Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Szczecin przyjazny kierowcom

Data publikacji: 09 kwietnia 2017 r. 08:25
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:38
Szczecin przyjazny kierowcom
 

Szczecin najbardziej przyjaznym miastem dla kierowców? Trudno w to uwierzyć, bo każdy zamieszkały w Szczecinie kierowca na pewno ma powody, by psioczyć na korki, dziury w jezdniach czy (a to już pozycja obowiązkowa) na strefę płatnego parkowania. A jednak. Z rankingu stworzonego przez Oponeo wynika, że wcale nie jest tak źle.

REKLAMA

Twórcy rankingu (Oponeo.pl SA jest liderem internetowego rynku sprzedaży opon) wzięli pod lupę dziesięć największych polskich miast: Warszawę, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz i Lublin. Stworzyli zestawienie na podstawie danych przesłanych przez aplikację Yanosik (liczba zgłaszanych kolizji oraz średnie prędkości poruszania się po miastach w godz. od 7 do 21), informacje udostępnione przez urzędy miast oraz instytucje stref płatnego parkowania. Jakie przyjęto kryteria? Średnie prędkości, z jakimi poruszają się kierowcy w centrum i poza nim, opłaty parkingowe, liczbę zgłoszonych kolizji (w przeliczeniu na 1 tys. mieszkańców) oraz koszt paliwa. Okazuje się, że Szczecin nie wypada tak źle, jak mogłoby się wydawać.

Cały artykuł w "Kurierze Szczecińskim", e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 7 kwietnia 2017 r.

(lw)

Fot. Dariusz Gorajski

Zobacz cały ranking miast najbardziej przyjaznych kierowcom

REKLAMA

Komentarze

Anita
2017-04-10 19:53:39
O rowerzystów Szczecin dba jak żadne inne duże miasto w Polsce. Tyle zwężeń głównych arterii w centrum miasta ma potrzeby rowerów jak nigdzie indziej. A na Krzywoustego nie ma miejsca na wydzielenie pasa dla rowerów. Zwyczajnie jest tam za wąsko. Rowerzyści mogą jeździć ulicami równoległymi np. Łokietka, Narutowicza. Nawet w tak chwalonych przez stowarzyszenia rowerzystów Niemczech tam gdzie brak przestrzeni nie ma miejsca na ścieżki rowerowe. I na pewno nikt nie zwęża głównych ulic w centrum dużych miast. Przykład: okolice dworca zoo w Berlinie: 3-4 pasy ruchu dla aut, chodniki i zero ścieżki rowerowej bo ruch aut i pieszych jest zbyt wysoki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Szkoda że wciąż nie jest przyjazny rowerzystom
2017-04-10 07:56:29
Kiedy wreszcie miasto wydzieli pas rowerowy na Krzywoustego ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@ludwiczku drogi
2017-04-09 22:38:38
a to ciekawe bo do lat 70tych ciezko bylo mowic o samochodach na pogodnie. sam za dzieciaka jeszcze za komuny siedzialem niedaleko rynku w oknie liczac ile aut przejedzie na godzine. w te lepsze trafialy sie nawet jedno na 10 minut. i gdzie byli wtedy ci rowerzysci na tych sciezkach? bo jakos nie przypominam sobie by po nich ktos jezdzil. mogliscie wiec o nie dbac ale was jak zwykle nie bylo. teraz tez was nie ma za to sa dotacje z unii ktore ida na lewo na duchy twojego pokroju ktore pojawiaja sie tak rzadko jak te auta w prl
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Robert
2017-04-09 15:03:22
Nie wiem jak w Gdańsku, ale ostatnio byłem w Poznaniu. To co tam się dzieje w układzie komunikacyjnym to horror! Wieczne korki, wszędzie i o każdej porze, bardziej dziurawe niż w Szczecinie ulice. Jeśli Szczecin przez złośliwych nazywany jest wioską z tramwajami, to ten Poznań jest wioseczką ze starymi tramwajami. Takie helmuty jak tam powszechnie jeżdżą u nas stoją w muzeum techniki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ludwiczku drogi..
2017-04-09 10:35:26
.. jakbyś nie wiedział, to w Szczecinie za Niemca było zbudowanych wiele ścieżek rowerowych (np. całe Pogodno), które dziś są zagarnięte przez samochodziarzy. Jeżeli więc coś mówisz o niszczeniu, to tak to właśnie wygląda.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Robert
2017-04-09 10:06:37
Bo Szczecin, w odróżnieniu np. od takiego Poznania czy Gdańska projektowany był odrazu na duże miasto. Szkoda, że Polacy nie potrafili wykorzystać tego potencjału.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ludwik Tyczkowski
2017-04-09 09:24:54
Bo niemiaszki zostawiły wspaniały układ komunikacyjny który niszczony jest przez paru chłopców którzy w narkotycznych wizjach chcieliby aby wygnać samochody i żeby spokojnie można było jeździć rowerkiem na chaju. A że w magistracie odkryli, że przy okazji tego można pięknie ciągnąć z tego kasę robi się te wszystkie cuda za grube miliony. PS. W ostatnią sobotę na TVN Turbo w absurdach drogowych widziałem jak kpiono z daszków nad biletomatami których wartość jest 6 krotnie zawyżona. I tak robi się tu wszystko.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
rex
2017-04-09 08:53:42
Fajnie było gdyby był przyjazny także ludziom czyli pieszym.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA