Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Quady zatrzymane w porcie

Data publikacji: 08 lutego 2018 r. 09:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:02
Quady zatrzymane w porcie
 

Aż 92 spalinowe quady zatrzymali w szczecińskim porcie funkcjonariusze Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego. To już drugi taki przypadek w tym roku. Tym razem, do zatrzymania doszło dzięki działaniu funkcjonariuszy z Oddziału Celnego „Nabrzeże Łasztownia” w Szczecinie.

- Podczas rewizji towaru podejrzenie w pierwszej kolejności wzbudził brak obowiązkowego znaku zgodności CE oraz spostrzeżenia dotyczące osłon ruchomych elementów pojazdu - tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej
w Szczecinie. - Podjęto więc decyzję o zawieszeniu dopuszczenia towaru do obrotu i skierowaniu wniosku do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, z opisem wątpliwości co do spełnienia przez towar wymogów bezpieczeństwa.

Podejrzenia szybko się potwierdziły. W wydanej opinii stwierdzono, że wyrób nie spełnia kryteriów określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn między innymi z uwagi na m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku, zbyt mały rozmiar osłon z tworzywa sztucznego zamontowanych nad kołami jezdnymi, brak oznakowania znakiem zgodności CE i brak deklaracji zgodności. Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu.

Kontener z wadliwym towarem znajduje się pod nadzorem oddziału. Importer natomiast został zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do usunięcia towaru z obszaru celnego UE.

ToT

Fot. IAS

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

wq
2018-02-08 12:38:36
"m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku.(...) Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu." Czegoś głupszego na prawdę nie da się wymyślić. Pierwszy raz słyszę o wymogu osłony tarczy, a kierownica i kolana to chyba kwestia wzrostu kierowcy, czyż nie? Brawo urzędasy, frontem do petenta, tylko kto zarobi na Wasze pensyjki.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA