Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Spacerkiem na Pogodno i Głębokie?

Data publikacji: 17 listopada 2015 r. 07:06
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:34
Spacerkiem na Pogodno i Głębokie?
 

Al. Wojska Polskiego zostanie zamknięta? To całkiem prawdopodobne. Wszystko zależy od tego, w jakim stanie technicznym jest wiadukt drogowy nad torami kolejowymi przy skrzyżowaniu alei z ul. Traugutta.

Ważą się losy wiaduktu drogowego na al. Wojska Polskiego. Do połowy grudnia eksperci mają się wypowiedzieć, czy obiekt nadaje się do użytku. Jeśli uznają, że można jeszcze jakiś czas z niego korzystać, to muszą dodatkowo zdecydować, czy mogą po nim jeździć autobusy i tramwaje. Przypomnijmy, że od kilku lat samochody ciężarowe na wiadukt nie mają prawa wjeżdżać - z tego powodu ruch ciężarówek poprowadzony jest przez ścisłe centrum miasta: pl. Żołnierza, al. Niepodległości, Bramę Portową, ul. Krzywoustego i dalej przez Pogodno: ul. 26-Kwietnia, ul. Santocką, ul. Poniatowskiego i ul. Traugutta.

W ten sposób omijają wiadukt na al. Wojska Polskiego. Jednak równie ciężkie autobusy i tramwaje wciąż po nim kursują. Samochody osobowe również (na razie) jeżdżą po nim bez ograniczeń - nośność obiektu wynosi bowiem 15 i 20 ton (w zależności od pasa ruchu).

Jednak ekspertyza techniczna dopuszczająca obiekt do eksploatacji kończy się już w grudniu. ZDiTM ogłosił więc przetarg na wykonanie aktualnej oceny stanu wiaduktu. Specjaliści będą musieli sprawdzić jego nośność i określić dalszą przydatność do eksploatacji z uwzględnieniem możliwości przejazdu przez niego pojazdów komunikacji miejskiej.

Wszystko więc zależy od wyników pracy ekspertów, którzy podejmą się tego zadania. Ale już na pierwszy rzut oka widać, że obiekt jest zużyty do granic wytrzymałości. Wystarczy spojrzeć na niego od spodu. On się dosłownie sypie! Przypomnijmy, że most już w 2013 r. był w fatalnym stanie technicznym (pisaliśmy o tym w „Kurierze"). Wtedy mówiło się nieoficjalnie, że powinien być zamknięty. W ZDiTM powiedziano nam wówczas, że tymczasowe remonty nic nie dadzą, bo obiekt musi być jak najszybciej przebudowany.©℗

Leszek WÓJCIK

Więcej we wtorkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu

Fot: Robert Stachnik

Wiadukt przy stacji kolejowej Szczecin Łękno się sypie. Zostanie zamknięty?

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

3K
2015-11-17 19:21:12
Ano właśnie, typowa "Polaczków" mentalność; ja nie pozwolę, bo to moje! I wara! Coś mi się wydaje, że marudzą ci, co chcą na tym ugrać więcej niż powinni (vide zafajdana "wylla" - byłem tam kilkukrotnie po wyprowadzce ludzi, trochę meliną zalatywało), jeśli nawet obwodnica zostanie wybudowana to czy ten hałas aż tak się zwiększy? Zakładam, że obwodnica zostanie wykończona łącznie z nowym mostem na Odrą na wysokości ul. Zapadłej i nowa trasa na Prawobrzeże. Wydaje mi się, że będzie na podobnym poziomie, nowa droga w wykopie, nowa nawierzchnia, więc ciszej niż na starych nawierzchniach, itd. Miasto powinno przemyśleć swoją strategię - przebudowa stadionu? po co jak dojechać nie ma jak; te pieniądze powinny zostać ulokowane w obwodnicę. Frygę też można komuś sprzedać, szklarnię z Alei Pordzewiałych Skrzynek Elektrycznych również, nawet na złom to parę groszy będzie; za anioła trochę więcej byśmy dostali ;) Że o tym garażu nie wspomnę ;)))) Ale ważne, że są nagrody i jesteśmy sławni... przez kilka tygodni, bo później i tak nikt nie pamięta. Przemysłu prawie nie ma, ale są hipermarkety, które podatków nie płacą; turystyka sama się rozwija, bo nikt nie ma pomysłu na nią, ZATR to żart ;) Takie rzeczy muszą być promowane skutecznie i z głową! Się zapędziłem ;) Tak czy inaczej, nowy wiadukt i kawałek obwodnicy do Al. Wojska Polskiego powinien być zbudowany już dawno!
w polskiego
2015-11-17 15:18:41
Ciężarowe nie jeżdżą ?! Haha dobre, mijam je codziennie !
tram
2015-11-17 14:34:20
Jeżeli słowo stanie się ciałem to będzie mega problem. Zajezdni Niemierzyn nie ma, sorry jest Muzeum, pozostaje tylko Golęcin. Jedna zajezdnia tramwajowa nie da rady obsłużyć całego miasta, a ten most jak go budowali po II WŚ przewidziany był podobno na... 5 lat. Proszę ile wytrzymał...
nick
2015-11-17 13:51:14
jakby okoliczni mieszkańcy nie pyskowali przy budowie kolejnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej, gdzie w zakresie jest przebudowa tego wiaduktu, to pewnie już by się prace rozpoczęły, a tak to będzie zajezdnia tramwajowa stojnią :)
Paweł
2015-11-17 12:28:46
Przedszkoli i szkół nie ma, na ich remonty i modernizacje nie ma, ale filharmonia jest, taka kultura. Na niezwykle ważny wiadukt kasy nie ma, ale na remontowanie rozjechanego śródmieście pieniądze muszą być, są na Frygę, aleję betonową, bandytę na koniu, fontannę na środku skrzyżowania czy debilne Centrum Dialogu.
Bez żartów...
2015-11-17 10:55:24
... tak nieliczna grupa urzędników magistratu, nie jest w stanie zapanować nad wszystkimi bolączkami miasta.
Mieszkaniec
2015-11-17 10:27:12
Temat znany od dawna.Gdzie byli ci którzy są odpowiedzialni za decyzje??Typowy spychalizm spowoduje faktycznie zamknięcie mostu dla ruchu.Miastu znany problem był spychany na późniejszy czas.A teraz panika.Pora zacząć realizować plan przebudowy tego miejsca.Wydano pieniądze na projekt i przez paru opornych mieszkańców miałby być nie zrealizowany.Koniec z dyskusjami.Pora zacząć działać.
Robert
2015-11-17 10:18:15
Po chusteczke kolejna ekspertyza? Czas ruszyć z przebudową tego miejsca. Zagryźć zęby i do roboty. Tylko nie zapomnijcie wpierw Mickiewicza zrobić jako jeden pas dla aut z pasem dla rowerzystów.
japan
2015-11-17 08:13:13
W Chinach taki wiadukt przebudowywuje się w tydzień...
szczupły
2015-11-17 07:38:24
Zamknąć Szczecin i wyremontować!
gość
2015-11-17 07:37:56
Do licha z wiaduktem! Ważne że Fryga stoi!
NordWest
2015-11-17 07:10:05
Gdy zamkną wiadukt, odcięta zostanie "najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce".
Wiadukt
2015-11-17 06:59:50
Nie ma się co dziwić, jak taki przegubowy autobus, z pasażerami, waży ponad 20 ton :( Na skrzyżowaniu ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej/Jana Pawła VI dość sprawnie poradzono sobie z budową nowego wiaduktu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA