Przez rondo Giedroycia objazdem. Blokada na czas przebudowy
Przez rondo Giedroycia objazdem. Blokada na czas przebudowy
Data publikacji: 20 lipca 2022 r. 07:01
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2022 r. 16:11
Fot. Mirosław WINCONEK
Co najmniej na kilka najbliższych tygodni kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do nagłej, wcześniej jednak nie zapowiedzianej - jak w przypadku innych miejsc - reorganizacji ruchu wokół ronda im. Jerzego Giedroycia w Szczecinie. Ta obowiązuje już od kilku dni, ale widać, że dla wielu ze zmotoryzowanych, którzy trafiają w te okolice trwającej przebudowy torowiska tramwajów w dochodzącej do niego al. Wyzwolenia, ta zmiana jest zaskoczeniem.
REKLAMA
Dezorientacja dopada zwlaszcza tych, którzy zjeżdżając z ul. Piotra Skargi, czy nadjeżdżając od Niebuszewa, ewentualnie chcąc objechać plac i wjechać np. ponownie w ul. Stanisława Staszica, czy dalej w ul. Hugona Kołłątaja, widzą blokadę w postaci rozstawionych barier przez całą szerokość jezdni. A za wygrodzeniem ciężki sprzęt budowlany, w tym koparki.
Przejazd przez samo rondo - jak zwykle - jest teraz niemożliwy, ale zastępczo na czas wymiany na nowy odcinka torowiska, gdzie właśnie rozpoczęło się skuwanie starej podbudowy na fragmencie drogi, dla samochodów urządzona została tzw. przewiązka. To nic innego, jak po prostu tymczasowy przejazd przez stary jeszcze pas torów na wysokości nieczynnych przystanków tramwajowych w al. Wyzwolenia. Pozwala on na swobodny skręt z tej ostatniej w lewo i dostanie się ponownie na właściwy pas ruchu w przypadku jazdy w kierunku rozwidleń do ulic Stanisława Staszcia i Hugona Kołłątaja.
Wystarczy dobrze oznakować drogi by unikać zaskakiwania kierowców. W tej chwili kierowca zaskakiwany jest w ostatniej chwili ci uniemożliwia wybór drogi alternatywnej. W wypadku tego ronda można mówić o kilku alternatywach których wybór jest jednak utrudniony właśnie ze względu na fatalne oznakowanie dróg w mieście. Po prostu miasto ma gdzieś czas i pieniądze kierowców...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Wocoa
2022-07-21 08:30:31
z tymi 50 latami torów na Matejki to przesada
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wocoa
2022-07-21 06:53:47
I to jest właśnie ZDiTM... 20 letnie tory wymienią w tym miejscu a 50 letnich i rozsypujących się na Matejki już nie... Teraz tramwaj jedzie tam z prędkością 5km/h jak kiedyś na Potulickiej, pieszo można pokonać ten odcinek szybciej.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Kołłątaja
2022-07-20 09:07:58
No właśnie w 2003 roku, czyli prawie 20 lat temu. Już czas na wymianę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kołłątaja
2022-07-20 08:45:08
Z tego co wiadomo remont był wykonany w 2003 roku. To po co demontują tory w dobrym stanie jedynie można było wymienić krzyzownice i ruszyć z pracami dopiero od targowiska od strony Kusocińskiego
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
toi
2022-07-20 07:19:19
Dla kierowców każda zmiana jest zaskoczeniem. A wystarczy patrzeć na znaki drogowe, a nie jeździć na pamięć.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.