Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Quady zatrzymane w porcie

Data publikacji: 08 lutego 2018 r. 09:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:02
Quady zatrzymane w porcie
 

Aż 92 spalinowe quady zatrzymali w szczecińskim porcie funkcjonariusze Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego. To już drugi taki przypadek w tym roku. Tym razem, do zatrzymania doszło dzięki działaniu funkcjonariuszy z Oddziału Celnego „Nabrzeże Łasztownia” w Szczecinie.

REKLAMA

- Podczas rewizji towaru podejrzenie w pierwszej kolejności wzbudził brak obowiązkowego znaku zgodności CE oraz spostrzeżenia dotyczące osłon ruchomych elementów pojazdu - tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej
w Szczecinie. - Podjęto więc decyzję o zawieszeniu dopuszczenia towaru do obrotu i skierowaniu wniosku do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, z opisem wątpliwości co do spełnienia przez towar wymogów bezpieczeństwa.

Podejrzenia szybko się potwierdziły. W wydanej opinii stwierdzono, że wyrób nie spełnia kryteriów określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn między innymi z uwagi na m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku, zbyt mały rozmiar osłon z tworzywa sztucznego zamontowanych nad kołami jezdnymi, brak oznakowania znakiem zgodności CE i brak deklaracji zgodności. Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu.

Kontener z wadliwym towarem znajduje się pod nadzorem oddziału. Importer natomiast został zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do usunięcia towaru z obszaru celnego UE.

ToT

Fot. IAS

REKLAMA

Komentarze

wq
2018-02-08 12:38:36
"m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku.(...) Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu." Czegoś głupszego na prawdę nie da się wymyślić. Pierwszy raz słyszę o wymogu osłony tarczy, a kierownica i kolana to chyba kwestia wzrostu kierowcy, czyż nie? Brawo urzędasy, frontem do petenta, tylko kto zarobi na Wasze pensyjki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA