Sobota, 30 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Szybciej do Gryfina

Data publikacji: 01 grudnia 2018 r. 10:47
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:26
Szybciej do Gryfina
 

GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie studium techniczno-środowiskowego wraz z elementami tzw. koncepcji programowej dla odcinka drogi krajowej nr 31 Radziszewo – Gryfino o długości około 9,6 km. Dokumentacja ta będzie obejmowała również badania geologiczne, hydrogeologiczne i geofizyczne, czyli pełny zakres opracowań potrzebnych do przetargu na zaprojektowanie i budowę zupełnie nowej drogi.

– Odcinek ten nie miał decyzji środowiskowej, także rozpoczynamy przygotowanie niemal od zera i zlecamy od razu cały komplet niezbędnej dokumentacji – mówi Łukasz Lendner, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Rozpoczęcie procesu przygotowawczego dla tego zadania było możliwe dzięki zatwierdzeniu we wrześniu tego roku przez Ministerstwo Infrastruktury programu inwestycji zakładającej budowę obwodnicy kilku miejscowości między Gryfinem a Radziszewem. Wykonawca będzie miał 27 miesięcy na wykonanie opracowań projektowych. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się do 2026 roku.

Droga krajowa nr 31 na odcinku Radziszewo – Gryfino w 80 procentach przebiega przez teren zabudowany kolejnych miejscowości: Radziszewa, Daleszewa, Nowych Brynek i Czepina. Budynki w miejscowościach znajdują się bardzo blisko jezdni, a droga jest kręta. Rośnie natężenie ruchu na tej drodze; w 2015 roku wynosiło ono 7,5 tys. pojazdów na dobę. Wydłuża się czas przejazdu tym odcinkiem DK 31 i – co za tym idzie – uciążliwości dla mieszkańców związane z hałasem, obniżonym poziomem bezpieczeństwa czy drganiami.

Dodatkowym elementem wymagającym również przebudowy jest węzeł drogowy „Radziszewo” łączący DK 31 z autostradą A6, który powstał jeszcze w latach 30. ub. wieku. Węzeł ten nie posiada pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obecnym przepisom, przez co prędkość na autostradzie w jego rejonie jest ograniczona do 90 km na godzinę.

Jedynym rozwiązaniem powyższych problemów jest budowa nowego przebiegu DK 31 na tym odcinku omijającego wspomniane wyżej miejscowości. Będzie to jednojezdniowa drogą klasy GP o przekroju 1 x 2. Odcinek będzie się rozpoczynał od węzła „Radziszewo”, a kończył na włączeniu w obwodnicę Gryfina. W ramach inwestycji przewidziana jest również przebudowa węzła drogowego „Radziszewo”, tak aby spełniał współczesne wymagania. ©℗

Tekst i fot. (r.c.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Ano
2018-12-01 21:43:44
Ale dalej z uporem maniaka będziesz głosował na tych którzy tak zarządzają Szczecinem i regionem od prawie 30 lat...
🚷
2018-12-01 17:52:13
A co robiliście przez ostatnie 30 lat? Acha, walczyliscie o drogę przez Niemcy.
???
2018-12-01 14:42:37
Po co o tym ciągle piszecie. Napiszcie o tym w 2025 (na wymioty mi sie zbiera) że są opóźnienia i ta dróżka będzie gotowa w 2027. Zemrą wszyscy wcześniej
Grzechu
2018-12-01 14:41:51
Autostrada A6 i odcinek S3 jest obwodnicą Szczecina od wschodu i południa.
Ano
2018-12-01 11:31:02
Niedługo Szczecin będzie jedyną "wioską" bez żadnej obwodnicy :(
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA