Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Spękania w torach i ograniczenie prędkości tramwajów na prawobrzeżu (akt. 1)

Data publikacji: 19 grudnia 2022 r. 09:39
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022 r. 10:46
Spękania w torach i ograniczenie prędkości tramwajów na prawobrzeżu
Fot. Mirosław Winconek  

Na odcinku trasy tramwajów na prawobrzeżu składy linii 2, 7 i 8 już od minionego piątku poruszają się z niższą niż zwykle prędkością. Chodzi o fragment od tzw. wanny, tj. wykopu pod wiaduktem przy ul. Hangarowej do wiaduktu kolejowego przy pętli Turkusowa. Powodem jej ograniczenia do 30/h jest pojawienie się tam spękań w torach.

REKLAMA

-  Ze względu na pojawiające się spękania szyn w piątek wprowadziliśmy ograniczenie prędkości. Sytuacja nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów i bezpiecznemu poruszania się pojazdów - zapewnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Tramwajów Szczecińskich. - Z naszej strony to po prostu chuchanie i dmuchanie dosłownie na zimne.

Służby techniczne, dostrzegły te spękania podczas rutynowych regularnych kontroli w minionych dniach, kiedy temperatury powietrza spadały do -10 stopni Celsjusza, a przy gruncie nocami bywały nawet niższe. Stan infrastruktury - jak dodaje H. Pieczyńska - jest nadzorowany przez służby TS.

(M)

REKLAMA

Komentarze

Zielona Siła
2022-12-20 10:11:41
Może miasto szybko by zamontowało dodatkowe stacje e-bike ale żeby pamiętać o wymianie opon na zimowe
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
może
2022-12-19 21:29:25
trzeba kolejarzy zatrudniać do takich robót - układanie torów, spawy, itp.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wik
2022-12-19 20:05:27
No dobra, temperatury w całym Szczecinie są podobne - dlaczego więc tory regularnie pękają na tym odcinku, a w innych miejscach tej regularności nie ma?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pieszy Pasażer
2022-12-19 19:11:46
Dzisiaj w komunikacji miejskiej nawet zapałki nie było jak wcisnąć. Tylko jakoś w magistracie i zditm jakoś mało to obchodzi
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Rewolucja Torowa
2022-12-19 16:26:15
Idzie odwilż i po problemie, nie ma co się niezdrowo ekscytować
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ZENEK
2022-12-19 16:20:07
ZDiTM przecież zatrudnieni tam są wysokiej klasy specjaliści, a tu takie kwiatki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Torowy
2022-12-19 16:13:20
Owszem masz rację tylko że to robi się trochę inaczej. Szyny spawa się pod określoną średnią temp i szynę wstępnie napręża się, później w zależności od zmian temperatury naprężenia są w jedną lub w drugą stronę ale to oznacza konieczność zachowania określonych warunków podczas spawania szyn. Najwazniejsze to na jaką średnią temp był projekt i czy wykonawca dochował warunków z projektu. Jeśli szyny były łączone w zbyt wysokiej temp to po prostu będą pękać chyba że zastosuje się lepszą stal.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
mexen
2022-12-19 16:11:33
Wszyscy, którzy podpisują te wszystkie przetargi, remonty, rozwiązania i zakupy maszyn - oni z tego nigdy nie korzystają, więc co za różnica jak to jeździ i czy w ogóle jeździ? Może jakby był zakaz używania przez pracujących w urzędzie miejskim, wojewódzkim i w ZDiTM samochodów prywatnych i służbowych, to może wszystko byłoby robione z głową. A tak? A tak kończy się to czwartym, najgorszym sposobem wydawania pieniędzy - cudzych, na cudze potrzeby.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ludność
2022-12-19 15:31:29
Kolejny sądny dzien dla ludności U kuzyna pękla szyna SST ( Pisiory w związku z Ociepleniem Globalnym POdstepnie załatwiły kilkostopniowy mróz ) Szklanka na ulicach , Drogowcy ( Zdtin, Remondisy itp) jak co roku zadeklarowali pełne przygotowanie do zimy. Może zastepczyni od komunalki pomocy rzecznika prasowego powie w mediach kto zawalił i jakie poniósł konsekwencje Mega korek wcentrum jeszcze przed godzinami szczytu, zwęzoneprzez bezrozumnych decydentów ulice, szykany, słupki ogródki gas
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Szczecin
2022-12-19 15:30:06
Zaraz się okaże że tory będą pękać na nowym wyremontowanym odcinku ul energetyków BRAWO włodaże Szczecina
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hej ho
2022-12-19 15:26:28
"nam nie trzeba Bundeswehry, nam wystarczy minus cztery"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Szyna
2022-12-19 15:26:14
Przecież to strabag robił fuszere
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Torowy
2022-12-19 15:11:53
Nieprawidłowości po stronie wykonawców: "Inspekcja wykazała ponad sto wadliwych spawów, których naprawa zajęła prawie trzy tygodnie." "W krótkim oświadczeniu Urząd Miasta i Tramwaje Szczecińskich odnoszącym się do obu ekspertyz, informują o tym, że główną przyczyną usterek był brak zachowania reżimu spawalniczego." "Przede wszystkim stal z której zrobione są tory nie odpowiada specyfikacji zamówienia."
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Taki był plan
2022-12-19 14:09:30
SST czyli Szybko Spękane Torowiska .Firma Kuzyna musi zarobić na analizach i wymianie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
bolesna prawda
2022-12-19 13:57:47
To dopiero początek. Przez wiele lat nie było przez kilka dni mrozu całodobowo. W końcu po latach ciepłych zim pojawiły się silne mrozy i bubel materiałowy dał znać o sobie. Jeszcze dwa-trzy tygodnie całodobowych mrozów i będzie ograniczenie do 10 km/h albo wielomiesięczny spacer z kapcia z lewo na prawobrzeże.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
klemens
2022-12-19 13:55:17
czyli właśnie leci kabarecik , ciąg dalszy .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2022-12-19 13:12:33
Oto "jakość " robót i materiałów "słynnej" szczecińskiej "firmy"... Miliony wywalone w byle jakość i nieudacznictwo! Tak robili obwodnicę Wałcza, ścieżkę rowerową po wałach p.powodziowych na Dąbskim i inne. A prokuratorzy Zero-Ziebry siedzą na dupie i przyklaskują kaczorowi na jego "wiecach" wyborczych!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Torowy
2022-12-19 13:04:31
Ależ wy wszyscy jesteście śmieszni z waszymi komentarzami! Co jeden to większy znawca, tylko nie ma pojęcia o czym pisze. Szyny są standardowe dla wszystkich szerokości geograficznych, ale jakość ich spawania zależy od temperatury w jakiej proces spawania się odbywa. Szyny spawali często przy upałach, a to musiało się źle skończyć. Jak mawiają, fizyki nie odszukasz, możesz jedynie dopilnować, by roboty były wykonane zgodnie ze sztuką. Niestety wszystko wskazuje na to że nie były.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@rek
2022-12-19 13:02:12
To może być raczej sprawa dla CBA a nie dla ABW. Tylko że są partie w Polsce które domagają się likwidacji CBA co ogłaszają nawet publicznie jako ramy programowe
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@rek
2022-12-19 12:46:04
W co Ty wierzysz? Przecież politycy, urzędnicy, prokuratura i sąd to jedna sitwa, mafia siebie nie będzie odstrzeliwać. W najgoszym razie wywalą jakiegoś praktykanta.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
próg zwalniający
2022-12-19 12:38:43
A premie świąteczno-roczne za wzorową pracę i zadowolenie podróżujących komunikacją miejską w Szczecnie już na kontach prezesów ???
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@rek
2022-12-19 12:12:33
To jest skandal. Od początku te szyny były, moim zdaniem, wadliwe i stąd takie problemy pojawiają się cyklicznie i będą nadal się pojawiać przy niskich temperaturach. Proces zakupu i wyboru dostawcy szyn do SST powinien być dokładnie prześwietlony przez prokuraturę czy ABW. Moim zdaniem były jakieś przekręty w tym temacie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2022-12-19 12:04:35
Brawo krzystek.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
beli
2022-12-19 11:52:20
Pan Czystek na wszystko pod kontrolą, interes się kręci !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@PpP
2022-12-19 11:30:39
No i z czego rzysz? Projektant uwierzyl ekoswirom w "globalne ocieplenie" i zastosowal odpowiednie na te okolicznosc tory.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
🤔
2022-12-19 10:49:20
Podobno w kolejce do remontu czeka torowisko na ulicy Asnyka na odcinku od dworca Niebuszewo do Ronda Sybiraków. Minęło już trochę czasu od położenia go a warunki klimatyczne u nas bardzo niekorzystne
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ohoho
2022-12-19 10:45:24
A to dopiero torowa rewolucja prezydenta :)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bartek
2022-12-19 10:44:58
Na Moście Długim wygło szyny z ciepła w gorące lato a tutaj wygło szyny z zimna. O co tu chodzi?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Fabryka Kosztów
2022-12-19 10:41:32
Ciekawe czy Fabryka Wody będzie lepiej działała w lato a w zimie nieco wolniej bo trzeba będzie chuchać i dmuchać na zimne
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pękający ciecin 🤣
2022-12-19 10:19:07
Czy w zdtim-ie są dumni ze stanu torowisk? Czy Piotr i radni z tzw.koalicji są dumni ze swoich dokonań? To kabaret,żeby takie szyny zamontować,a później wszystko remontować, spawać i wymieniać. Było wsadzić szyny zimowe, a nie produkowane dla Indii! Kto za to odpowiada? Za kare Piotrek i ten z zdtimu, powinni codziennie chodzić wzdłuż trasy tzw.szybkego tramwaju i sprawdzać stan szyn, ubrani w kamizelki odblaskowe zapisem - wybaczcie nam za to cośmy tu narobili. Wybaczcie za wszystko.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Rewolucja torowa
2022-12-19 10:03:40
Brawo panie prezydęcie... Szybki tramwaj to chyba jeden z pańskich najwazniejszych "makroprojektów megadeweloperskich" zaraz, zaraz jak to pan mówił "bo miasto to firma" no i brawo dla prezydęta za zarządzanie "firmą Szczecin"...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Waldek
2022-12-19 10:03:11
To ważna wiadomość! mrozy sięgające -10 C a przy gruncie nawet większe! Trzeba chuchać i dmuchać na zimne może to pomoże
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
PpP
2022-12-19 10:02:40
Przed iloma laty oddano do użytku ten odcinek ????? 🤣🤣🤣 -10 C i tory popękały??? To dla jakiego klimatu były projektowane?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA