Wzdłuż szczecińskich ulic remontów wymagają nie tylko same jezdnie czy chodniki, ale także biegnące przez wiele z nich tramwajowe torowiska. Na podstawie rocznej oceny ich stanu technicznego odcinki najbardziej zniszczonych szyn są wymieniane. Takie prace będą prowadzone w najbliższych dniach między innymi na ulicach Jacka Malczewskiego, Światowida oraz w al. Wyzwolenia.
Tej wiosny - jak dotąd - łuki szyn wymienione zostały chociażby na wyjeździe tramwajów z mocno obciążonej, bo przez kursujące do niej teraz składy aż trzech linii, pętli na Niebuszewie. Czy na wyspie ronda Jerzego Giedroycia na wyłączonym czasowo z ruchu tramwajów fragmencie torowiska. W ramach bieżącego utrzymania infrastruktury torowej ekipy Pogotowia Technicznego spółki Tramwaje Szczecińskie w kwietniu wymieniły także na nowe szyny o łącznej długości 81 m w pasie torowiska na pl. Grunwaldzkim.
Brygady torowe spółki TS zajmują się utrzymaniem bieżącym zwrotnic, wszelkimi pracami spawalniczymi wykonywanymi w infrastrukturze torowej, której w naszym mieście jest około 120 km oraz pracami interwencyjnymi związanymi z awariami zgłaszanymi przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych. Poddawane są codziennym kontrolom i jeśli wymaga tego sytuacja wówczas wykonywane są przy nich prace w trybie awaryjnym.
- Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, tak aby nie powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów - mówi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie. - Wymiana szyn, czyli remont średni polega na demontażu zabudowy torowiska, pocięciu starej szyny na odcinki 4-metrowe, wyciągnięciu ich i wstawieniu fabrycznie nowej szyny. Są one następnie przytwierdzane, regulowane i ponownie zabudowywane.
W tym tygodniu rozpoczęła się wymiana szyn na ulicy Jacka Malczewskiego na odcinku około 80 m. Prace w mniejszym zakresie prowadzone będą także w rejonie ul. Strzałowskiej, a takż0że na ulicach Światowida, Teofila Firlika, Stanisława Dubois oraz Pawła Stalmacha.
Spółka Tramwaje Szczecińskie wykorzystuje obecnie szyny tramwajowe typu 60R2, które dostarczyła na jej zlecenie spółka MORIS za umowną kwotę 280 tysięcy złotych. Jest to 60 szyn o długości 18 m. Obecnie trwa postępowanie na dostarczenie kolejnych materiałów niezbędnych do doraźnych napraw. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK
Na zdjęciu: Torowisko na ul. Jacka Malczewskiego. Jedno z wielu, które tej wiosny miejscowo przejdą doraźne fastrygi, czyli wymiany częściowe szyn na nowe.