Zaloguj    Zarejestruj
Środa, 05 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Ruszy remont „berlinki”

Data publikacji: 01 lutego 2017 r. 16:07
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:27
Ruszy remont „berlinki”
 

W środę (1 lutego) podpisana została warta ponad 42 mln zł umowa pomiędzy Zachodniopomorskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Koszalinie i wykonawcą – firmą Budimex SA. Kontrakt dotyczy remontu popularnej „berlinki”, zwanej także „chociwelką”.

REKLAMA

Droga wojewódzka nr 142 będąca fragmentem nie dokończonej autostrady, która połączyć miała Berlin i Królewiec, przejdzie gruntowną modernizację.

– To kluczowa trasa Pomorza Zachodniego, łącząca aglomerację szczecińską ze wschodnią częścią województwa. Inwestycja, która pochłonie łącznie ok. 50 mln zł, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróży mieszkańców regionu i turystów. Czekają nas oczywiście pewne utrudnienia w okresie prowadzenia prac, ale jestem pewna, że warto poczekać, abyśmy wkrótce mogli cieszyć się kolejną nowoczesną trasą – mówiła podczas podpisania umowy Anna Mieczkowska, członek zarządu województwa.

Chodzi o odcinek o długości 22 kilometrów Szczecin – Krzywnica. ZZDW zdecydował, że stare, poniemieckie płyty nie zostaną zdemontowane i wywiezione, ale rozkruszone na miejscu i zastosowane jako podbudowa nowej drogi.

(r.c.)

Fot. Urząd marszałkowski

Więcej w czwartkowym „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i cyfrowym wydaniu z 2 lutego 2017 r.

REKLAMA

Komentarze

Rozwalają dobrą drogę
2017-02-02 09:50:31
Odcinek betonowy jest w idealnym, stanie, za to na dalszej asfaltowej części są olbrzyumie koleiny. Więc zgodnie z polską zasadą "naprawiany" będzie odcinek który jest w lepszym stanie.
Robert
2017-02-02 09:46:49
Może w końcu po kilu dziesięcioleciach zostaną uprzątnięte pobocza tej drogi.Chyba nigdzie w Polsce nie ma brudniejszych poboczy.Nie trzeba wyjeżdżać do kraju ciapatych - wystarczy przejechać się tą trasą i już poczujecie się jak u nich.
@Yesoo
2017-02-02 00:03:08
Nie, bo tu chodzi o "podbudowę". Płyty w całości są "marną" podbudową, a zmielone będą już "dobrą" podbudową. A ponieważ jako konsultanci mamy procent od kosztów, to... Koniaczek?
Yesoo
2017-02-01 19:03:00
A nie lepiej byłoby te płyty betonowe zostawić tak jak są i na nich wylać warstwę asfaltu?? Przez tyle lat były tam i dobrze jak na tę technologię budowania dróg jeździło się po tej drodze. Droga była równa... teraz znając życie wszystko się popieprzy znając Budimex.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA