W poniedziałek (28 września) otwarto koperty złożone przez wykonawców w przetargu na realizację pierwszego odcinka obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 o długości 4,2 km. Wpłynęło łącznie sześć ofert.
- Najniższą cenę - 85,9 mln złotych - złożyła firma Budimex. Wszyscy wykonawcy zaoferowali wydłużenie gwarancji jakości do 5 lat i skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnicę Przecławia i Warzymic pierwotnie miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin. Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą w grudniu ubiegłego roku.
- W międzyczasie zaszła konieczność dokonania zmian w pierwotnym projekcie w obszarze węzła Szczecin Zachód, co również miało związek z ujęciem w Programie budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13. Spowodowało to podział inwestycji na dwa odcinki - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk.
Odcinek pierwszy będzie się rozpoczynał od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (szybkiego ruchu) o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.
Odcinek drugi, od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 4,2 km) - trwa przetarg na aktualizację dokumentacji.
Ł.T
Fot. GDDKiA