Na których z zatłoczonych regularnie jezdniach ulic w Szczecinie powinny pojawić się pasy ruchu przeznaczone wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej? Miały być konkrety, a wszystko wciąż kręci się wokół ledwie zapowiedzi analiz przez urzędników szczecińskiego magistratu i ZDiTM. Dlatego radni komisji gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta zażądali, by do połowy stycznia 2016 r. sporządzili harmonogram takich zmian z listą miejsc, gdzie i do kiedy buspasy zostaną wreszcie wytyczone.
W miniony wtorek radni podsumowali wyjazdowe posiedzenie sprzed dwóch tygodni. Wtedy przejechali się autobusem po tych rewirach tras komunikacyjnych w mieście, które najbardziej się korkują. Urzędnicy mieli przygotować informację o kalendarzu działań. Wszystko po to, by ustalić miejsca i co zrobić, by poruszanie się miejskimi autobusami zaczęło być realną alternatywą i zachętą do rezygnacji z codziennych podróży prywatnym samochodem.
- Ten priorytet dla komunikacji zbiorowej pozostaje niestety wciąż mglisty - nie krył rozczarowania, Marek Duklanowski, przewodniczący komisji, kiedy Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w wydziale gospodarki komunalnej magistratu, stwierdził, że propozycjom, które dotąd padły, urzędnicy dopiero się przyglądają i je przeanalizują. ©℗
Więcej w magazynowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu
Mirosław WINCONEK
Fot.: Mirosław WINCONEK
Ul. Staszica ma być pierwszą z eksperymentalnie na buspas urządzonym prawym pasem jezdni w kierunku ronda Giedroycia. Czasowa zmiana organizacji ruchu miałaby zacząć obowiązywać za co najmniej trzy miesiące. ZDiTM szykuje też wydłużenie buspasa przez pl. Zwycięstwa do Bramy Portowej.