Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Rondo to nie koniec

Data publikacji: 07 marca 2017 r. 10:58
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:30
Rondo to nie koniec
 

Dobiega końca budowa ronda przy ul. Łubinowej, Przelotowej, Handlowej, Nałkowskiej w Szczecinie. To nie ostatnia inwestycja planowana w tym regionie prawobrzeża. W przyszłości czeka nas jeszcze budowa chodników i dróg rowerowych wzdłuż ulicy Łubinowej.

Skrzyżowanie na prawobrzeżu zostało już właściwie wybudowane. Powstała wysepka ronda o średnicy 10 metrów (średnica całego ronda to 22 m). Ponadto stworzono chodniki, przejścia dla pieszych z obniżonymi progami. Przed przejściami na ul. Łubinowej i Przelotowej powstały też wysepki, które mają uspokoić ruch pojazdów tam, gdzie będą pojawiać się piesi. Nawierzchnia jest już wyasfaltowana, w piątek ekipy techniczne wylewały fugi pomiędzy kamieniami w wysepkach. Pozostały jeszcze do wymalowania pasy i odbiór techniczny. Na razie skrzyżowanie jest przejezdne tylko dla pojazdów budowy, służb, komunikacji miejskiej. Samochody prywatne wciąż też tu wjeżdżają, choć co jakiś czas pojawiają się patrole policji wręczające mandaty. W tym regionie ul. Łubinowej obowiązują objazdy.

Rondo ma ułatwić przejazd przez skrzyżowanie, które łączy drogi prowadzące na duże osiedla prawobrzeża: Bukowe, Słoneczne, Majowe. Do tej pory jezdnią z pierwszeństwem była tu ul. Łubinowa przechodząca za torami kolejowymi w ul. Handlową, a kierowcy jadący z ul. Nałkowskiej lub Przelotowej musieli czekać, czasami w długich kolejach. 

Tymczasem do wakacji ma być gotowy projekt remontu ul. Łubinowej, a dokładnie budowy chodników i infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy, na odcinku od ul. Struga do Handlowej. „Kurier" informował już, że rozważane były trzy różne warianty. Teraz wiadomo, jakiej koncepcji trzymać się będzie projektant. Planowana jest budowa obustronnej drogi rowerowej oraz przede wszystkim chodnika po wschodniej stronie ul. Łubinowej, gdzie dziś go brakuje. Po stronie zachodniej podczas remontu chodnika ma powstać odseparowana droga rowerowa, z kolei infrastruktura dla jednośladów po stronie wschodniej ma się składać z różnych rozwiązań technicznych, dostosowanych do warunków.

- Będzie to kombinacja różnych elementów, ale zakładamy, że ma zapewnić ciągłą drogę rowerzystom - mówi Tomasz Loga, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej. Jednym z argumentów przemawiających za tym, aby obok nowego chodnika stworzyć tu drogi dla jednośladów jest obecność w pobliżu trzech stacji Bike_S (pętla autobusowa Słoneczne, Dąbrowskiej, Struga CH Słoneczne), jednych z najpopularniejszych na prawobrzeżu, a także istniejące już ścieżki przy Struga i Handlowej. ©℗

Szymon WASILEWSKI

Na zdjęciu: Kończą się prace przy budowie ronda przy ul. Łubinowej.

Fot. Szymon WASILEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

felixd
2017-03-19 13:31:57
Trochę dziegciu do nowego ronda. 1. Wielka dziura przy torach od strony Netto - ale to metr od tego co robili - tylko do torów. nie było zamówienia na jej załatanie. 2. Łuki na skrętach, jakby nikt nie jeździł z zamawiających inwestycję samochodami. Są za ciasne, a terenu było dużo, i można było te 20 cm powiększyć jezdnie na łukach. Ale co tam, inwestycja zaliczona, kasa się zgadza.
olli
2017-03-08 07:48:26
Powiem wam jedno. Budowa tego ronda, brak Mostu Cłowego i prace na skrzyżowaniu Gryfińska - Hangarowa dość skutecznie utrudniło ruch pojazdów na Prawobrzeżu. W jednym miejscu się skończy, w drugim się zaczyna ... .
...Honorat
2017-03-07 23:04:43
Gdyby Łubinowa była dwujezdniowa to wpłynęłoby to jeszcze gorzej na sytuację pieszych.. neich sobie pan przypomni co się działo np. na obwodnicy śródmiejskiej.. najpierw mieszkańcy wyprosili kładkę, potem światła na jednym ze skrzyżowań, bo nie dało się bezpiecznie przechodzić.. każde zwiększanie szerokości jezdni powoduje problemy dla pieszych, czyli mieszkańców przy danej ulicy, a i samym kierowcom też nie ułatwia.. np. nie ma możliwości zawrócenia na każdym skrzyżowaniu i trzeba odstać swoje na światłach.. to są naprawdę słabe pomysły, by poszerzać jezdnie przy takiej zabudowie.. proszę zobaczyć, co się stało ze Struga i jak mieszkańcy np. Botanicznej mają możliwość przejścia na drugą stronę.. do nadłożenia jest jakieś 2km.. tutaj akurat poprawiło się nieco bezpieczeństwo dla tych, co jadą Struga i tych, co jadą w poprzek, ale Łubinowa to żadna ulica przelotowa..
Honorat
2017-03-07 22:10:57
...Honorat: Wywołał Pan problem świateł przy Łubinowej. No, właśnie jest zamiar postawienia świateł na skrzyżowaniu Łubinowej z ul. Kostki Napierskiego i Jerzego Andrzejewskiego. Bardzo często dochodzi tam do stłuczek i wypadków z udziałem pieszych. Gdyby Łubinowa była dwujezdniowa nie potrzeba byłoby tam świateł, tak samo ułatwiony wjazd na Łubinową mieliby kierowcy wjeżdżający na nią z ulic Witolda Gombrowicza, Marii Dąbrowskiej i Maciejowickiej.
..Honorat
2017-03-07 14:44:54
Dwujezdniówka? i taka sama będzie jak na Wiosennej? czy tam są jakiekolwiek korki pomijając tylko skrzyżowanie ze Struga, gdzie ruch hamuje sygnalizacja? Po co tam dwujezdniówka? zbudują dwujezdniówkę, zaraz się pojawi multum wniosków o sygnalizacje na każdym przejściu, bo kierowcy dostaną głupawki i 50km/h będą jeździć tylko "L"ki.. proszenie o dwujezdniówkę przy blokach to życzenie źle swoim mieszkańcom, po prostu..
Honorat
2017-03-07 13:38:39
"Kombinacja różnych elementów?" Może zamiast kombinować dotrzymać dawnych obietnic składanych mieszkańcom Słonecznego i Majowego i wybudować drugą jezdnię ulic Łubinowej i Handlowej. "Zapowiedzi "dwujezdniówki" już są: na Łubinowej - od ul. Struga kawałek na wysokości Sanktuarium i na Handlowej - dwieście metrów od ronda Klęskowo. Dla rowerzystów można wykorzystać przedwojenną "brukowankę" usytuowaną od strony Majowego czyli od wschodu. Dobrze byłoby przy okazji połączyć chodnikiem dla pieszych wschodnią stronę Handlowej ze wschodnią stroną Łubinowej robiąc "po drodze" przejście przez ul. Nałkowskiej. W tej chwili z jednej i drugiej strony torów kolejowych nie ma żadnego przejścia, jest to niebezpieczne miejsce, bo ludzie ryzykują złamaniem nogi na nierównościach albo wpadnięciem pod samochód - jeżeli chcą przejść na zachodnią stronę ul. Handlowej. Obawiam się, że do budowy drugiej jezdni ulic Łubinowej i Handlowej nie dojdzie, gdyż wtedy okaże się, iż kończone właśnie rondo jest za małe.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA