Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Tory, tramwaje i awarie

Data publikacji: 11 kwietnia 2016 r. 23:15
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:50
Tory, tramwaje i awarie
 

Skład swinga wykoleił się na torze do centrum na odcinku al. Wyzwolenia między pl. Witosa i przystankiem u zbiegu ulic Rayskiego-Malczewskiego w minioną niedzielę o poranku. To nie pierwsza taka sytuacja, do jakich doszło w ostatnim czasie na szczecińskich torowiskach.

Nie od dziś ze stanem zagrożenia mamy do czynienia również w al. Wyzwolenia - konkretnie na jej odcinku od budynku dawnej Dany w kierunku ronda Giedroycia. Tam każdego dnia można zaobserwować, jak składy pod wpływem drgań i przy przy większej prędkości tracą stabilność. Wagony niebezpiecznie przechylają się na boki. W tym rejonie interwencyjnie w kilku miejscach już były prowadzone roboty przy kilku pęknięciach w szynach. Tam w ostatnich tygodniach na fragmencie wymieniane były też płyty w międzytorzach trasy, która wbudowana jest w jezdnię.

Zajrzeliśmy do budżetów Szczecina z lat minionych, by sprawdzić poziom dotychczasowych nakładów przeznaczanych na modernizację infrastruktury torowej w mieście. W 2012 r. było to 722 484 zł, w 2013 r. - ledwie 157 206 zł, a w 2014 r. wyniosły one 210 105 zł. W 2015 r. kwota wzrosła do poziomu 803 000 zł. Zapisane w budżecie tego roku, uchwalonym przez radnych, planowane wydatki majątkowe na modernizacje infrastruktury torowej w Szczecinie przewidziane są na łączną kwotę 1 926 003 zł. ©℗

Więcej we wtorkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 12 kwietnia 2016

(mir)

Fot. R.PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

4N
2016-04-12 09:14:25
"(...)W tym rejonie interwencyjnie w kilku miejscach już były prowadzone roboty przy kilku pęknięciach w szynach.(...)" O czym mir pisze ?Jakie pęknięcia ? Jak już to są tam zapadliska, czyli szyna nie jest prosta, a falista w pionie jak i w poziomie. + niedostosowanie prędkości do warunków i stąd to wykolejenie. Ale jest to skutek tego, że ten tor ma tam już... ponad 30 lat. Nic nie jest wieczne, a ta technologia z lat 80-tych przewidziana była na około 15 - 20 lat użytkowania. To samo tyczy się całej trasy od ul. Matejki aż po Gocław. Tam są już odcinki, które mają po 35 lat, „najmłodsze” to około 25 lat.
Tramwaje
2016-04-12 07:47:47
We wczorajsze popołudnie stała tam naczepa z torami, dziś na Dworcowej też pracowali technicy od tramwajów - co się dzieje?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA