Rada Miejska Międzyzdrojów wyraziła zgodę na wniesienie aportem do spółki „Promenada” 6 tys. mkw. terenu po zachodniej części mola. Oznacza to, że teraz gminna spółka zajmie się realizacją budowy w tym miejscu i rozdysponowaniem w formie dzierżaw nowych pawilonów handlowych dla obecnie handlujących tam przedsiębiorców. Nowe punkty przy promenadzie powinny rozpocząć działalność przed sezonem 2019 roku.
Decyzja o przekazaniu terenu spółce poprzedzona była czteromiesięczną pracą specjalnie powołanej komisji doraźnej Rady Miejskiej, która w tym czasie spotykała się z projektantami oraz przedstawicielami gminnej spółki i przedsiębiorców handlujących dziś w 70 punktach, które wkrótce mają zniknąć z promenady.
Omówiono kształt projektu, finanse związane z przedsięwzięciem oraz zasady, na jakich mogłyby być rozdysponowane przyszłe obiekty handlowe. A ma być ich 50, czyli nie dla wszystkich aktualnie tam handlujących. Pierwszeństwo w kolejce do dzierżawy mają mieć mieszkańcy gminy oraz osoby niezalegające z opłatami czynszu obecnej dzierżawy.
– Budowa będzie realizowana ze środków, które wpłacą przyszli użytkownicy w postaci zwrotnej kaucji określonej w wysokości 78 tys. złotych od każdego punktu – informuje Leszek Dorosz, burmistrz Międzyzdrojów. – Podczas spotkań z komisją doraźną padła propozycja, aby przez pierwsze cztery lata działalności przedsiębiorcy otrzymali ulgę finansową w postaci obniżonego czynszu, który spłacą w kolejnych latach 25-letniej dzierżawy. Po wstępnych wyliczeniach czynsz dzierżawny jednego punktu o powierzchni 16 mkw. (obecne punkty mają po 12 mkw. – dop. aut.) w początkowym okresie miałby wynosić około 14 tys. zł netto plus podatek VAT. Liczymy, że po przetargu na wykonawcę inwestycji ten czynsz okaże się jeszcze niższy.
Do końca tego roku ma zostać wykonany projekt budowlany całego przedsięwzięcia. Radni zastrzegli sobie udział w dalszych pracach przy tej inwestycji. W lutym przyszłego roku powinien zostać wyłoniony wykonawca. Prace przy budowie powinny ruszyć wczesną wiosną i przed zimą 2018 r. zostać zakończone.
Do tego czasu przedsiębiorcy będą mogli pracować w dotychczasowych pawilonach – spółka podpisze z nimi umowy dzierżawy do 31 grudnia
2018 r. Po wybudowaniu nowych obiektów handlowcy będą zobowiązani usunąć z terenu obecne pawilony, które są ich własnością. ©℗
Tekst i fot. M. AFTEWICZ