Szczecin nocą. Jak wytłumaczyć zachowanie policji?
Szczecin nocą. Jak wytłumaczyć zachowanie policji?
(akt. 1)
Data publikacji: 10 czerwca 2023 r. 18:11
Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2023 r. 12:54
Fot. Ryszard Pakieser
Do naszej redakcji zgłosili się Czytelnicy z bulwersującą sprawą. Oto z piątku na sobotę około godz. 1 w nocy cztery dorosłe osoby chciały wejść do klubu znajdującego się przy ul. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
- Zza drzwi dobiegała muzyka, wewnątrz bawili się ludzie – relacjonowali uczestnicy zajścia - Nacisnęliśmy klamkę, chcieliśmy wejść, ale drzwi były zamknięte. Po chwili drzwi się otworzyły i wyszła kobieta oraz 3 lub 4 mężczyzn.
Byli agresywni. Od słowa do słowa wywiązała się awantura. Wezwano patrol policji oraz pogotowie ratunkowe do pobitego mężczyzny i jego żony.
Przed przyjazdem policji osoby, które wyszły z nocnego klubu wróciły do niego i zamknęły drzwi od wewnątrz. Nie wpuszczono policji, która w efekcie odstąpiła od wejścia.
Karetka zabrała dwoje poszkodowanych. Niezbędna okazała się pomoc chirurgów – mężczyzna miał szycie łuku brwiowego, a kobieta problemy ze szczęką.
- Nie rozumiemy dlaczego policjanci odstąpili od drzwi. Dlaczego nie sprawdzili chociażby tożsamości wszystkich uczestników zajścia? – pyta krewna poszkodowanych.
W powyższej sprawie otrzymaliśmy wyjaśnienie od komisarz Anny Gembali, oficer prasowej KMP w Szczecinie:
- W nocy z piątku na sobotę, po godzinie pierwszej szczecińscy policjanci otrzymali zgłoszenie dot. zdarzenia, do którego doszło przy jednym z lokali znajdujących się na ulicy Wyszyńskiego w Szczecinie.
Przybyli na miejsce zdarzenia policjanci ustalili, że w jednym z pomieszczeń odbywała się impreza zamknięta i, że pomieszczenie to zostało wynajęte, przez co było niedostępne dla osób z zewnątrz. Ustalono, że para, która wezwała policjantów wtargnęła na tę imprezę i nie chciała jej opuścić.
Doszło do przepychanki pomiędzy uczestnikami tego zdarzenia i do uszkodzenia ciała jednej z osób. Policjanci wezwali na miejsce Pogotowie Ratunkowe i została udzielona pomoc przedmedyczna.
Lokal był zamknięty, nie było możliwości wejścia do środka. Należy pamiętać o tym, że aby wejść do środka, muszą być spełnione określone przesłanki. Aby siłowo wejść do środka musi istnieć realne zagrożenie dla życia lub zdrowia innej osoby. W tym przypadku takiego zagrożenia nie było.
Stwierdzono, że jest tam monitoring. Zostanie on zabezpieczony i przeglądnięty pod kątem ustalenia świadków oraz osób odpowiedzialnych za uszkodzenie ciała. Sprawę prowadzą policjanci z Komisariatu Policji Szczecin-Śródmieście.
(żuk)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Prosta sprawa
2023-06-13 12:24:33
Skoro weszli nieproszeni, to powinni zostać wyproszeni albo wyprowadzeni, przy użyciu środków przymusu bezpośredniego. Bicie po twarzy do takich środków nie należy, więc mamy tu do czynienia z pobiciem i powód tego pobicie nie ma znaczenia. Skoro ci goście byli nieproszeni i nei chcieli wyjść, to organizator mógł wezwać policję. Ale tego nie zrobił, bo pewnie jak to na tego typu imprezach, biały śnieg i kryształy sypały się obficie. Stąd też taka agresja
V2
2023-06-12 20:47:10
Typ dostał pigułę, niewiasta z liścia i tyle. Bez powodu? Nie sądzę.
@W sumie
2023-06-12 13:52:12
A jeszcze 2 lata temu, z przyjemnością wbijali na zamknięte imprezy i sprawdzali limity gości, maseczki, dystans, dezynfekcję itp. Wtedy nie było dla nich problemem czy są zaproszeni czy nie.
Prosta sprawa
2023-06-12 13:49:52
Zamknięte to Zamknięte - po co się pchali ?! Teraz jeszcze pretensje do wszystkich - Powinna ich za to policja rozliczyć...
W sumie
2023-06-11 21:03:33
Nieustraszona Polska Policja zadbała o własne bezpieczeństwo, bo skoro zaproszenia na zamknięta imprezę nie dostali to też by oberwali. A chłopaka widzieli jak skończył to się nie pakowali w stado patoli która pewnie ćpała i nie wiadomo co jeszcze. Pewnych rzeczy lepiej nie widzieć. Musieliby zapewne podjąć sporo tematów. A tak nawet nie wiadomo kto tam był. Chore. Można kogoś skatować i zamknąć się a policja na gorącym uczynku nic nie zrobi bo drzwi zamknięte.
TZ.
2023-06-11 16:48:31
Policja zawsze pisze raporty tak, żeby kryć własną d... Nie wiem dlaczego od razu daje się wiarę tym bumelantom, którym w nocy nie chciało się po prostu wyjaśniać sprawy. Ale dobrze wiedzieć, że można się tak po prostu zamknąć przed policją, zignorować jej (uprzejme i nieśmiałe!) pukanie i mieć spokój.
Olga
2023-06-11 13:17:00
Brawo policja! Bardzo dobre zachowanie. Nie ma co się cackać z awanturnikami.
Obsryver
2023-06-11 10:12:28
Ech, kacza PRLka i takaż polimilicjyja!!!
@Takie pytanie
2023-06-11 10:04:12
10/10 👍👍👍
Kowalski kapral MO
2023-06-11 08:27:16
Zabiję, zgwałcę, obrabuję bank i wejdę na imprezę zamkniętą to policja zabezpieczy monitoring i więcej juź nic zrobi bo impreza zamknięta a policjanci nie dostali na nią zaporoszenia a i na koniec zagrożenia już żadnego nie ma. Takich bzdur to jeszcze nie slyszałem.
Gorzki Froszek
2023-06-11 08:11:04
Jak się okazało tytuł tekstu jest tezą bez pokrycia w faktach. Moze to dzialania w samoobronie przed naruszeniem miru zamkniętej imprezy?
Takie pytanie
2023-06-11 00:45:51
Skoro tacy wszyscy święci bawili się na tej zacnej imprezie i każdy z osobna jak i wszyscy razem czują się poszkodowani, to dlaczego nie wpuścili na nią stróżów prawa? Podobno grzecznie pukali. Tak tylko pytam, bo skoro byli ofiarami jak tutaj czytam w tych komentarzach bez ładu i składu, cóż mieli do ukrycia ci biedni ludzie uroczo bawiący się w gorzko-gorzko? Żeby tłumnie lecieć i tłuc parę rzekomych pijaków mieli odwagę ale żeby od razu po zdarzeniu wpuścić policję niekoniecznie…
@Muza
2023-06-10 23:43:11
Wystarczy przeczytać notatkę policyjną dotyczącą zajścia. Ustalono że wtargneli na imprezę i nie chcieli jej opuścić. Nic dodać nic ująć
e
2023-06-10 23:23:37
Jak ktoś uważa,że wszystko jest dla niego,to jest cymbałem.bić można tylko agresorów,
Muza
2023-06-10 22:54:33
Z tego co czytam wszyscy byliście świadkami tego zajścia,tylko jakoś każdy podaje inną wersję.Nie widzieliście to po cholerę się udzielacie w temacie.Akurat znam tych ludzi,na których napadnięto .Znaleźli się po prostu w nieodpowiednim dla siebie miejscu.
przepraszam
2023-06-10 22:42:34
czy tam biją?
@Justyna
2023-06-10 22:39:55
kobieto nie bądź bezczelna, tylko się ośmieszasz swoimi kiepskimi komentarzami, wnioskuje z twoich wypowiedzi że to właśnie TY byłaś "ofiarą" tej sytuacji. Każdy kij ma 2 końce i każda prawda wyjdzie na jaw, głupio się zrobiło i wszyscy dowiedzieli się jaka było naprawdę, jak widać alkohol się jest dla każdego i nie każdy potrafi z niego korzystać sensownie. W domu grzecznie siedzieć a nie szukać guza na mieście.
dramat
2023-06-10 22:30:18
Na wesele bez zaproszenia też wpychacie się do lokalu? Ludzie wynajęli lokal zapłacili zaprosili swoich gości a tu nagle jacyś zbulwersowani zamroczeni alkoholem imprezowicze robią burdę i dostają bęcki. I jeszcze wzywają Policję ha ha ha, z nimi się nie udało to napisali do redakcji o pomoc ha ha ha no to już jest szczyt bezczelności! Patola myśli że wszystko im wolno!
ukarać prowokatorów
2023-06-10 22:20:09
... Ustalono, że para, która wezwała policjantów wtargnęła na tę imprezę i nie chciała jej opuścić... No i się wszystko wyjaśniło jak było i po co było żalić się po internetach? robić szum i szukać sensacji? Najpierw pijani prowokują całe zajście a potem zawracają głowę Policjantom i oczekują reakcji, pijany motłoch nie rozumie że impreza zamknięta...nie dotarło proszę wyjść no to zastosowano bezpośrednio reakcję siłową aby dotarło do pijanego czerepa.
Noc jest od spania!
2023-06-10 22:09:31
Jacy ludzie są śmieszni :) najpierw po nocy szarpią drzwi które są zamknięte bo na chama chcą wejść, sami prowokują zajście, dostają po mordach bo jeszcze się stawiają, a potem lecą do gazety z pretensjami że zostali obici i nie zostali wpuszczeni a Policja w/g nich powinna wszystkich postawić do pionu opier***lić że zamykaja drzwi no bo jak można zamykać! Wylegitymować, przeszukać, zatrzymać i ukarać przykładnie!
@Ciemnota
2023-06-10 19:51:26
Ciemnota to po nocy chodzi na mieście i prowokuje bójkę , bo ktoś ich nie chciał wpuścić do lokalu . Jak w Sklepie jest remanent to też walisz do drzwi bo na siłe chcesz wejść , pomyśl logicznie
@Justyna
2023-06-10 19:46:31
Justyna 2023-06-10 19:18:06 . Skoro to Prywatny Lokal i drzwi zamknięte na klucz to chyba każdy powinien pomyśleć że skoro zamknięte to zamknięte i tyle w temacie zamiast się dobijać. Czy to ty byłaś uczestniczką zajścia skoro wiesz co i gdzie ?
Ciemnota
2023-06-10 19:23:37
Pisze jak byk, chcieli wejść do klubu! Nie wjechać obcym na chatę by imprezować! Zapewne będą się trzymać z daleka od tego patologicznego miejsca! Chłopak spadł ze schodów to hołota która tam imprezowała wyskoczyła by najlepiej go dobić. Brońcie dalej przestępców, wam i waszym dzieciom będzie żyło się lepiej!
Pytanie
2023-06-10 19:21:47
A kto się o 1 w nocy wałęsa po mieście w poszukiwaniu nocnych klubów i chce wbić na zamkniętą imprezę?
Justyna
2023-06-10 19:18:06
Mówię o tym, że impreza była nie w prywatnym mieszkaniu a w lokalu, w którym jest klub pod nazwą gorzko-gorzko na Wyszyńskiego. Jeżeli istnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa to policja jak najbardziej ma prawo wejścia nawet wtedy, jeśli ktoś zamknie się od środka. Zapukali, nikt nie otworzył to uznali ze sami mogą oberwać to po co się narażać.
Robal
2023-06-10 19:17:07
Ale fajnie w tym grajdole ! Teraz każdy może kogoś pobić , zamknąć drzwi na zamek i tyle! A policja uzna ze skoro drzwi zamknięte to sprawcy tam nie ma . Cyrk ! Przypomnijcie mi, kto jest szefem policji w Szczecinie ????😂😂😂😂
trudne sprawy odc. 5
2023-06-10 18:58:08
Chcieli wejść do lokalu który był zamknięty na klucz, czyli skoro zamknięty to prosty sygnał że nie można wejść! Czy to jest logiczne? Potem z tego zamkniętego lokalu wyszli ludzie i od raz zaczęli bić tych co chcieli wejść? A co ich tak rozjuszyło że wyszli i doszło do pobicia? Kto tu kłamie lub kto tu nie mówi prawdy co tam się wydarzyło tak naprawdę?
gorzko-gorzko
2023-06-10 18:51:30
jakaś wylęgarnia patoli???
@Justyna
2023-06-10 18:42:36
O jakim lokalu publicznym ty mówisz , przecież to prywatny lokal a nie Muzeum Sztuki ? Jast napisane wyraźnie że drzwi były zamknięte więc należało odejść a nie się dobijać .Drugi raz będą bardziej powściągliwi
@Podstawa
2023-06-10 17:50:36
Art. 156 i 157 kk oczywiście w zależności od następstw pobicia. Rolą policji jest zabezpieczenie wszystkich niezbędnych danych potrzebnych prokuratorowi.
Policja ma prawo do wejścia i zatrzymania osób podejrzewanych o przestępstwo.
Kubuś
2023-06-10 16:50:39
Odwagi redakcjo! W którym klubie na Wyszyńskiego biją potencjalnych gości?
Justyna
2023-06-10 16:48:31
Czyli za naciśnięcie klamki do lokalu publicznego, który jest otwarty, można skatować tego, kto ją nacisnął? Gratulacje dla komentujących, którzy uważają ze można pobić za naciśnięcie klamki do miejsca, które na klucz zamknięte nie było i po prostu jest klubem publicznym, dla wszystkich. Zamknęło się na klucz po całym zajściu a przed przyjazdem policji.
no cóż
2023-06-10 16:40:08
Skoro drzwi były zamknęte to może to była impreza zamknięta. Głośne musiało być to pukanie skoro w środku prze muzyce usłyszeli
Rado
2023-06-10 16:21:23
Spytam tylko o nakaz wejścia do lokali
Edmund
2023-06-10 15:38:47
Skoro drzwi były zamknięte to naleźy się odwrócić i pójść do innego lokalu,bądź nawet do domu.Już widzę jakie to było te "naciskanie klamki".Ja zawsze w takiej sytuacji kopie w drzwi i rzucam ch....I oraz K....i.Czy tak było?
Podstawa
2023-06-10 15:24:10
Na jakiej podstawie Policja miała otworzyć/wywarzyć drzwi? Jak miała wylegitymować ich, skoro drzwi były zamknięte, a nie mieli śrubokrętu ?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.