Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ruszy remont „berlinki”

Data publikacji: 01 lutego 2017 r. 16:07
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:27
Ruszy remont „berlinki”
 

W środę (1 lutego) podpisana została warta ponad 42 mln zł umowa pomiędzy Zachodniopomorskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Koszalinie i wykonawcą – firmą Budimex SA. Kontrakt dotyczy remontu popularnej „berlinki”, zwanej także „chociwelką”.

Droga wojewódzka nr 142 będąca fragmentem nie dokończonej autostrady, która połączyć miała Berlin i Królewiec, przejdzie gruntowną modernizację.

– To kluczowa trasa Pomorza Zachodniego, łącząca aglomerację szczecińską ze wschodnią częścią województwa. Inwestycja, która pochłonie łącznie ok. 50 mln zł, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróży mieszkańców regionu i turystów. Czekają nas oczywiście pewne utrudnienia w okresie prowadzenia prac, ale jestem pewna, że warto poczekać, abyśmy wkrótce mogli cieszyć się kolejną nowoczesną trasą – mówiła podczas podpisania umowy Anna Mieczkowska, członek zarządu województwa.

Chodzi o odcinek o długości 22 kilometrów Szczecin – Krzywnica. ZZDW zdecydował, że stare, poniemieckie płyty nie zostaną zdemontowane i wywiezione, ale rozkruszone na miejscu i zastosowane jako podbudowa nowej drogi.

(r.c.)

Fot. Urząd marszałkowski

Więcej w czwartkowym „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i cyfrowym wydaniu z 2 lutego 2017 r.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Rozwalają dobrą drogę
2017-02-02 09:50:31
Odcinek betonowy jest w idealnym, stanie, za to na dalszej asfaltowej części są olbrzyumie koleiny. Więc zgodnie z polską zasadą "naprawiany" będzie odcinek który jest w lepszym stanie.
Robert
2017-02-02 09:46:49
Może w końcu po kilu dziesięcioleciach zostaną uprzątnięte pobocza tej drogi.Chyba nigdzie w Polsce nie ma brudniejszych poboczy.Nie trzeba wyjeżdżać do kraju ciapatych - wystarczy przejechać się tą trasą i już poczujecie się jak u nich.
@Yesoo
2017-02-02 00:03:08
Nie, bo tu chodzi o "podbudowę". Płyty w całości są "marną" podbudową, a zmielone będą już "dobrą" podbudową. A ponieważ jako konsultanci mamy procent od kosztów, to... Koniaczek?
Yesoo
2017-02-01 19:03:00
A nie lepiej byłoby te płyty betonowe zostawić tak jak są i na nich wylać warstwę asfaltu?? Przez tyle lat były tam i dobrze jak na tę technologię budowania dróg jeździło się po tej drodze. Droga była równa... teraz znając życie wszystko się popieprzy znając Budimex.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA