Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Rondo będzie zbyt duże?

Data publikacji: 18 lutego 2017 r. 14:28
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:29
Rondo będzie zbyt duże?
 

Projekt budowy ronda na osiedlu Bukowym nie uwzględnia potrzeb pieszych i rowerzystów, a proponowana organizacja może być dla nich wręcz niebezpieczna - uważają przedstawiciele stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. Miasto przygotowuje się do inwestycji na prawobrzeżu.

Gotowy jest już projekt przebudowy skrzyżowania ulic Kolorowych Domów i Chłopskiej na osiedlu Bukowym w Szczecinie. Na miejscu ma powstać rondo. „Projekt jest skrajnie niebezpieczny dla pieszych oraz całkowicie ignoruje potrzeby komunikacji rowerowej. W naszej opinii przedstawiony wariant został zaprojektowany, uwzględniając potrzeby jedynie części jego przyszłych użytkowników, a zaprojektowane rozwiązania będą stanowiły duże niebezpieczeństwo dla niechronionych uczestników ruchu" - pisze w swoim oświadczeniu stowarzyszenie Rowerowy Szczecin.

Każde przejście dla pieszych zaplanowane w pobliżu ronda przeprowadza przez dwa pasy ruchu. Zaprojektowano tu też przedłużenie istniejącej drogi rowerowej, prowadzącej od ronda Reagana do ul. Swojskiej. W dokumentacji zabrakło jednak jakichkolwiek przejazdów rowerowych oraz infrastruktury od strony ul. Kolorowych Domów. 

- Naszym zdaniem, zaprojektowane rondo jest zbyt duże. W tym miejscu nie ma potrzeby tworzenia aż tylu pasów, bo nie ma tak wielkiego ruchu. Ktoś może powiedzieć, że na godz. 8 wszyscy jadą do pracy, więc wzmożony ruch jest przez 15 minut, a przez resztę dnia? Powinno tu powstać rondo o możliwie małej średnicy, tak aby uspokoić ruch. To przecież nie jest zjazd z autostrady - mówi Maciej Gibczyński z Rowerowego Szczecina. 

Budowa ronda jest wskazana, ponieważ samochody jadące od ul. Kolorowych Domów mają słabą widoczność na skrzyżowaniu. Stowarzyszenie wnioskuje jednak o wykonanie pojedynczych pasów wlotowych i wyjazdowych z ronda, zaprojektowanie przejazdów rowerowych oraz wlotów na jezdnię poza skrzyżowaniem, tam gdzie nie ma kontynuacji infrastruktury rowerowej, wyznaczenie dodatkowego przejścia dla pieszych przez ul. Chłopską (bliżej ronda).

- Nie chodzi nam o to, aby budować ścieżki wszędzie. Mamy na myśli pewne ułatwienia, które przy okazji uspokoją ruch z korzyścią dla wszystkich - dodaje Gibczyński. ©℗

(szymw)

Na zdjęciu: Tu powstanie rondo.

Fot. Ryszard PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Honorat
2017-02-19 01:15:33
Rondo za duże? W tym miejscu nie ma miejsca na duże rondo. Tam się zmieści najwyżej mini rondo. Nie może być takie małe jak to, które budują u zbiegu ulic Handlowej, Przelotowej, Łubinowej i Nałkowskiej. Tu będzie mikro rondo - chyba dla krasnoludków. Tu wszędzie jeżdżą autobusy przegubowe.
kierowca autobusu
2017-02-18 23:08:34
kolejne rondo ?? , przecież Wy pajace jeździć po nich nie umiecie , mistrzowie prawego pasa dookoła ronda , zwłaszcza na Reagana
c
2017-02-18 22:54:25
ale cenzura
zgredek
2017-02-18 22:28:18
dodaj jeszcze pajaców na rowerach , nie znają przepisów i myślą że wszystko im wolno (sorry - nie myślą) , kiedyś to przynajmniej zdawało się na kartę rowerową więc podstawy ruchu drogowego trzeba było znać a dziś każdy jełop może wynająć darmorowerus
bukowe
2017-02-18 20:31:56
Kilka godzin temu na przejsciu dla pieszych ...ul.kolorowych domow pala sie znicze.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA