Na przebudowanej pętli Głębokie drugi już tydzień trwa montaż wiat przystankowych. Do tej pory konstrukcje ustawione zostały na wewnętrznym peronie trzecim. A prace te oznaczają kolejne zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej. Tym razem aż do następnej środy (1 września).
Na wspomnianym torze nr 3, gdzie dotąd ustawione zostały dwie wiaty, teraz zatrzymują się zawracające na pętli i odjeżdżające w kierunku centrum tramwaje linii nr 1. Na ten wewnętrzny peron w swoje stałe miejsce powrócił autobus linii 121.
Natomiast autobusy linii 51 podjeżdżają na zewnętrzny peron 1, ten najbliżej nowej jezdni al. Wojska Polskiego, skąd odjeżdżają zarówno autobusy linii 103 i 106 w kierunku Polic, jak też tramwaje linii 9 w kierunku centrum.
To jeszcze nie koniec korekt przystankowych, bo potem podobna operacja z przestawianiem miejsc odjazdów tramwajów i autobusów wykonana zostanie jeszcze także przy peronie pierwszym. Tak więc pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość nim w tym rejonie na dobre zagości wreszcie komunikacyjna normalność.
Przy pętli nadal prowadzone są również prace wykończeniowe przy budynku kasowo-socjalnym z poczekalnią. Po przebudowie i wybudowaniu wszystkich nowych jezdni, chodników i poboczy do wykonania pozostaje nadal niewielki zakres prac brukarskich i uzupełnienie fragmentów nawierzchni ścieżek rowerowych. Na usunięcie drugi już miesiąc czekają podmyte i rozmyte w niektórych miejscach odcinki chodników od strony jeziora wzdłuż ul. Hieronima Kupczyka.
Ponadto przed drogowcami ze Strabagu jeszcze montaż części słupów i opraw latarni, urządzenie nowego leśnego parkingu w miejscu zajętym dotąd pod zaplecze budowy, uporządkowanie drugiej z leśnych polan z miejscami postoju, którą z kolei drogowcy zaanektowali i wykorzystują jako miejsce zwózki różnych materiałów budowlanych, w tym piachu i kruszywa, na czas inwestycji. Do wykonania są prace przy zagospodarowaniu poboczy w obrębie samej pętli, jak i na wyspie centralnej nowego ronda u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, Miodową i Hieronima Kupczyka. Jednocześnie na uzupełnienie czeka oznakowanie poziome jezdni.
Budowa nowego węzła przesiadkowego Głębokie z nowym układem drogowym ma się zamknąć kwotą na poziomie 65 mln 745 tys. zł. Termin przewidziany umową na wykonanie wszystkich prac upływa w grudniu tego roku. Projekt objęty jest dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. ©℗
(MIR)