W Szczecinie rozpoczął się nabór projektów do tegorocznej edycji Młodzieżowego Budżetu Obywatelskiego. To czwarta edycja przedsięwzięcia skierowanego do uczniów szczecińskich szkół ponadpodstawowych.
Koncepcja MBO została wypracowana przez Młodzieżową Radę Miasta Szczecin. Głównym celem projektu jest promowanie aktywności obywatelskiej, wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej wśród młodzieży, umożliwienie uczniom wpływu na zagospodarowanie swoich szkół i kształtowanie tzw. umiejętności miękkich, takich jak praca w zespole czy planowanie.
W tegorocznej edycji MBO każda z 34 szkół biorących udział w projekcie będzie miała do zagospodarowania kwotę 6 tys. złotych. W przypadku gdy zwycięski projekt nie pochłonie wszystkich dostępnych środków, możliwa będzie realizacja projektów, które uzyskały kolejno największą liczbę głosów w danej placówce.
– Autorzy poszczególnych projektów muszą pamiętać o tym, by zgłaszane przez nich pomysły były zgodne ze szkolnym statutem – przypomina magistrat. – Wszystkie propozycje zostaną zweryfikowane pod względem formalnym przez kapitułę złożoną z przedstawicieli szkoły, która ostatecznie zdecyduje o tym, które projekty trafią pod głosowanie. Ważne jest również to, by już na etapie zgłaszania projektu zadbać o możliwie najbardziej szczegółowy opis naszego pomysłu. W uaktualnionej karcie projektu znajdzie się m.in. miejsce na dokładne określenie przestrzeni, w której miałby zostać on zrealizowany czy też szczegółowy kosztorys.
Grupy składające się z co najmniej 3 osób na złożenie wypełnionych kart mają czas do 7 marca br. Następnie, po zweryfikowaniu złożonych wniosków, głosowanie na poszczególne projekty odbędzie się w dniach od 27 do 29 marca. Ogłoszenie wyników w szkołach powinno nastąpić do 31 marca 2023 r., a realizacja zwycięskich projektów do 30 czerwca br.
Szczegółowe informacje, wraz z regulaminem i kartą projektu są dostępne w Zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecin o Młodzieżowym Budżecie Obywatelskim.
Propozycje składane przez młodych ludzi w dotychczasowych edycjach MBO były odpowiedzią na potrzeby środowiska szkolnego. Zwycięskie projekty dotyczyły m.in. tzw. strefy relaksu i aktywności fizycznej czy też zagospodarowania podwórek szkolnych i stworzenia na ich terenie siłowni.
(K)