Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Tramwaje wrócą na Głębokie w tym roku. Od czwartku utrudnienia

Data publikacji: 12 listopada 2020 r. 06:48
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2020 r. 09:18
Tramwaje wrócą na Głębokie w tym roku. Od czwartku utrudnienia
Fot. Mirosław WINCONEK  

Prace zmierzające do wznowienia ruchu na nowej pętli w węźle przy szczecińskim jeziorze Głębokie coraz bliżej finału. Tramwaje powinny tam powrócić w grudniu. Co rzecz jasna nie oznacza końca całej komunikacyjnej inwestycji u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami: Miodową, Hieronima Kupczyka i Emila Zegadłowicza.

Zaplanowany kolejny etap robót będzie wiązać się z większymi niż to było do tej pory utrudnieniami w ruchu samochodów, zwłaszcza w przejeździe tą ostatnią w obu kierunkach. Tam już są prowadzone prace przy poszerzaniu pasa jezdni na wysokości kąpieliska. I będą kontynuowane w następnych tygodniach. Do tej pory ruch w tym rejonie odbywał się w miarę płynnie i bez zatorów, mimo że w tym czasie urządzany był także nowy odcinek jezdni końcowego odcinka al. Wojska Polskiego z wyspą rozdzielającą go na dwa wydzielone pasy wlotu i zjazdu na wysokości mającego powstać tam czterowlotowego ronda turbinowego.

Pętla na Głębokiem prawie gotowa

– Infrastruktura na pętli tramwajowo-autobusowej jest już prawie gotowa. Układ torowy został zamknięty. Trwa rozwieszanie trakcji tramwajowej, podbite zostało torowisko, wykonywane są ostatnie spawy i drobne prace wykończeniowe. Przed oddaniem pętli: konieczne będzie jeszcze przeprowadzenie próbnego przejazdu tramwaju – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy komunalnej spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która w imieniu miasta odpowiada za realizację tego zadania. – Wszystko wskazuje na to, że po uzyskaniu wszelkich uzgodnień jeszcze w grudniu będziemy mogli przywrócić ruch tramwajów do pętli.

Węzeł Głębokie budowa

Montaż nowej sieci trakcyjnej spółka Strabag, wykonawca całej inwestycji, zlecił spółce PKP Energetyka. Trwają równocześnie prace przy uzupełnianiu międzytorzy warstwą tłucznia, wylewany jest również asfalt w pasach jezdni manewrowych w obrębie nowej pętli wraz z podjazdami do peronów. Na przystankach, które mają być wspólne dla tramwajów i autobusów, umożliwiając z nich przesiadki z drzwi w drzwi, do wykonania jest jeszcze część prac brukarskich przy ich nawierzchniach.

Bliskie ukończenia są także roboty przy budowie zbiornika retencyjnego. Ten powstał w głębokim wykopie tuż przy leśnej skarpie na wysokości jeziora Głębokie za łukiem także przebudowywanej ul. Hieronima Kupczyka, która łączy Głębokie z Wołczkowem. Zakończone tam zostało jego betonowanie, wykonana będzie jeszcze izolacja i obiekt zostanie zasypany.

Utrudnienia od czwartku

W ramach prac drogowych, rozpoczynają się roboty przy budowie kolejnego fragmentu jezdni wzdłuż ul. Emila Zegadłowicza. Prace przy jej poszerzaniu trwają już od kilku miesięcy. W związku z jej przebudową od czwartku (12 listopada) kierowcy będą musieli się liczyć z utrudnieniami. W godzinach 9-17 na odcinku pomiędzy ulicami Miodową i Kąpieliskową wprowadzone zostanie ręczne sterowanie ruchem. Tak będzie przez kolejne 2 do 3 tygodni – co będzie uzależnione od tempa prac, a to od panujących w tym czasie warunków atmosferycznych i możliwości realizacji ich przy zachowaniu reżimu technologii budowy.

Na wykonanie wszystkich prac spółka Strabag ma 24 miesiące od dnia podpisania umowy i powinna zakończyć inwestycję najpóźniej do grudnia przyszłego roku. Kontrakt opiewa na ponad 65,8 mln zł. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tom
2020-11-13 00:18:05
Ważne ze beda tory i droga a ze unia zapłaci who cares maja kase na islamistuw przynajmniej w tym przypadku bedzie jakas kozysc
Do @wrp
2020-11-12 17:21:00
Tobie to juz nikt nie dogodzi bo jak nic nie robią to jesr złe a jak cos sie robi to wg ciebieje jest jedzcze gorzej. Pokaz co dobrego zrobiłeś dla innych, potrafisz tylko jaczyc ludxu tak jak ci z PiS czy ich sojusznicy z kk na czele
do wrp
2020-11-12 13:07:13
....a, to oznacza,że "z dupy" ,bo.....?
wrp
2020-11-12 10:20:56
Wielki węzeł przesiadkowy, kolejna inwestycja z dupy mająca na celu wyciągnięcie kasy z tramwajów na drogi. Unia nie daje już kasy na drogi w miastach, dlatego podpina się budowe nowych torów żeby wyciągnąć dotację, przykład nowa Arkońska i autostrada na Szafera...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA