Tymczasowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona we wtorek (20 sierpnia) na moście Gryfitów w ciągu ul. Floriana Krygiera w Szczecinie. Będziemy jeździć tylko po południowej części jezdni – z wykorzystaniem pasa awaryjnego.
Zmiana organizacji ruchu na moście Gryfitów zostanie wprowadzona po porannym szczycie komunikacyjnym. Kiedy ruch na ul. Krygiera się uspokoi, nastąpi całkowite zamknięcie północnej części jezdni, a ciąg komunikacyjny zostanie przesunięty na południową krawędź mostu – aby umożliwić kierowcom poruszanie się po ul. Krygiera w obu kierunkach (do Podjuch i na lewobrzeże), wykorzystany zostanie również pas awaryjny jezdni. Wprowadzane zmiany są związane z rozpoczęciem prac przy przebudowie gazociągu średniego ciśnienia.
Przypomnijmy, że miesiąc temu, 18 lipca, w ciągu ul. Krygiera i Granitowej wprowadzone zostały inne zmiany w organizacji ruchu. Były konieczne, bo trzeba było wyznaczyć tymczasowe wjazdy i wyjazdy z placu budowy. Są one teraz umiejscowione w ciągu ulic: Krygiera, Granitowej i Radosnej – z tego powodu m.in. odcinek chodnika przy ul. Granitowej, na wysokości ulic Zakręt i Ciasnej, jest wyłączony z ruchu pieszego.
Poza tym nową organizację ruchu wymusiły wyburzenia starych budynków przeznaczonych do rozbiórki.
Wprowadzane w tym rejonie utrudnienia są wciąż jeszcze jedynie zapowiedzią poważniejszych kłopotów. Nie uciekniemy od nich. Czekają na kierowców, bo już wkrótce u zbiegu ulic Granitowej i Krygiera ruszą prace ziemne związane z budową nowej krzyżówki z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną.
Nowe wielkie rondo ma w przyszłości ułatwić komunikację między dzielnicami prawobrzeża oraz dostanie się na pobliską autostradę A6 (w okolicach hotelu Panorama) w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego albo Świnoujścia. Dzięki likwidacji przeklinanego przez kierowców wąskiego gardła na ul. Granitowej mają wreszcie zniknąć korki. Bo od lat krzyżówka ul. Granitowej z ul. Marmurową i wlot ul. Krygiera w ul. Granitową to drogowy koszmar. Jedno z najbardziej zatłoczonych miejsc Szczecina. W szczycie stoi się na światłach godzinami!
Jest nadzieja, że dzięki tej inwestycji będziemy się tędy poruszać płynniej. Zanim to jednak nastąpi, musimy przeżyć czas budowy – a ona właśnie powoli się zaczyna. Nie ma co się oszukiwać, najbliższe piętnaście miesięcy nie będą dla kierowców łatwe. Tym bardziej że oprócz modernizacji skrzyżowania zaplanowano jeszcze przebudowę ulic znajdujących się w sąsiedztwie krzyżówki. Poza tym w ramach planowanych prac rozebrany zostanie stary, od dawna wyłączony z ruchu most drogowy nad Odrą Wschodnią – w jego miejsce pojawi się nowa przeprawa. Prace obejmą również budowę chodników i ścieżek rowerowych.
Roboty powinny się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku. Ich koszt oszacowano na ponad 104 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum, spółka Roverpol oraz Rover Infraestructuras.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania to prawie 73 mln zł.
Leszek WÓJCIK