Rok temu Szczecin ogłosił harmonogram wprowadzania „Rowerowej Rewolucji", czyli tworzenia w mieście pasów dla jednośladów na dwudziestu ulicach. Do dziś powstało ich tylko kilka, na realizację czekają następne.
„Rowerowa Rewolucja" to projekt autorstwa Wandy Nowotarskiej, który zakłada stworzenie w Szczecinie dwudziestu kilometrów pasów rowerowych. Wdrażanie pomysłu, który zwyciężył w 2014 roku w głosowaniu Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego, podzielono na kilka etapów, które miały być zrealizowane w zeszłym roku. Do dziś powstały tylko pasy przy ul. Sikorskiego czy Wilczej. Realizacja „Rowerowej Rewolucji" ciągnie się głównie z powodu przedłużających się ustaleń związanych z organizacją ruchu. Nie wszystkie propozycje Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska zyskiwały akceptację np. policji czy ZDiTM.
I całe szczęście, że powstało tylko kilka, bo pomysł jest całkowicie nietrafiony.
Co innego społeczeństwa, które mają kulturę jazdy rowerem we krwi, od kilkudziesięciu lat, a co innego Polska, która na siłę chce stawać się modna i bezmyślnie kopiuje wzorce zagraniczne, bez zastanowienia się nad lokalnymi realiami.
W porannym szczycie widuje się kilku rowerzystów na kilka tysięcy samochodów. I to nie dlatego, że nie ma infrastruktury rowerowej, tylko dlatego, że ludzie są tak przyzwyczajeni.
Ktoś to w końcu pojmie?
m
2016-04-01 07:46:43
wszyscy na wybry trzeba zmian
Czyt
2016-03-31 21:37:02
Całe szczęście, że nie wszędzie pozwolono im zdezorganizować ruch w mieście.
Ja jestem ciekaw co za debile zaprojektowali i wydali zgodę na wymalowanie tego gówna (czyt. pas rowerowy) na ul Sikorskiego? Najpierw po ostrym zakręcie w prawo (zjazd z ronda na ul. Ku Słońcu - w kierunku pl. Siwka) nagle znika prawy pas dla samochodów. Potem wyznaczono miejsca parkingowe wzdłuż (zaraz za rondem Siwka - w kierunku pl. Kościuszki), po lewej stronie ulicy wymalowano martwe pole i jedzie się wężykiem. Kawałek dalej pod budynkiem Wydziału Elektrycznego zostało po staremu, czyli miejsca parkingowe są skośne i gówniana ścieżka rowerowa też się zmieściła.
Druga sprawa dlaczego wyznaczono tak krótkie prawe pasy przed skrzyżowaniami np. Piastów (kierunek pl. Kościuszki). W godzinach szczytu samochody chcące skręcić w prawo skutecznie tamują ruch na środkowym pasie.
P.S. Ale co można wymagać od takich urzędników jak: Charęza i Loga, grzejących ciepłe "stołki" za nasze pieniądze? Chyba niewiele patrząc po dotychczasowych "osiągnięciach" obu panów.
Darek
2016-03-31 20:32:24
Ciekawe czy pani Nowotarska zostanie pociągnięta do odpowiedzialności jak jakiś tir z nawozami rozjedzie rowerzystę na pasie rowerowym przy ulicy wilczej ?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.