Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Strabag z umową na węzeł Głębokie

Data publikacji: 20 grudnia 2019 r. 12:15
Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2019 r. 21:38
Strabag z umową na węzeł Głębokie
 

Dwa lata na przebudowę skrzyżowania drogowego i urządzenie nowego węzła przesiadkowego komunikacji miejskiej w rejonie obecnej pętli Głębokie w Szczecinie będzie mieć pruszkowska spółka Strabag, z którą w piątek (20 grudnia) podpisana została umowa na realizację tego zadania. Kontrakt opiewa na 65 808 473,15 zł.

Część kosztów całego przedsięwzięcia pokryje dofinansowanie z puli środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 2 Gospodarka Niskoemisyjna, Działania 2.2. Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Zabezpieczona kwota na projekt wynosi 26 428 291,31 zł.

Nowa pętla tramwajowo-autobusowa na węźle Głębokie

Przypomnijmy, że będzie to pierwsza z listy zaplanowanych inwestycji komunikacyjno-drogowych, za której realizację w imieniu gminy odpowiada powołana specjalna komunalna spółka celowa pn. Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Projekt zakłada budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door (drzwi w drzwi), miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takie jak m.in. ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Na nowej pętli powstanie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych, działający dzięki montażowi paneli słonecznych.

Węzeł Głębokie
Tak ma wyglądać węzeł Głębokie Wizualizacja: UM Szczecin 

W ramach przebudowy u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami: Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodową urządzone zostanie czterowlotowe rondo turbinowe. Powstać ma również nowy parking z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu. Prace obejmą budowę nowego oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę pozostałych instalacji podziemnych.

Przebudują al. Wojska Polskiego i ul. Zegadłowicza

Projekt jednocześnie obejmuje przebudowę odcinka samej al. Wojska Polskiego. Przewiduje on dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m.

Z kolei ul. Emila Zegadłowicza na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową (na długości ok. 300 m) zyska nową jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m). Wykonane zostanie także z niej włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stronie zachodniej zaprojektowano – pomiędzy krawędzią jezdni i ogrodzeniem kąpieliska Głębokie – ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Ponadto zmodernizowany zostanie odcinek ul. Miodowej w zakresie niezbędnym do bezkolizyjnego jej włączenia w nowe skrzyżowanie z rondem turbinowym oraz wjazdem na pętlę. Wzdłuż ul. Miodowej, między istniejącym budynkiem restauracji i przyszłą pętlą tramwajowo-autobusową, pojawi się dodatkowo pas ścieżki rowerowej o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. Przebudowany doczeka się też ul. Hieronima Kupczyka biegnąca wzdłuż jeziora i łącząca Szczecin z terenami sąsiedniej gminy Dobra, na odcinku ponad 1,8 km. Tam ma być urządzona nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) z ciągami pieszo-rowerowymi i ścieżką rowerową.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Gajowy Marucha
2019-12-21 09:55:19
Nie dramatyzujcie tak z tymi drzewami.To nie jest las pierwotny-to wszystko są nasadzenia i po wycince tych które w oczywisty sposób kolidują z inwestycją-powstaną inne nasadzenia.O co ta histeria.
pilarz
2019-12-21 09:22:14
3 drzewa
ale wesołki
2019-12-20 23:39:40
"działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu" - dzięki wycince drzew?
Bartek
2019-12-20 20:44:39
jak tak namalują strzałki to idioci będą pod prąd wjeżdżać...
Gość
2019-12-20 18:34:30
Kiedy koniec przebudowy ul. Arkońskiej. Uda się przed rozpoczęciem przebudowy węzła Głębokie?
Do uwaga i zed
2019-12-20 15:11:41
Czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem? ul. Emila Zegadłowicza na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową (na długości ok. 300 m) zyska nową jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m). Gdzie tam jest napisane, że do będą dwie jezdnie? Pas ruchu ma szerokość 3,5 m więc jeśli ruch ma się odbywać w obie strony to wychodzi 7 m. Jednia jezdnia z dwoma pasami ruchu tyle że będzie to zupełnie nowy odcinek (w sensie powstanie od podstaw).
uwaga
2019-12-20 14:34:58
Jest groźba, że będą wycinać mnóstwo drzew przy Zegadłowicza, inaczej dwie jezdnie im się tam nie zmieszczą. Może być jeszcze gorzej niż przy budowie Arkońskiej
zed
2019-12-20 14:14:37
Po co aż dwie jezdnie przy wylocie na Pilchowo (Zegadłowicza). Tam jest na tyle wąsko, że w zupełności wystarczy 1 jezdnia
Sceptyk
2019-12-20 14:13:28
Chciałbym się mylić ale moim zdaniem nic to nie zmieni. Przejścia dla pieszych są zlokalizowane zbyt blisko wlotów/wylotów z ronda. Będzie się korkować szczególnie latem i to jeszcze bardziej niż do tej pory. Najlepszym przykładem tego, że rondo nie zawsze rozwiązuje problemy jest rondo Giedroycia. Dopiero odsunięcie przejścia dla pieszych w ciągu ul. Wyzwolenia i wybudowanie kładki nad Staszica poprawiło choć trochę sytuację ale tylko i wyłącznie na tych wlotach/wylotach. Pytanie do projektanta: dlaczego nie wytyczono pasa do bezpośredniego skrętu w Miodową tak jak to ma miejsce w przypadku wjazdu w Wojska Polskiego z Kupczyka?
elm
2019-12-20 14:12:25
Dobrze,ze wybrano Strabag a nie jakas badziewna firme.Mam nadzieje,ze pokaza co potrafia.
ile trzeba
2019-12-20 13:47:57
i więcej nie
konkret
2019-12-20 13:40:12
Ile bedzie trzeba pajacu?
Pna z pieskiem
2019-12-20 13:21:56
Czy w końcu Odcinek Od ronda Głębokie do nowego ronda Olszewskiego (czy jak mu tam ) ,będzie czteropasmowy po dwa pasy ruchu w każdą stronę-? bo tak jakoś z tego opisu ciężko wywnioskować co autor projektu ma na myśli pisząc o tej dwupasmowej jezdni w "zadaniu" przebudowa Wojska Polskiego.
czy OD ROKU naprawiane 500m drogi przez Tanowo zrobione??
2019-12-20 12:57:01
.
ciekawe
2019-12-20 12:49:59
Ile znowu drzew wyrżną z tej okazji?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA