Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Rowerowe plany Szczecina

Data publikacji: 29 marca 2017 r. 20:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:37
Rowerowe plany Szczecina
Po przebudowie torowisk na al. Wyzwolenia ma powstać kompletna infrastruktura rowerowa w stronę ronda Giedroycia. Fot. Mirosław Winconek  

Trwa budowa krótkiego odcinka drogi rowerowej w al. Niepodległości. Nie jest to jedyna planowana inwestycja uwzględniająca ruch rowerowy w centrum miasta.

Przypomnijmy, że stumetrowy odcinek będzie dwukierunkowym przedłużeniem istniejącej już ścieżki ciągnącej się od CH Fala do Bramy Portowej, czyli przez al. Wyzwolenia i al. Niepodległości. Teraz zostanie ona przedłużona do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Dworcową. Co ten krótki odcinek da użytkownikom jednośladów?  

- Budowa drogi dla rowerów na odcinku do ul. 3 Maja pozwoli wprowadzić nową organizację ruchu w ciągu ul. 3 Maja i wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów do dworca PKP, których realizację zakładano w projekcie Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego - wyjaśnia Tomasz Loga, szczeciński oficer rowerowy. Niestety, nie jest znany dokładny termin malowania pasów.

Z kolei na ten rok zaplanowano modernizację ul. Żupańskiego oraz Barnima. - Powstanie strefa ruchu uspokojonego „Tempo 30", uporządkowane zostanie m.in. parkowanie, wyniesiona tarcza skrzyżowania. Ul. Barnima stanie się ulicą jednokierunkową z dopuszczonym kontraruchem rowerowym. W kilku miejscach pojawią się stojaki dla rowerów - dodaje T.Loga.

Dwukierunkowy ruch jednośladów na jezdniach jednokierunkowych ma być wprowadzony także na Pogodnie i Łęknie. Przygotowano dokumentację zmiany organizacji ruchu na ulicach Średniawskiego i Pankiewicza. Podobne rozwiązania mają się pojawić również na obszarze ograniczonym ulicami Traugutta, Mickiewicza, Okrzei, Budzysza, Wosia. ©℗

(szymw)

Na zdjęciu: Po przebudowie torowisk na al. Wyzwolenia ma powstać kompletna infrastruktura rowerowa w stronę ronda Giedroycia.

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

JA
2017-03-30 18:31:26
Nielubie samochodów moja dziewczyna zostawiła mnie dla kolesia w Golfie II na gaz, kiedy ja oferowałem jej piękny tandem...
JA
2017-03-30 13:28:34
Skoro kierowcy czują się tacy dyskryminowani to może wprowadzimy parytety i zrobimy równe wydatki na infrę samochodową i rowerową, co? Szkoda mi Was i Waszego zacofania. Widzicie tylko swoje potrzeby i swoje cztery kółka, a wyobraźcie sobie że każdy rowerzysta to jedno miejsce parkingowe więcej i jedno auto mniej w korku. Wiem że to będzie trudne do wyobrażenia bo Wy nie potraficie porzucić samochodu pod domem ale tak jest. Jeśli do miasta by jeździli rzeczywiście tylko ci co mają do załatwienia kilka spraw albo wiozą więcej osób jak swoje szanowne cztery litery to było by pięknie. Z resztą powiedzmy prawdę- w Szczecinie nie ma korków, kto twierdzi że jest inaczej nigdy nie miał okazji pojeździć w szczycie po innych polskich miastach- niech symptomatyczna będzie szczecińska definicja korka- "kiedy muszę stać na światłach dłużej niż jeden cykl". Aut w mieście będzie tylko przybywać, postępująca suburbanizacja zatłacza miasta autami i trzeba robić alternatywy, czyli właśnie np. rowery albo sprawna komunikacja miejska. A w Szczecinie nie ma ani jednego ani drugiego. Tak po prawdzie po tym mieście dobrze porusza się tylko samochodem, nawet pieszo jest tragedia bo chodniki nierówne i robią się wszędzie kałuże i światła nieprzyjazne bo w imię bezkolizyjności połowę skrzyżowań w centrum przechodzi się na dwa razy. Ale samochodziarze zawsze będą narzekać bo przez ostatnie 50 tal tylko im dawano, dlatego teraz jest ból że kawałek tego ciastka dostają też inni.
alex
2017-03-30 11:44:13
W centrum miasta tak po prawdzie to każda ulica powinna mieć wydzielony pas dla rowerów
Miś na Miarę
2017-03-30 10:51:30
Wyraźnie brakuje ścieżek rowerowych na Kolumba. Tam są niezbędne i na Gocławiu też nie mówiąc już o Skolwinie. Aż do skończenia funduszów europejskich. Jak szaleć to na całość!
Eryk
2017-03-30 10:05:01
Po co im nowe drogi rowerowe ? Oni i tak bezczelnie jeżdżą po chodnikach. Pedalarze potrzebują więcej ale kontroli policyjnych i mandatów
@Pogodno
2017-03-30 09:51:47
Sam sobie jesteś winny, samochód nie jest dla alkoholików, zresztą rower też nie. Tak, z KM i roweru jak najbardziej da się korzystać... ale to rozwiązanie jest dobre dla singla, który nie ma żadnych innych obowiązków, przede wszystkim rodzinnych, czyli ma duuuuużo czasu tylko dla siebie. Wtedy jak najbardziej powodzenia KM i rowerem , ale też nie może być tak, że dotychczasowa przestrzeń i kierowców i pieszych zabierana jest dla pewnej grupy, która korzysta z czegoś nie nadającego się na korzystanie przez cały rok.
Pogodno
2017-03-30 09:02:42
Kiedyś też myślałem, że bez samochodu nie da się żyć ale odkąd straciłem za wypadek po alkoholu prawo jazdy okazało się, że komunikacją miejską i rowerem dojeżdżam może i godzinę później ale za to bez wypadków i nieprzyjemności z policją.
Pogodno
2017-03-30 08:38:12
A kiedy na Źołnierskiej i Mickiewicza by przywrócić je mieszkancom Pogodna a tym samym ograniczyć szybkość aut.Są tramwaje które mogą przejąć pasażerów
foto
2017-03-30 07:34:48
A co z kierowcami, np. likwidacja tych płyt na zdjęcia, po których jedzie tramwaj, a samochody niszczą zawieszenie?
a co z budową ścieżki wzdłuż Krzywoustego ?
2017-03-30 07:28:34
wzdłuż Wojska Polskiego, Mickiewicza, Bohaterów Warszawy ? Tam są najbardziej potrzebne ścieżki, a nie tylko jakieś marne 100m na Bramie Portowej.
Viola
2017-03-29 21:48:31
To dziwadło z magistratu ma podobno zamknąć Struga i puścić tam rowery.
mam pytanie
2017-03-29 21:42:07
jesli na jednokierunkowej drodze w...bie sie nam pod kola pedalarz to co wtedy? dobic czy reanimowac aby uzyskac odszkodowanie za zniszczony lakier?
kibic
2017-03-29 21:35:23
widzę,że kogoś niezle ... z tymi ścieżkami rowerowymi w centrum miasta?!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA