Przewieźli wielki zbiornik na plac budowy Polimerów Police
Przewieźli wielki zbiornik na plac budowy Polimerów Police
Data publikacji: 18 stycznia 2021 r. 14:49
Ostatnia aktualizacja: 19 stycznia 2021 r. 11:02
Nocny transport ogromnego zbiornika zakończył się sukcesem. Fot. Grupa Azoty Polyolefins
Zakończył się pierwszy transport wielkogabarytowy na plac budowy projektu „Polimery Police”. Podczas trwającej trzy dni operacji przetransportowano prawie 585-tonowy zbiornik na propylen. Trasa przebiegała z portu barkowego w Policach poprzez ul. Jasienicką i ul. Piotra i Pawła. Ostatni etap trwał od godz. 23 do 3 w nocy z 17 na 18 stycznia.
– Planowanie transportu trwało kilka miesięcy – mówi Andrzej Niewiński, prezes Grupy Azoty Polyolefins, spółki realizującej projekt Polimery Police. – Wymagało to odpowiedniego przygotowania całej trasy, w tym między innymi wykonania tymczasowej przeprawy mostowej na terenie oczyszczalni ścieków, wytyczenia dróg tymczasowych oraz zaangażowania niezbędnych służb logistycznych. Dzięki temu udało się wczorajszą operację przeprowadzić bez problemu i w bezpieczny sposób.
Zbiornik na propylen dla Polimerów Police
Ładunek przypłynął do portu barkowego w piątek, 15 stycznia, statkiem „Aura”. Jest to pierwszy z pięciu zbiorników, które posłużą do magazynowania produktu instalacji odwodornienia propanu (PDH) – propylenu. Propylen będzie magazynowany w zbiornikach w celu zapewnienia ciągłości pracy instalacji do produkcji polipropylenu – końcowego produktu instalacji Polimerów Police.
Objętość dostarczonego zbiornika wynosi 3485 m sześc., ale robocza pojemność to 2800 m sześc., co umożliwi magazynowanie do 1 400 ton propylenu. Zbiornik waży 584,9 ton, ma długość 72,13 m, szerokość – 8,9 m, a wysokość – 11,13 m.
Został on w całości wykonany w Polsce, na terenie stoczni w Gdyni przez Zakład Konstrukcji Spawanych Ferrum.
Tego rodzaju transportów będzie jeszcze wiele w tym roku, nie tylko zbiorników.
Co to jest projekt „Polimery Police”?
Przypomnijmy, że „Polimery Police” to jedna z największych w historii polskiego przemysłu chemicznego inwestycji, która jest realizowana przez Grupę Azoty Polyolefins, spółkę celową należącą do Grupy Kapitałowej Grupa Azoty. W zakres przedsięwzięcia wchodzą: instalacja do odwodornienia propanu (PDH), instalacja do produkcji polipropylenu, zaplecze i infrastruktura logistyczna, terminal przeładunkowo-magazynowy (morski terminal gazowy). Generalnym wykonawcą inwestycji jest koreańska firma Hyundai Engineering. Rozpoczęcie komercyjnej eksploatacji zaplanowano na pierwszy kwartał 2023 roku.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Chwilkowski
2021-01-19 20:18:58
Promy ze Świnoujście po oddaniu tunelu powinny iść do Polic
terefere
2021-01-19 12:20:58
Otóż to @kasia=kasa. Skoro w samorządach najważniejsza jest polityka to nie ma się co dziwić, że cierpią potrzebne ludziom inwestycje.
Do@Hubi
2021-01-19 10:39:32
Czytając twój wpis to się ma wrazenie ze jesteś jeszcze większym matolkiem od tamtych dwóch co wymieniłeś
hubi
2021-01-19 09:24:09
Czytając wypowiedzi np "kasia+kasia" oraz "Promy" mam wrażenie, że piszący albo skończyli (z trudem) edukacja na poziomie sześciu klas szkoły podstawowej albo są obcokrajowcami (w tym przypadku wybaczam). Nie potrafię inaczej wytłumaczyć sposobu pisania i myślenia autorów.
weger
2021-01-19 08:16:03
Zamiast Polimerów regionowi dużo bardziej potrzebna jest Zachodnie Obejście Szczecina S3/S6
Szyder
2021-01-19 08:01:53
Prom promem ale most albo tunel by się przydał łączący Police z Goleniowem. Cały region od Głębokiego i Dobrej po Nowe Warpno oszczędziłby około godziny czasu na podróż na lotnisko czy w rejony nadbałtyckie
Yaxa
2021-01-19 07:29:18
Ludziki , a wy po polsku nie umiecie pisać ?
ee
2021-01-19 07:04:40
I po co komu te polimery?
kasia=kasa
2021-01-18 22:06:15
odpowiedz o promach jest prosta jak trasa dla promu. Przy marszałku wojewodztwa ktory jest w stanie wojny z warszawskim rzadem i jawnie popiera niemieckie władze z Prenzlau oraz popierany jest przez prezydenta Szczecina który jawni stoi za podziałem Polski na dzielnice bez władzy w warszawie. to z kim mozna gadać kiedy w interesie niemców własnie jest interes aby promu nie było i tych dwóch folkdojczów polecenia Berlina wykonuje.
Promy
2021-01-18 19:21:20
A kiedy utuchomiona bedxie przeprawa promowa prxez Zalew Szczeciński z Polic do drogi s3 i s6 w strone Goleniowa. Przecież taką przeprawa promowa juz funkcjonowała przed II wojną światówa ale my nic nie potrafimy tylko wsxystko niszczymy. Po wybudowaniu tunelu do Swinoujscia tamte promy moga obsługiwać ta przeprawe bo wybudowanie planowanego tam tunelu to bardxo bardxo odległa przysxlosc
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.