Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Przez energię nie śpią po nocach

Data publikacji: 14 marca 2018 r. 08:24
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2022 r. 15:17
Przez energię nie śpią po nocach
Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie Fot. Dariusz Gorajski  

Prawie pięćdziesiąt indywidualnych pozwów do sądu kieruje w imieniu osób pokrzywdzonych przez spółkę Polski Prąd i Gaz Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie. Połowa z tych dokumentów zostanie złożona dziś (14 marca), pozostałe w ciągu miesiąca. - Reprezentuję w tej sprawie głównie seniorów, którzy zawarli ze spółką umowy pod wpływem błędu. Postępowanie na mój wniosek toczy się też w prokuraturze - stwierdziła L. Kaczmarek.

REKLAMA

Od końca 2016 roku do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie zaczęły docierać starsze osoby (70-90 lat), które zawarły niekorzystne dla nich umowy kompleksowe dostarczania paliwa gazowego lub sprzedaży energii elektrycznej ze spółką Polski Prąd i Gaz. Jak tłumaczyły, nie miały świadomości, że zmieniają dostawcę, odwiedzający ich w domach akwizytorzy zapewniali, że trzeba tylko podpisać aneks do umowy.

- Przedstawiciele tej firmy mówili, że są z gazowni lub elektrowni i pytali ich, czy chcą płacić mniej - relacjonuje Longina Kaczmarek. - Przekonywali, że wystarczy tylko aktualizować umowę. Wiadomo, że dla starszego człowieka to magnetyzujące hasło. Z pierwszymi rozliczeniami seniorzy się orientowali, że rachunek jest takiej samej wysokości, tylko wcześniej przychodził co dwa miesiące, a teraz co miesiąc. Nastąpiła więc podwyżka o sto procent.

Dotąd do rzecznika w Szczecinie zgłosiło się ok. 200 poszkodowanych. 

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 14 marca 2018 r.

Anna Gniazdowska

Na zdjęciu: Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie

Fot. Dariusz Gorajski 

REKLAMA

Komentarze

@ niebuszewo
2022-03-15 15:15:48
Wyjaśnię na przykładzie. Rachunek wynosił powiedzmy 200zł, przychodził raz na dwa miesiące - wychodziło 100 zł miesięcznie. Teraz rachunek też wynosi 200zł, ale przychodzi co miesiąc - wychodzi więc 200zł miesięcznie - dwa razy więcej. Proste?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
....
2018-03-14 21:38:55
Jak sie czyta fakty,superekspresy ,oglada trudne sprawy ,szpitale itd.i tym podobne wynalazki to nic dziwnego ze sie potem takie cos podpisuje.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
niebuszewo
2018-03-14 18:28:59
"Z pierwszymi rozliczeniami seniorzy się orientowali, że rachunek jest takiej samej wysokości, tylko wcześniej przychodził co dwa miesiące, a teraz co miesiąc. Nastąpiła więc podwyżka o sto procent". Kto to pisał ??? Jak płacenie rachunku co miesiąc ma kosztować dwa razy więcej?? Chyba, że chodzi o opłaty za fizyczny odczyt...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
DDD
2018-03-14 13:23:00
Rzecznik do wymiany. I to szybko.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
podatnik
2018-03-14 12:20:25
Pani Rzecznik - Nić nie może - Konsumenta - najwyższy czas przestać sie kompromitować, i bez skrupułów żerować na naszych podatkach dla podtrzymywania swojej ciepłej i luksusosowo opłacanej posadki. Posadki, z której nie broni pani obywateli, przed działaniami szkodliwych groźnych dla życia i zdrowia bandyckich korporacji, jak np. żywnościowych, chemicznych, paliwowych, zdrowotnych i wiele, wiele innych. To świadczy o fałszywych praktykach Urzędu kierowanego przez panią szkodliwych dla społeczeństwa. Dlatego należy domagać sie od decydentów, odwołania Pani ze Urzędu działajacego na szkodę obywateli!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Na "wnuczka" a teraz na tani prąd.
2018-03-14 11:56:06
Sebastian K.-będziesz siedział cieniasie. :-) A ta twoja wulgarna koleżanka, zostanie oskarżona o zniesławianie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bartek
2018-03-14 11:51:22
Kiedy państwo stanie po stronie konsumenta, całkowity zakaz akwizycji, smsów z reklamami, telefonów nękających starszych ludzi. Wsadzać oszustów do więzienia i zakazać takich praktyk systemowo.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
U mnie też byli
2018-03-14 10:10:41
Za każdym razem poganiam i dzwonię na SM. Zakaz akwizycji. Szkoda, że wykorzustują starszych ludzi. Cwaniacy udają, że są z 'gazowni', często mają jakieś faktury PGNiG albo ENEi, a to zwykli naciągacze.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Odpoczynek
2018-03-14 09:42:21
Czy pani rzecznik sprawuje swoją funkcję dożywotnio?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Magdalena M.
2018-03-14 09:19:08
A chodziły dwie młode panie (niskie, otyłe) i jeden mężczyzna (Sebastian?) i naciągali na "tani prąd". Czy i tym razem oszustom ujdzie to bezkarnie, bo znajdą się "kruczki prawne".
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA