Wtorek, 26 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Strabag wykonał, Strabag przerobi

Data publikacji: 21 września 2017 r. 14:09
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Strabag wykonał, Strabag przerobi
 

Tylko jedna firma złożyła w szczecińskim magistracie do czwartku , 21 września, ofertę  na korektę układu torowiska pod wiaduktem drogowym na ul. Hangarowej w ramach budowy tzw. Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Jest nią pruszkowski Strabag, ten sam, który był generalnym wykonawcą całego odcinka nowej trasy tramwajów z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa, oddanej do użytku nieco ponad dwa lata temu.

W praktyce chodzi o przebudowę obu torów na łuku w wykopie, w tym montaż urządzeń wyrównawczych, które zapobiegają nadmiernemu naprężaniu się szyn, jak również korektę geometrii torów. Zakładany przez urzędników magistratu koszt poprawek skalkulowany został na kwotę 494 302, 33 zł. Spółka Strabag wyceniła tę swoją dodatkową usługę na 442 800 zł. Zgodnie z przyjętymi  kryteriami oceny ofert, zadeklarowała jednocześnie 5-letni okres rękojmi na wykonane tym razem roboty. Jeśli nie wywiąże się w terminie z zadania, zobowiązała się do zapłacenia po 25 tys. zł kary umownej za każdy dzień poślizgu.

Termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż 3 miesiące od dnia przekazania placu budowy. Roboty będą oznaczać również ponowne wycofanie z trasy tramwajów. Według oficjalnych zapowiedzi, na odcinku Basen Górniczy – Turkusowa składy linii 2, 7 i 8 nie będą kursowały przez ok. 7-9 dni. Kiedy? Dokładny termin jest jeszcze nieznany. Na czas trwania prac przygotowana będzie komunikacja zastępcza.

Przypomnijmy, że na torowisku doszło w lipcu ub r. do kolejnej awarii - po serii wcześniejszych pęknięć spawów szyn - i kursy tramwajów na jeden z weekendów trzeba było kolejny raz zawiesić, bo niezbędna była doraźna naprawa szyn w rejonie wjazdu do tzw. rynny pod wiaduktem nad ul. Hangarową. Wówczas to w kontekście wykrytych odkształceń szyn, czy jak kto woli ich wyboczeń, furorę zaczęła robić teoria o specyficznym lokalnym mikroklimacie przy wjeździe do rynny. Były tam kolejne ograniczenia prędkości przejazdu nawet do 10 km/h, choć według projektu miała to być trasa o zakładanej prędkości eksploatacyjnej do 55 km/h.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 22 września 2017 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Felerny łuk torów w wykopie tzw. szybkiego tramwaju pod wiaduktem przy ul. Hangarowej. Poza wykonawcą tej inwestycji, którym była spółka Strabag, nie znalazła się jakakolwiek inna firma gotowa podjąć się przeróbek na tym odcinku trasy. I będzie to teraz naprawa za dodatkowe wynagrodzenie z budżetu miasta.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do @nie mogę
2017-09-22 12:55:49
ale w Radzie Miasta Szczecina rządzi PIS, a PO jest w opozycji
Jan
2017-09-22 12:45:58
Miszczowie gospodarności, oszczędności, wydawania wspólnych pieniędzy... sami nieudacznicy w tym Szczecinie.
ja z Dąbia
2017-09-22 00:25:09
na zdjęciu jest wiadukt pod ulicą Gryfińską, jak na razie na ulicy Hangarowej nie ma żadnego wiaduktu , i żaden tramwaj tam nie jeżdzi, będzie to nowa linia?
@nie mogę
2017-09-21 23:38:27
Chciałeś chyba napisać :"Ktoś jeszcze zagłosuję na tych bałwanów z PO w Szczecinie?" Piotruś Krzystek to były członek PO, w wyborach prezydenckich głosował na Komorowskiego!
nie mogę
2017-09-21 22:54:56
Ktoś jeszcze zagłosuję na tych bałwanów z pisu w Szczecinie?
ckm
2017-09-21 19:46:09
projektant niedouczony, wykonawca bez doświadczenia, a inwestor głupi.
kierowca
2017-09-21 18:27:02
Dlaczego miasto przejęło pieniądze wypłacone przez STRABAG w ramach kary za opóźnienie prac jak miasto nic na tym nie straciło ?. Czas i pieniądze na zwiększone zużycie paliwa stracili właściciele samochodów. I proszę tu nie mówić , że mogli jechać autobusem, bo miasto nie ma ich w nadmiarze, a dodatkowo jechali nimi pasażerowie tramwajów.
tylko pytam...
2017-09-21 17:52:57
a za co wziął kasiorę szczeciński ENERGOPOL, jeśli:"... pruszkowski Strabag, ten sam, który był generalnym wykonawcą całego odcinka nowej trasy tramwajów z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa..." tylko pytam...
Tak naprawdę
2017-09-21 17:40:30
Zawinił projektant ale miasto woli kasę wydać niż się z nim sadzic bo przecież to nie ich kasa jakieś tam 500tys. Strabag tu nie zawinił ten jeden raz.
O co tu chodzi
2017-09-21 17:34:48
Czy ktoś z "ratusza" powiadomi CBA,czy mam to zrobić ja-? Tak dalej być po prostu nie może być.
xxx
2017-09-21 16:02:19
Piotrek to chyba twoja ostatnia kadencja.
płacz i płać podatniku
2017-09-21 15:36:45
tak naprawią, aby wkrótce znowu naprawiać.Wspólnie z niemającymi w tym osobistego interesu włodarzami miasta napędzają koniunkturę,zarobią kasę, a i miejsca pracy zostaną utrzymane
Are
2017-09-21 15:01:19
Hahahahahaha..
biss
2017-09-21 14:43:56
No kućwa bez jaj. Najpierw spieprzyli inwestycję a teraz za kasę mają naprawiać. Gdzie jest jakaś GWARANCJA na to, a jeśli minęła to dlaczego tak póżno ZDTiM się obudził ?
Srabag
2017-09-21 14:25:27
Kto poczuł, ten wytoczył ;P
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA