Mija już tydzień od wprowadzenia nowej organizacji ruchu w rejonie przebudowywanego skrzyżowania ulic Mickiewicza, Reduty Ordona, Żołnierskiej, Wernyhory, Czorsztyńskiej i Janickiego w Szczecinie, ale część kierowców wciąż gubi się i bywa, że utyka w ślepych zaułkach. Pełną para ruszyły roboty rozbiórkowe na połówce odcinka torowiska w ul. Mickiewicza między jej skrzyżowaniami z ulicami Brzozowskiego oraz Reduty Ordona i Wernyhory, jak też wykopki na tej ostatniej.
Regularnie każdego dnia można oglądać auta zawracające ul. Janickiego od ul. Mickiewicza. Wyjazd z niej w tę ostatnią jest zablokowany. Podobnie zresztą jak i wjazd z ul. Mickiewicza w ul. Janickiego. O czym uprzedzają stosowne znaki drogowe i tablice z komunikatami o objazdach z powodu robót. Warto zatem patrzeć na znaki zamiast nadkładać drogi.
Po zamieszaniu z wahadłową regulacją przejazdu tramwajów po jednym torze przy pomocy sygnalizacji świetlnej, ekipy krakowskiej spółki ZUE, generalnego wykonawcy inwestycji, przeszły na skuteczniejszy – jak się okazało - przy dużej liczbie kursów tramwajów aż trzech linii 4, 5 i 7 sposób kierowania ruchem. Na sterowanie przy pomocy łączności telefonicznej między robotnikami dyżurującymi w rejonie obu tzw. przelotek, czyli łącznic tymczasowych sąsiednich torów, którzy dają znak składom tramwajów do odjazdu z przystanków w kierunku Krzekowa i w kierunku centrum.
Działający przez pierwsze dni zmian przystanek przesiadkowy tuż za skrzyżowaniem ul. Mickiewicza z ul. Wernyhory dla autobusów linii 53, 74, 75, 80 w kierunku zajezdni i dalej także do Krzekowa oraz osiedla Zawadzkiego-Klonowica, został odsunięty o kilkadziesiąt metrów od starego rozjazdu w ul. Wernyhory. Teraz znajduje się naprzeciwko tymczasowego przystanku dla autobusów, które jadą ul. Wernyhory w kierunku centrum, przez pobliskie osiedla do Pomorzan, Zakładów Piekarniczych, Mierzyna i linii 105 do miejscowości w gminie Dobra. W ich rejonie wyznaczone zostało tymczasowe przejście przez jezdnię dla pieszych.
Koparki i brygady robotników spółki KML, podwykonawcy inwestycji, od minionego tygodnia demontują właśnie odcinek starego, wyłączonego w tym miejscu z eksploatacji, toru w kierunku pętli na Krzekowie. Rozpoczęły się również prace ziemne – koparki przygotowują rowy pod nowe instalacje infrastruktury podziemnej. ©℗
Mirosław WINCONEK
Fot. Mirosław WINCONEK