Ruch na S3 częściowo wznowiony. Trasa Szczecin – Myślibórz bez rolniczych blokad
Ruch na S3 częściowo wznowiony. Trasa Szczecin – Myślibórz bez rolniczych blokad
Data publikacji: 12 marca 2024 r. 13:28
Ostatnia aktualizacja: 14 kwietnia 2024 r. 13:26
Fot. Tadeusz Szymański
Już od popołudnia we wtorek 12 marca rolnicy zdecydowali się na modyfikację blokady drogi S3 ze Szczecina do Gorzowa. Zostanie wznowiony ruch pojazdów na odcinku drogi Szczecin - Myślibórz w ten sposób, że pojazdy jadące od strony Szczecina w stronę Gorzowa będą mogły dojechać do węzła Myślibórz - informuje Roman Waszczyk, rzecznik protestu na S3.
- Na S3 protestujemy już ponad miesiąc, a od 13 dni jesteśmy tam 24 h/dobę. Rolnicy protestujący na S3 węzeł Myślibórz od początku protestu są świadomi utrudnień, z jakimi mierzą się na co dzień kierowcy i mieszkańcy pobliskich miejscowości, szczególnie Pyrzyc i Lipian. Jednocześnie wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, że te protesty to ostatnia deska ratunku dla ich gospodarstw, ale także dla całego polskiego rolnictwa i wszystkich firm współpracujących z rolnikami. Po ostatnim spotkaniu z premierem rolnicy stwierdzili, że z dużym prawdopodobieństwem protest będzie trwał jeszcze długo - tłumaczy rzecznik organizatorów protestu.
- Biorąc pod uwagę powyższe czynniki oraz prośby policji, mieszkańców, kierowców, GDDKiA oraz stacji paliw i restauracji położonych przy zamkniętym odcinku drogi S3, rolnicy postanowili, zgodnie ze sugestiami służb, zmodyfikować blokadę węzła Myślibórz. Od 12.03.2024 r. od godzin popołudniowych zostanie wznowiony ruch pojazdów na odcinku drogi S3: Szczecin - Myślibórz w ten sposób, że pojazdy jadące od strony Szczecina w stronę Gorzowa będą mogły dojechać do węzła Myślibórz i na nim będą musiały zjechać na tzw. starą trójkę, natomiast pojazdy jadące w stronę Szczecina będą mogły wjechać na S3 także już na węźle Myślibórz. Wciąż droga S3 pozostanie zablokowana na odcinku Węzeł Myślibórz - Gorzów Północ w obu kierunkach.
Liczymy, że ta modyfikacja pozwoli odetchnąć kierowcom i mieszkańcom, a rolnikom pozwoli na jeszcze skuteczniejszą walkę o spełnienie swoich postulatów - stwierdza Roman Waszczyk.
O rolniczych blokadach i ich konsekwencjach dla innych podmiotów gospodarczych napiszemy więcej 13 marca, zarówno w wydaniu papierowym Kuriera Szczecińskiego, jak i wydaniu elektronicznym na 24kurier.pl
(kel)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Krakus
2024-04-14 12:51:37
J**** rolników ! Zabrać im dopłaty ! Może wówczas cokolwiek zrozumieją. Ich walka ma szanse na powodzenia tak jaką szansę mieli robotnicy w walce z maszynami. Małe gospodarstwa nie maja szans na przetrwanie. No i w końcu przeciwko komu oni protestują blokując drogi ? Nie rozumiem tych ich kalkulacji. Pokupowali ogromne ciągniki za otrzymane dopłaty z Unii, nie protestowali, gdy Kaczyński rządzili a ich przedstawiciel dodatkowo był komisarzem d/s rolnictwa w Unii… Jeb..ć ich !
Krzys
2024-04-02 18:31:09
To moze idźcie i cos róbcie zanim nas wszystkich wykoncza . Macie problem ze nie możecie autostrada jechac to zaraz wogole nie pojedziecie bo wam zabronią zielonym ładem . Rolnicy to ostatnia deska ratunku wiec trzeba ich wspierac i dołączyć do nich a nie narzekac . Tez jade do Gorzowa i mam to gdzies ze bede musiał jechac stara trasa . Jestem z rolnikami ijestem im wdzieczny za to ze walcza dla nas wszystkich . Brawo panowie rolnicy . Zycze wam jeszcze lepszych i drozszych traktorow zeby kulo
Susza
2024-03-17 09:36:15
Do rolników.
Modlę się by w tym roku była taka susza.... że wam nic nie urośnie. A wtedy nie będziecie mieć kasy na spłatę leasing traktorow... więc je wam pozabierają... I już nie będziecie mieć czym blokować...
Amen.
Obserwator
2024-03-13 12:20:04
Powtórzę raz jeszcze:niech rolnicy blokują tam gdzie tworzy się prawo a nie nas zwykłych ludzi.
Marek
2024-03-13 09:36:04
Rozumie protesty ale blokowanie dróg szybkiego ruchu to przesada i komu to na złość robione Tuskowi czy zwykłym kierowcom którzy muszą po dziurach jechać i godzina lub więcej w plecy,do Warszawy strajkować a nie na drogach szybkiego ruchu.
Bogdan
2024-03-13 06:28:43
Opieszałość rządu doprowadza do tego, że Polacy muszą znosić uciążliwości na drogach. Tak jakby im zależało, żeby na tych protestach cierpiała polska gospodarka i zwykli ludzie. W imię czego? Obrony interesów ukraińskich oligarchów? Poniżenia polskich rolników?
Gdzie jest policja?
2024-03-13 05:54:13
Blokady powinny być rozbite i przywrócona drożność ruchu.
Rolnicy walczą o was
2024-03-12 21:17:13
Błąd - powinno być: Dziś na spotkaniu z ministrem rolnictwa rolnicy domagali się by NIE dopłacać tylko im do paliwa ale by Donald Tusk spełnił swoją wyborczą obietnicę i by na stacjach paliwo było po 5.19zł - zgodnie z obietnicą Donalda Tuska. Rolnicy mówią że nie chcą dopłat bo dopłaty są sposobem na antagonizowania wsi i miasta - że rząd zabiera miastowym i daje rolnikom - rolnicy nie chcą dopłat! TVN nie chce byście o tym wiedzieli bo macie prawo wiedzieć tylko to co chce TVN.
@Pan Witek
2024-03-12 20:43:36
Witaj trollu Donalda.
Rolnicy walczą o was
2024-03-12 19:10:04
Dziś na spotkaniu z ministrem rolnictwa rolnicy domagali się by dopłacać tylko im do paliwa ale by Donald Tusk zrealizował swoją obietnicę wyborczą że paliwo będzie po 5.19zł - rolnicy walczą o to byście mieli tańsze paliwo a co z tym związane tańsze produkty i usługi bo cena paliwa, transportu to istotny element wszystkich cen w Polsce. Rolnicy nie walczą tylko dla siebie ale też dla was bo wy nie macie czasu, zarobienie jesteście, nie chce wam się albo po prostu się boicie...
80% Polaków
2024-03-12 19:01:32
80% Polaków popiera protest rolników a tym 20% mogę jedynie dedykować sparafrazowaną wypowiedź Anny Marii Żukowskiej - “Wyp…ć z waszą "normalnością"”.
@@Statystyka
2024-03-12 18:44:54
Czytaj ze zrozumieniem. Najwięcej eksportu żywności z Polski to sery i twarogi. To kupują kraje zachodnie. Polskiej pszenicy nikt nie chce, woli tańszą z Ukrainy lub ma swoją. Najlepiej zaorać, zasiać, opryskać kilka razy i zebrać z pola, a rząd ma wszystko kupić po cenach jak im pasują.
jerzyn
2024-03-12 18:43:39
Jadąc przez wioski nocą trąbić w taki sposób wyrazić poparcie dla pisowskich rolników
Precz z dróg !!
2024-03-12 18:31:34
Witia dawaj no baniaka z benzyno...!!
Doigracie się pachołki PISU, już wystarczy !!
@ZENEK
2024-03-12 17:27:34
Serio można być aż tak głupim?
Ludzie mają dosyć
2024-03-12 17:07:31
Te wieśniaki w końcu się doigraja
Pan Witek
2024-03-12 16:24:41
Rolnicy! Wracajcie do obór i chlewów! Nie zawracajcie głowy normalnym ludziom. Nie utrudniajcie nam życia.
@Do mądrali
2024-03-12 16:24:32
Idź być trolem pisowskim gdzieś indziej!
@Obserwator
2024-03-12 16:22:00
A co brukselczycy winni? Też nie lubią eurokratów, bo ci zarabiają wiele więcej niż oni i się szarogęsią. Zgadzam się jednak, że protest powinien dotykać osobiście winowajców. Obornik i gnojówka powinna lądować na elewacjach posiadłości eurokratów polityków, ekologów. Pewnie dla wielu z nich byłby to pierwszy bliski kontakt z naturą o której tak zawzięcie radzą.
ZENEK
2024-03-12 16:08:35
Kiedy wszyscy zrozumieją że to nie są ROLNICY tylko producenci i niech strajkują na swoich posiadłościach.
POLICJA powinna karać mandatami za blokowanie dróg przynajmniej uzupełnią dziurę budżetową po PISIE.
Popieram rolników
2024-03-12 16:06:26
I jestem z rolnikami. Jesli komuś się w Polsce nie podoba to informuję go że może zmienić sobie kraj zamieszkania, na taki gdzie waszym zdaniem bedzie wam "normalnie".
Jazon
2024-03-12 16:04:35
Wysyp rządowych trolli na temat uciążliwości blokad rolniczych na drogach. Rolnikiem nie jestem ale jestem gotów do kolejnych objazdów bo uważam, że rolnicy mają rację.
@Statystyka
2024-03-12 15:57:35
Lubisz jeść ser i twaróg bez pieczywa. Tylko eksport ma znaczenie ? A tu w Polsce tylko mleko i ser wystarczy ?
Poprzednicy
2024-03-12 15:53:55
No niestety poprzedni rząd czyli PiS u z Ekonomem Kaczyńskim zaakceptowali Zielony Ład poprzez pisowskiego kiomissrza rolnictwa przy UE J Wojciechowskiego. Polacy rolnicy mieli b dużo zyskać a wyszło tak jak zawsze. Jedynymi wygranym jest Tylko PiS owy komisarz który prywatnie nabył apartamenty w Brukseli a polskiego chłopa ma w 4 literach i Nawet olał samego Jarosława w czapce fornala który nalegał na jego dymisję
Statystyka
2024-03-12 15:26:13
W polskim rolnictwie wytwarzającym 2,2 procenta dochodu narodowego jest zatrudnionych 9,4 procent obywateli mogących pracować. To jest dwa razy więcej zatrudnienia niż średnia unijna w stosunku do PKB. Największy eksport z Polski to nie ziarno nieprzetworzone tylko sery i twarogi. Mleczarzy i serowarów jakoś na blokadach nie widać, widocznie są w pracy.
Do mądrali
2024-03-12 15:23:10
Fakt, rolnicy Wam życie utrudniają. Tak Urban ma r ację - rzad , dzięki takim , którzy na CWANIAKÓW partyjnych głosy oddaja / w tym niektórym rolnikom/ wyżywi się . W warWSZAWIE dobrze im płacą . A Ty ANTYPISKU od Nowog..kiej zapytaj H. Tuska -co on w tej partii "ludowej" EPL w Brukscweli robił ,żeby tego, co jest nie było ?A zreszta Rosja wam konserwy przyśle z tuszonką .
pieprze taki układ
2024-03-12 15:16:04
Niech protestują, ale niech płacą za zajęcie pasa drogowego. Są na to stawki. Kiedy maluje komuś elewację i stawiam rusztowanie na chodniku to płacę, bo inaczej mnie skasuje straż miejska. Czy jak w gminie zgłoszę protest, bo brudna ściana, to nie zapłacę za zajęcie chodnika? Kiedy pies dziadka zrobi kupę, a dziadek nie sprzątnie - płaci mandat. A jak jakiś protestant wyrzuci gnój na drogę albo ją zniszczy paląc opony to jest to powód do zachwytów? To chore.
1234
2024-03-12 15:14:33
A ja ostatnio usłyszałem taki apel:
"Przekazuję apel o to, aby wspierać rolników...
Jedziesz nocą objazdem?
W każdej wsi trąb aby słyszeli, że jesteśmy z nimi ✌️".
Nic nie sugeruję ;)
Zetor
2024-03-12 14:55:26
Rolnicy uzyskali zgodę w Urzędzie Miasta na blokadę. Policja wysłała pismo do RDDKiA o ustawienie blokady na S3 co też się stało. Na trasie nie ma ani jednego rolnika i policjanta, tylko stoi traktor z biało- czerwoną flagą. Kierowcy muszą jechać przez starą trójkę, bo tak sobie zażyczyli rolnicy, którzy domagają się zrozumienia ich sytuacji. Gdybym był posłanką lewicy to powiedziałbym im to co ona Hołowni: WY... Ć.
Jerzy Urban
2024-03-12 14:46:18
40 lat temu Jerzy Urban powiedział że rząd się sam wyżywi, dając do zrozumienia że wszelkie strajki nie walą w rząd, tylko we zwykłych ludzi. Rządowi ten zamknięty odcinek drogi ani inne blokady nic nie zrobią, natomiast zaszkodzą zwykłym ciężko pracującym obywatelom płacącym znacznie wyższy ZUS niż KRUS i wyższe podatki niż rolnicy.
Ticks
2024-03-12 14:13:33
Jeśli nie daj Boże dojdzie do jakiegoś śmiertelnego wypadku na drogach to rolnicy będą mieli krew na rękach.
na nowogrodzką
2024-03-12 14:08:36
Zamiast utrudniać życie zwykłym ludziom, niech zaczną utrudniać politykom. Zablokować rządowe hotele, ośrodki wypoczynkowe, szpitale msw, dostawy do kantyny sejmowej itp. Jest wiele opcji ale trzeba było zacząć od nie głosowania na pis, z ramienia którego unijny komisarz Wojciechowski "załatwił" takie nie inne przepisy godzące w polskich rolników. Wszystkiemu winien pis na którego chętnie głosowali rolnicy, wiec na nowogrodzką pod siedzibę pisu protestować, nie na ekspresówce w naszym regionie
@Obserwator
2024-03-12 13:58:19
A którzy to są ,ci "normalni ludzie"?Brukscwelscy wybrańcy ze swoimi dietami mają wszystkich w... .Tych ewropejskich arystokratów stać na jedzenie sprowadzane śmigłowcami do pałacu . A rolnicy śmigłowców nie mają.
Obserwator
2024-03-12 13:38:02
Blokują i utrudniają życie normalnym ludziom.Powinni blokować do skutku Brukselę,ciężko to zrozumieć?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.