Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Rzecznik broni seniorów

Data publikacji: 12 lipca 2017 r. 13:03
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:44
Rzecznik broni seniorów
 

Mieli zaoszczędzić, a stracili i wpadli w kłopoty. Kilkadziesiąt starszych osób zgłosiło się do miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie szukając pomocy w sprawie niekorzystnych umów, jakie podpisali z firmami oferującymi tańszy prąd i gaz. Rzecznik ocenił, że seniorzy zostali wprowadzeni w błąd. O tych praktykach zawiadomił Urząd Konkurencji i Konsumentów oraz prokuraturę.

REKLAMA

Firm deklarujących, że oferują tańszy prąd i gaz jest na rynku coraz więcej. Ich obecność widoczna jest także w Szczecinie. Niestety, z dwiema z nich szczególnie złe doświadczenia mają nasi seniorzy. Miejski rzecznik konsumentów uznał, że zostali oszukani i stanął w ich obronie.

- Przedstawiciele jednej z takich firm odwiedzali 70-90 letnie osoby w mieszkaniach - relacjonuje Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów. Mówili, że dzwonią z gazowni na Tamie Pomorzańskiej, bo trzeba podpisać nowe umowy. To był jednak całkiem inny operator, a po zmianie umów starszym ludziom przyszło płacić za gaz dwa razy więcej.

Druga firma działa podobnie. Na obie do rzecznika poskarżyło się już kilkadziesiąt osób.

Miejski rzecznik konsumentów przypomina - ani Enea, ani gazownia nie wysyłają swoich przedstawicieli do domów klientów w celu proponowania nowych stawek i podpisania nowych umów.

- Jeśli do naszych drzwi puka ktoś taki, nie wpuszczajmy go do domu, nie dyskutujmy z nim, niczego nie podpisujmy - radzi Longina Kaczmarek. - Operatorzy o zmianach  informują zawsze drogą pocztową. Ale dla spokoju można to telefonicznie zweryfikować. Takich spraw na pewno nie należy załatwiać z domokrążcami.

Jeśli już podpisaliśmy umowę i czujemy się oszukani, zgodnie z prawem mamy 14 dni, by od niej odstąpić.

- Nie należy tego robić telefonicznie, ale pisemnie, zawsze listem poleconym - przypomina Longina Kaczmarek. - Jeśli ktoś ma z tym kłopoty, służymy pomocą.

(gan)

Fot. Marek Klasa

REKLAMA

Komentarze

cap kościelny
2017-07-13 08:51:14
Katolicki kraj, katolickie obyczaje!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
o
2017-07-12 15:52:30
nie korzystam z enei i gazowni. prąd wytwarzam sobie sam prątkując i gazuję żytnią z lodem niewstrząśniętą. nie wiem czemu rzecznik angażuje się w spór konsumencki -debilne staruchy chciały mieć prąd i gaz za darmo...takie mogli sobie załatwić w dzieciństwie u Niemca. wystarczyło bez podpisywania umowy tylko dać się złapać.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
garda
2017-07-12 15:29:23
za głupotę trzeba płacić. podpisał debil , niech płaci
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Gość
2017-07-12 15:04:21
Jakie to firmy?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gosc
2017-07-12 12:54:42
Widac amber gold czy skoki to za mało zeby ten narod kiedys zmadrzał,,,
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA