Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Przebudowali strzelnicę, bo kolidowała z obwodnicą Wałcza [GALERIA]

Data publikacji: 19 września 2019 r. 08:44
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2019 r. 13:02
Przebudowali strzelnicę, bo kolidowała z obwodnicą Wałcza
 

W Wałczu przebudowano strzelnicę garnizonową. Było to konieczne dla budowy obwodnicy Wałcza, ponieważ strefa zagrożenia obiektu kolidowała z przebiegiem drogi.

 - Często się zdarza, że nowa droga koliduje z istniejącą infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu. Przebudowa tych kolizji jest obowiązkiem inwestora - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

W przypadku obwodnicy Wałcza doszło do kolizji inwestycji drogowej ze strzelnicą garnizonową znajdującą się ok. 450 metrów od nowej drogi. Wojsko nie zamierzało rezygnować z tego obiektu. Linia prowadzenia ognia strzelnicy wypada na przebieg obwodnicy, a przy klasie II strzelnicy strefa zagrożenia sięga 800 m. Stąd konieczność jej przebudowy do parametrów kl. I, co pozwoliło zredukować strefę niebezpieczną. Obowiązek ten został nałożony na GDDKiA w wydanej w 2015 r. przez wojewodę zachodniopomorskiego decyzji ZRID. Realizacja odbywała się na mocy porozumienia z ministrem obrony narodowej – Rejonowym Zarządem Infrastruktury w Szczecinie. Prace obejmowały m.in. rozbiórkę większości wcześniejszego wyposażenia i obiektów strzelnicy, budowę nowego kulochwytu głównego, stanowisk i przesłon strzeleckich, linii celów, ekranów akustycznych oraz stanowiska dowodzenia.

Przebudowa strzelnicy kosztowała ok. 18 mln zł. Wykonawcą było konsorcjum firm z Piły z liderem KMC Administrator Nieruchomości i Inwestycje.

(g)

Fot. GDDKiA/Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Obwodnica wstydu
2019-09-21 12:58:52
Za mało. Jeszcze więcej jest do wytknięcia
Obwodnica wstydu
2019-09-19 09:53:46
To jest obwodnica wstydu w takim samym stopniu jak budowa Arkońskiej i Ronda na Wojska Polskiego.Wspólnym mianownikiem w obu tych przypadkach jest kompromitacja z terminami realizacji oraz wyimaginowanych powodów dla których nie są w stanie ukończyć na czas inwestycji.W przypadku Arkońskiej to słynny już poniemiecki mostek,który zaskoczył projektantów tym,że w ogóle tam był,a w przypadku obwodnicy Wałcza-strzelnica o której też na etapie projektowania nic nie wiedzieli.Wyrosła im jak grzyby po deszczu w trakcie trwania wielu lat już budowy obwodnicy
REKLAMA