Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Strefo płatna, wróć! (galeria)

Data publikacji: 05 listopada 2015 r. 08:47
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:32
Strefo płatna, wróć! (galeria)
 

Przywrócenia płatnego parkowania na części ulic szczecińskiego Turzyna oczekują właściciele sklepów, zakładów rzemieślniczych, biur rachunkowych i notarialnych, gabinetów lekarskich i licznych spółek, które działają w tym rejonie. Do prośby w formie petycji, przesłanej do zarządzającej SPP spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, przyłączyły się nawet niektóre ze wspólnot mieszkaniowych.

REKLAMA

Chodzi o odcinki ul. Jagiellońskiej między alejami Piastów i Bohaterów Warszawy oraz ul. Pocztową na jej fragmencie od ul. 5 Lipca do ul. Ściegiennego. Temat nie jest nowy. Wraca co kilka miesięcy jak bumerang, kiedy ponad dwa lata temu zapadły decyzje o reorganizacji SPP, wprowadzeniu nowego cennika opłat przy jednoczesnym wyłączeniu z obszaru płatnej strefy części ulic. Od 3 września 2012 r. „wypadły" z niego właśnie m.in. te rewiry przyturzyńskie między alejami Piastów, Bohaterów Warszawy oraz ulicą Sikorskiego do pl. Kościuszki wraz z ulicami, objętymi wcześniej podstrefą „C".

- To dla nas walka o życie. Likwidację odpłatnego parkowania w tym rejonie uzasadniano troską o mieszkańców, ale okazało się, że to rozwiązanie nie jest wcale korzystne tak dla nich, a przy tym w dłuższej perspektywie skazuje nas na niebyt - podkreśla Adam Figaszewski z firmy Moto-Akces, działającej przy ul. Jagiellońskiej od 26 lat, w imieniu grupy ponad 40 podmiotów, których petycja wraz z podpisami trafiła do NiOL w tym tygodniu.

- Decyzja jest w rękach prezydenta i radnych. My jesteśmy tylko wykonawcą ich woli, czyli uchwał - odpowiada Jerzy Fydrych, kierownik wydziału parkowania i roweru miejskiego spółki NiOL. - Głosy o konieczność korekt docierają do nas od dawna. A sugestie, by objąć płatnym parkowaniem dotyczą nie tylko tego rejonu miasta.

- Problemy z parkowaniem są, my też je dostrzegamy, docierają do nas głosy mieszkańców z różnych miejsc. W październiku po raz kolejny zgłaszali nam je zainteresowani. Najnowsze wyniki badań, zleconych przez NiOL, potwierdzają codzienne obserwacje o przepełnieniu w tzw. strefie buforowej. Wniosków jest sporo i na decyzje przyjdzie czas raczej wcześniej niż później. Czekamy na inicjatywę uchwałodawczą prezydenta – mówi Marek Duklanowski (PiS), przewodniczący komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta. CP

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: ulice Pocztowa, Jagiellońska, 5 Lipca, Ściegiennego. Realia parkowania w tym rejonie śródmieścia po zniesieniu płatnej strefy.

 

 

 

 

REKLAMA

Komentarze

adaś
2015-11-05 20:55:49
Mało miejsc parkingowych a na dodatek przy szkole na B.Śmiałego nie ma miejsc parkingowych, jest za to długi na cały chodnik i całkowicie zbędny w tym miejscu postój taxi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@
2015-11-05 10:42:49
Na czym polega cała tajemnica tego bałaganu ????? Rzeczą naturalną jest że kierowcy chcą zaparkować w miejscach nie objętych strefą więc ilość pojazdów drastycznie wzrasta. Dodatkowe utrudnienia w postaci słupków jeszcze tę sytuację powiększają. Nad to wszystko, drastyczny, bo ponad 130 % wzrost opłat za strefę dopełnił dzieła. Jak widać gołym okiem , jedynym celem zarówno krzystka jak i geriatrycznej rady miasta jest wydojenie jak największej ilości pieniędzy od kierowców w celu zaspokojenia wyłącznie swoich urzędniczych potrzeb, nie dając w zamian nic. No więc trudno. Wybraliśmy nierobów i darmozjadów to teraz mamy to co mamy i raczej nie możemy sie niczego innego spodziewać
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
przesunięcie strefy nic nie da
2015-11-05 09:41:23
niestety miejsc do parkowania jest coraz mniej, bo nie tworzy się nowych tylko likwiduje istniejące w okolicy są różne firmy, szkoły, pałac młodzieży, więc dużo osób przyjeżdża samochodami i szukają miejsca do zaparkowania w pobliżu co z mitycznymi parkingowcami?? kiedy miasto wreszcie weźmie się za ułatwianie życia mieszkańcom? a przy okazji co się dzieje z pieniędzmi ze strefy? dlaczego nie są przeznaczane na nowe miejsca do parkowania tylko marnowane na pensje kontrolerów?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SPP
2015-11-05 09:24:32
Oczadzieli, czegoś takiego jeszcze nie było. Każdy wie, że strefa nie jest gwarancją pustych miejsc ;/
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Parkingi_etażowe
2015-11-05 09:08:38
Jedyne co rozwiązuje problem mieszkańców, przyjezdnych i przedsiębiorców, to parkingi etażowe (piętrowe) na podwórkach mieszkańców. Kosztem 100.000zł (made in Japan, India, China) buduje się windowy parking dla 20 aut, które są: superbezpieczne, supersuche, superekologiczne, super umieszczone i super tanio zaparkowane. Aby było ładnie oplatamy je winoroślą. Aby było opłacalnie cena za miejsce = cena na ulicy. Podwórko dla mieszkańców a ulica dla przyjezdnych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
sklep
2015-11-05 08:48:40
Po remoncie na ul.5-go Lipca ilość miejsc do parkowania się drastycznie zmniejszyła. Zaparkowanie na odcinku od ronda do ul.Boh. Warszawy, graniczy z cudem nawet w weekend ......
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ja
2015-11-05 08:31:48
"NZ: ulice Pocztowa, Jagiellońska, 5 Lipca, Ściegiennego. Realia parkowania w tym rejonie śródmieścia po zniesieniu płatnej strefy." Czy tam będzie strefa czy nie to i tak realia parkowania pozostaną takie same. Ile jest miejsc parkingowych tyle będzie zajętych. Miłego dnia.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA