżka, po za tym zagrożeniem jest tramwaj bo światła ostrzegawcze przy drugim rondzie bliżej centrum są "zabezpieczone" WORKAMI na śmieci i od dawna nie działają wcale ;-p
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.