Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Tramwaj do Mierzyna po konsultacjach

Data publikacji: 04 grudnia 2021 r. 07:26
Ostatnia aktualizacja: 22 stycznia 2022 r. 19:36
Tramwaj do Mierzyna po konsultacjach
O wydłużeniu linii tramwajowej w ul. Ku Słońcu do nowej pętli przy granicy Szczecina i Mierzyna mówi się od ponad dwudziestu lat. Kawałek toru powstał podczas budowy ronda Gierosa. Nie wiadomo jednak kiedy inwestycja się rozpocznie. Fot. Ryszard PAKIESER  

Zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy "Tramwaju do Mierzyna". Ich wyniki powinniśmy poznać jeszcze przed świętami. Nie wiadomo natomiast, kiedy inwestycja będzie zrealizowana.

Konsultacje trwały przez miesiąc, odbywały się w formie elektronicznej i papierowej. Pytania dotyczyły m.in. tego, czy mieszkańcy są za budową tradycyjnej pętli, czy może krańcówki z wykorzystaniem wagonów dwukierunkowych, czy są za jednoczesnym utrzymaniem dotychczasowej pętli autobusowej przy ul. Kwiatowej, likwidacją ogródków działkowych przy ul. Przygodnej i czy zgadzają się na wycinkę drzew na wysokości CH "Ster", dokąd ma być wydłużona linia tramwajowa w ul. Ku Słońcu.

- W konsultacjach 338 osób oddało głosy na formularzach papierowych, natomiast 994 osoby skorzystały z możliwości wyrażenia opinii on-line - informuje Sylwia Cyza-Słomska z Centrum Informacji Miasta. - Raport z konsultacji zostanie opublikowany do 30 dni od daty ich zakończenia.

Dalsze kroki w sprawie tej inwestycji miasto podejmie po zapoznaniu się z wynikami przeprowadzonych konsultacji. Na pewno nie nastąpi to więc w bieżącym roku. Warto jednak pamiętać, że wyniki konsultacji to tylko kolejny krok do realizacji zadania.

- Miasto od samego początku zaznaczało, że realizacja tej inwestycji jest ściśle powiązana z uzyskaniem dofinansowania zewnętrznego - przypomina Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Dopiero po zapewnieniu finansowania będzie można mówić o konkretnych terminach. ©℗

ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

KDJ
2022-01-22 18:48:07
Dla jasności tramwaj nie pojedzie do Mierzyna, ponieważ pętla,czyli jego zakończenie znajdzie się na ul. Ku Słońcu naprzeciw Steru, sto metrów od granicy miasta.
Max
2021-12-13 17:37:36
Konsultacyjnego idiotyzmu ciąg dalszy. O planach rozbudowy komunikacji miejskiej, przebudowie i budowie ulic, nowych linii tramwajowych mają decydować specjaliści a nie Janusze którym przeszkadza tramwaj w śródmieściu ale jego własny wieśwagen. Przykład Wojska Polskiego gdzie paru nawiedzonych rozłożyło komunikację w mieście.
rodowici Gumieniecy
2021-12-06 18:43:22
są przeciwko bez sensownej budowie pętli tramwajową pod ster i prosimy o uszanowanie naszej prośby
mieszkaniecGumieniec
2021-12-06 11:14:49
W innych dzielnicach Szczecina bez konsultacji, bez czekania latami, bez obietnic, trwają budowy torowe i drogowe. Tylko na Gumieńcach kilkunastoletnie przymiarki bez konkretów. Ludzie są zmęczeni czarowaniem latami bez efektów i nie wierzą już w ten tramwaj, dlatego w ankiecie brało udział tylko 1300 osób, które jeszcze mają nadzieję. Reszta szykuje się do kupna samochodu. Tym bardziej, że Prezydent definitywnie dn 03.12.2021r. w GS orzekł, że tramwaju do Mierzyna nie będzie.
Marek
2021-12-05 18:04:06
Ja bym puścił SKM do Mierzyna. To byłaby dobra koncepcja a potem z Mierzyna do Dobrej i na Bezrzecze
Pajek
2021-12-05 13:31:53
Tramwaj nie ma jechać do żadnego Mierzyna tylko do stera. Czyli kawałek dalej niż teraz
stan
2021-12-05 09:01:07
jaki tramwaj do mierzyna??? tramwaj dojedzie 100m dalej do ch ster a przyokazji krzystek sprzeda tereny wokół przygodnej, tu jest cały wic!!!
Jestem przeciw!
2021-12-05 00:31:21
Żadnym nowych linii tramwajowych! Mieszkańcy potrzebują jeszcze kilka nowych pomników Krzysztofa Jarzyny. Przydałyby się także ze dwa monumentalne paprykarze.
Głupota ale skonsult
2021-12-05 00:20:29
Konsultacje społeczne czy tramwaj ma jechać po pętli czy do końca i spowrotem. A czy przypadkiem w takiej sprawi nie powinni się wypowiedzieć specjaliści od tego typu inwestycji? A.moze konsultacje społeczne ws tego jaki rodzaj asfaltu kłaść na drogi, a może jak powinien wyglądać kierowca autobusu miejskiego, jak uczyć dzieci matematyki i czym leczyć poważne choroby? A może skonsultować to wszystko z mieszkańcami innych miast, co oni gorsi?
parszywa 12
2021-12-04 23:59:53
chcesz mieć tramwaj do domu - to wytniemy ci drzewa i ogrody na Przygodnej!
REDA CZEKA
2021-12-04 22:55:50
Kiedy zapadnie decyzja o budowie torowiska tramwajowego na Redę, korki na Krakowskiej i Mieszka, miasto wydało zgodę na budowe kilku dużych osiedli Cukrowa, Harmonia, Budnex też strawia bloki. Tysiące ludzi i samochodów! W ciągu ul. Mieszka I jest wydzielony pas i wiadukt, duże rondo, pas na torowisko na ul. Cukrowej.
biela
2021-12-04 19:12:08
Tramwaj do Mierzyna - to słuszna propozycja. Przecież Mierzyn, to miejscowość którą zamieszkują....Szczecinianie.Nie rozumiem tylko, co do tych planów tramwajowych na Mierzyn, mają ogródki działkowe przy Przygodnej.
Dziabag
2021-12-04 19:00:27
Tramwaj tak ale na 26 Kwietnia w kierunku Taczaka i dalej przez Kszekowo do Szafera oto jest logiczna i mądra trasa dla osiedli na tym odcinku
xxx
2021-12-04 18:17:56
Tramwaj do Mierzyna ??? To są jeszcze Gumieńce. Nawet Lidl jest wybudowany w granicach miasta Szczecin.
kazio
2021-12-04 17:32:11
A Wy wiecznie marudzicie...
Funiek
2021-12-04 15:53:46
@Bezsens Widzę, że jesteś słabo zorientowany. Nigdzie nie ma mowy o tym, by torowisko wyjeżdżało poza gminę Szczecin.
Bezsens
2021-12-04 14:14:47
Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie, dlaczego stała infrastruktura tramwajowa ma wyjeżdżać poza granice Szczecina. Tramwaje to komunikacja miejska Szczecina a nie wiejska okolicznych wsi i miasteczek gdzie i tak mało ludzi będzie korzystać więc to się choćby z tego powodu nie opłaca. Poza tym czy to przedsięwzięcie będzie współfinansowane przez Powiat Policki do którego należy Mierzyn.
Wlt
2021-12-04 11:08:13
Druga sprawa to pytanie dotyczące likwidacji działek przy ul. Przygodnej, które nie są na trasie linii tramwajowej. To nieetyczne. W ciąg pytań dotyczących jednej kwestii wplątano pytanie, które nic z nią wspólnego nie ma, ale jest to tak zrobione, by sugerować, że likwidacja ogrodów jest potrzebna do budowy torowiska tramwajowego.
Wlt
2021-12-04 11:06:38
Zaledwie 1332 osoby wzięły udział w konsultacjach? To żałosne. Najpierw ludzie nie interesują się niczym, co się wokół dzieje, a potem krzyk i lament, bo nie wiedzieli, a tu już budowa trwa. Tak znikoma ilość głosów obrazuje obywatelską i zaangażowaną postawę mieszkańców tego miasta.
Lucjan
2021-12-04 10:12:15
Jedno z pytań: likwidacja działek na ulicy Przygodnej?! To jakaś kpina czy deweloperka robi przygotowania? Bandyterka w biały dzięń! Magistrat traktuje ludzi jak pajacyki na sznurkach bez woli i myślenia.
Antek
2021-12-04 10:03:20
Te pytania sugerują jedno: urzędnicy zamiast podjąć decyzję pytają się mieszkańców… bo nie wiedzą co mają robić? Może trzeba zmienić tych urzędników?
Patryk
2021-12-04 09:33:51
Jeżeli ma to być tramwaj do Mierzyna, to rozumiem, że zewnętrzne dofinansowanie pokryje Gmina Police.
Bartek
2021-12-04 09:25:20
A co to te Gumieńce? Żadne osiedla nie stosują manewru typu konsultacje a by mogły. Ja chce rozpoczęcia natychmiastowej budowy odcinka drogowo-tramwajowego Krzekowo - Szafera. Otwieram konsultacje.
No urwał
2021-12-04 09:17:14
Dla 1300 osób ma pójść kupę szmalu bo oni tak chcą. A będzie jeździć 10 osób.
pętla przy selfie
2021-12-04 08:16:58
jest od lat sześcdziesiątych a może i wcześniej.W miedzyczasie miasto się rozrosło w tamtym kierunku , szczególnie od lat 90 tych .Krzystek rządzi szczecinem od 2002 jako viceprezydent a pózniej od 2006.jako prezydent .A tramwaj się kończy dalej tak jak w latach 60 tych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA