Zaloguj    Zarejestruj
Poniedziałek, 03 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Przetarg na torowiska w poślizgach [GALERIA]

Data publikacji: 05 maja 2020 r. 18:27
Ostatnia aktualizacja: 06 maja 2020 r. 08:40
Przetarg na torowiska w poślizgach
 

Kolejny już raz w odstępie ledwie tygodnia spółka miejska Tramwaje Szczecińskie zakomunikowała o kolejnym wydłużeniu terminu na składanie ofert na przebudowę torowisk w centrum miasta od pl. Żołnierza Polskiego, przez al. Wyzwolenia i dalej ulice Hugona Kołłątaja i Adama Asnyka, aż do pętli na Niebuszewie oraz od pl. Żołnierza Polskiego, przez ul. Jana Matejki do al. Marszałka Józefa Piłsudskiego i pl. Rodła. Pierwotny termin upłynął 29 kwietnia. Aktualny termin – po ponownym przesunięciu – to 14 maja.

REKLAMA

Przyczyna następnego poślizgu w terminie składania ofert przez potencjalnych wykonawców i ich otwarcia jest identyczna jak poprzednio.

– Kolejne modyfikacje w dokumentacji spowodowały przesunięcie terminu przyjmowania ofert na jedno z największych zadań, które będzie realizowane w Szczecinie. To standardowa procedura przy tak dużym postępowaniu – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która przy tym przedsięwzięciu pełni rolę inwestora zastępczego w imieniu miasta.

Zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia mówią o tym, że przyszły wykonawca zadania będzie miał na jego realizację 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania z nim umowy.

– Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu: al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do ronda Jerzego Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców – przekonuje Hanna Pieczyńska. – Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Zakres robót, jaki ujęty zostanie w kontrakcie, obejmuje: przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Jerzego Giedroycia (ono pozostanie w dotychczasowym kształcie, bez ingerencji w jego obecną infrastrukturę), przebudowę torowiska w ulicach Hugona Kołłątaja i Adama Asnyka, przebudowę pętli przy dawnym dworcu PKP Niebuszewo, przebudowę torowiska wzdłuż pl. Żołnierza Polskiego, odcinka ul. Jana Matejki od pl. Hołdu Pruskiego do skrzyżowania z al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz przebudowę placów Rodła i Żołnierza Polskiego. Całe przedsięwzięcie zakłada – według opracowanej dokumentacji projektowej – nadanie priorytetu komunikacji miejskiej na wszystkich tych kierunkach, czemu ma służyć urządzenie pasów autobusowo-tramwajowych. Do tego budowę przystanków tzw. wiedeńskich, wzorem tych na ulicach Niemierzyńskiej i Arkońskiej, przebudowę peronów przystankowych, integrację przystanków dla autobusów i tramwajów dla ułatwienia przesiadek, budowę wydzielonych miejsc postojowych, pasów rowerowych, przebudowę chodników i zjazdów. Ponadto przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Planowane są jednocześnie zmiany w organizacji ruchu. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: Tramwaje Szczecińskie

REKLAMA

Komentarze

@Zieleń
2020-05-06 08:11:56
Miasto raczej robi wszystko aby drzewa wyciąć...
Zieleń
2020-05-06 00:10:45
Nie wycinajcie, nie przycinajcie tych pięknych starych drzew. To jest skarb przyrody. Miasto powinno zrobić wszystko żeby te drzewa pozostały.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA