Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Są wyniki konsultacji. Mieszkańcy chcą tramwaju

Data publikacji: 23 grudnia 2021 r. 14:34
Ostatnia aktualizacja: 24 grudnia 2021 r. 15:58
Są wyniki konsultacji. Mieszkańcy chcą tramwaju
Trasa tramwajowa w ul. Ku Słońcu ma być wydłużona.  

Mieszkańcy chcą wydłużenia linii tramwajowej w ul. Ku Słońcu w Szczecinie. Tak przynajmniej wynika z konsultacji, które trwały miesiąc. Wzięło w nich udział ponad tysiąc osób.

W ankiecie ogłoszonej na wniosek Rady Osiedla Gumieńce można było odpowiedzieć na 12 pytań. Dotyczyły usprawnienia transportu i poprawy bezpieczeństwa w tej części Gumieniec. Tylko on-line, w konsultacjach wzięło udział 994 osób, natomiast ankietę w formie drukowanej wypełniło 146 mieszkańców.

Mieszkańcy zdecydowali w ankiecie

Za usprawnieniem transportu zbiorowego na ul. Ku Słońcu opowiedziało się 1062 odpowiadających, a konkretnie za wydłużeniem linii tramwajowej do CH Ster - 958. Przeciwko było odpowiednio 71 i 176 osób. Ponad 80 proc (917 głosów) ankietowanych jest za budową klasycznej pętli na wysokości centrum handlowego, a niemal 75 proc. (702 osoby) jest za skierowaniem na tę trasę taboru dwukierunkowego. Kolejne pytanie dotyczyło budowy parkingu typu Park & Ride w sąsiedztwie przystanku końcowego, za czym opowiedziały się 824 osoby, ale 310 jest przeciw. Ponad 56 proc. (639 głosów) zyskał pomysł zmiany funkcji dotychczasowej pętli przy ul. Kwiatowej na wyłącznie autobusową i niemal tyle samo (635 głosów) pomysł likwidacji torowiska na ul. Okulickiego.

Zdecydowana większość biorących udział w ankiecie, bo aż 920 osób jest za budową dodatkowych przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Biedronki przy ul. Ku Słońcu oraz na wysokości budynku mieszkalnego przy ul. Hrubieszowskiej 55 przed stacją paliw. Nieco mniej, bo 826 mieszkańców (prawie 73 proc.) opowiedziało się za instalacją fotoradarów po obu stronach ul. Ku Słońcu, a niemal 85 proc. (957 osób) chce budowy wag preselekcyjnych na ul. Ku Słońcu w celu eliminowania z ruchu przeciążonych pojazdów i ograniczenia degradacji nawierzchni dróg. Dwa pytania dotyczyły zieleni. W pierwszym pytano, czy mieszkańcy godzą się na likwidacje ogródków działkowych przy ul. Przygodnej, przeciwko czemu była ponad połowa - 663 głosy. W ostatnim pytaniu znalazła się informacja, z której wynikało, że "budowa nowej linii tramwajowej wiąże się z wycinką drzew wzdłuż ul. Ku Słońcu i wykonaniem nasadzeń zastępczych. Czy w związku z inwestycją jesteś w stanie zaakceptować wykonanie wycinki?". Pozytywnie na to pytanie odpowiedziało ponad 75 proc., dokładnie 859 osób.

Powstanie pętla tramwajowa w Mierzynie

Planowana inwestycja obejmuje modernizację trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej, z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli „Mierzyn”. Projekt obejmuje również przebudowę układu drogowego w ciągu ulicy Ku Słońcu, wykonanie pętli autobusowej wraz z ciągami pieszymi, rowerowymi i parkingami rowerowymi dla obsługi podróżnych. Na wysokości ul. Kwiatowej zaprojektowano węzeł rozjazdowy, umożliwiający wjazd w torowisko w ul. Kwiatowej, zarówno od strony Ronda Gierosa jak i od strony Mierzyna. Na przebudowywanym odcinku znajdą się cztery perony tramwajowe. W ciągu układu drogowego znajdują się skrzyżowania z ul. Krętą, Różaną, Źródlaną, Przygodną, Kwiatową, Polskich Marynarzy i Hrubieszowską.

Realizacja zadania jest ściśle powiązana z uzyskaniem dofinansowania zewnętrznego. Konsultacje posłużą jako uzupełnienie badania opinii mieszkańców przeprowadzonego w konsultacjach społecznych przeprowadzonych w 2015 i 2016 roku. ©℗

Tekst i foto: Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

AntyWacław
2021-12-24 15:47:41
@Wacław Ty ty chyba jesteś skansen. Przejedź się na Zachód, choćby do Berlina.
Szczecinianin
2021-12-24 14:39:34
A co z prawobrzeżem, tu jest sporo miejsca by rozbudować linię tramwajową dalej, były nawet plany by chociaż przedłużyć tramwaj do kijewa ale jak widać władze Szczecina mają gdzieś mieszkańców prawobrzeża. No cóż może za to puszczą tramwaj do warszewa pod dom Krzystka?
Z prawego brzegu
2021-12-24 13:02:55
A na prawobrzeżu pętla w polu już zostanie? Kiedy będzie kontynuacja niedokończonej inwestycji?
@ Wacław@gumieniec z
2021-12-24 08:48:50
Jeśli tramwaje jadą swoim wydzielonym torowiskiem, to nie stoją w korku z dziesiątkami aut tak, jak autobusy. Korki w mieście są codzienne, a awarie tramwajów nie!
wreszcie
2021-12-24 00:55:44
może coś ruszy, plany już są gotowe od kilku lat, tylko prezio coś kombinuje i opóźnia jak może i przy okazji chce wyciąć drzewa na Przygodnej bo niby inaczej nie da się.
Pętla Mierzyn?
2021-12-23 18:33:12
Skoro pętla "Mierzyn", to może gmina Dobra albo sołtys Mierzyna coś dorzucą, choćby za promocję podszczecińskiej wsi.
gumieniec z nik
2021-12-23 18:32:42
Po co tramwaj? To kosztowne... Czy nie lepiej autobusy hybrydowe, lepiej elektryczne? Poprawić infrastrukturę drogową i jazda bez torowiska. Czy ktoś badał koszty, przeprowadził analizę? Mógłbym to zrobić ale kto za to zapłaci... Za darmo to tylko posłowie pracują. Acha, radni także...
STETTIN
2021-12-23 18:28:20
bbuuuhhaaa .przystanek - mierzyn centrum :))))))))))))))))
@Wacław
2021-12-23 18:28:05
To nie jest prawda, żywotność torów i tramwajów jest większa niż asfaltu i autobusów, które stoją w korku a na prąd z kabla jest taniej. I bateri nie trzeba w tramwaju wymieniać jak w tych autobusach elektrycznych... każdy środek transportu ma swoje zalety ale dla swojego przeznaczenia - całkowicie autobusów tramwajami nie zastąpimy.
Wacław
2021-12-23 17:20:26
To wspaniale, że mieszkańcy chcą. To niech tez koniecznie za to zapłacą. Tramwaj jest koszmarnie drogim i nieelastycznym środkiem transportu, a miejsce jego jest w skansenie. Ale skoro mieszkańcy chcą ... niech płacą.
Tytka
2021-12-23 16:34:40
@Antek A wystarczy puścić tramwaj naokoło STERu.
abc
2021-12-23 16:23:40
Pytania tendencyjne. Ja chcę pętlę i nie chcę wycinki starych drzew. Miejsca jest wystarczająco dużo, żeby tory puścić obok. Miasto jak zwykle wytnie wszystko co się da, a w zamian zafunduje betonową pustynię taką jak na os. Zawadzkiego. Chwalą się oddaniem 1 km linii i pętlą. Ile drzew posadzono przy tej pętli?
Qq
2021-12-23 16:05:05
Za 30 lata może zaczną budować jak będzie dalej Polski Ład to może za 100 lat dostaniemy jakieś fundusze żeby nie było nazekania partyjnego że ci to a tamci tamto obiecali
Antek
2021-12-23 15:56:27
No to super, większość chce pętli i jednocześnie dwukierunkowych tramwajów? Kto to układał, przecież to się wyklucza… Około tysiąca się wypowiedziało na tak duże miasto - ludzie mają to gdzieś bo i tak miasto swoje zrobi.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA