Na promie Karsibór oficjele podpisali dwie umowy, które przybliżają realizację wyczekiwanej od ponad 70 lat inwestycji – budowy tunelu pod Świną. Pierwsza dotyczy finansowania przedsięwzięcia, a druga ustalenia funkcji inwestora zastępczego.
Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia dziękował za zaangażowanie wszystkim tym, którzy zabiegali o to, żeby ta inwestycja była w Świnoujściu realizowana. Gospodarz kurortu podkreślał, że od lat czekają na tunel mieszkańcy oraz turyści, którzy coraz liczniej przyjeżdżają do Świnoujścia.
W uroczystościach wzięli udział także wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk oraz dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner. Na uroczyste podpisanie dokumentu zostali zaproszeni także radni Świnoujścia oraz przedstawiciele lokalnej społeczności.
Koszt budowy stałej przeprawy szacuje się na 913 milionów złotych. 775 milionów będzie pochodziło ze środków unijnych, a pozostałe 137 mln zł miasto dorzuci z własnego budżetu. Roboty miałyby ruszyć najwcześniej w 2018 roku. Przewidywany termin zakończenia budowy tunelu pod Świną to przełom 2021 i 2022 roku.
Tekst i fot. BaT
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
KMJ
2017-04-30 01:42:46
Warszawa łaskawie się zgodziła, aby ta przeklęta Unia mogła zapłacić razem z miastem za tunel... Wielki sukces...telewizyjny
Jarun
2017-04-29 13:13:35
A Lubnauer z Nowoczesnej ta co zastąpiła Rysia mówiła, że będzie tunel ze Świnoujścia do Szczecina. He-he nauczycielka z Łodzi nie wie gdzie leży Szczecin. Podstawówka się kłania pani Kasiu. A może ona naprawdę chciała przekopać 90 kilometrów pod dnem - wiertłem Rucharda ?
żołnierz Układu Warszawskiego
2017-04-29 11:42:58
70 lat !!!! Tak bardzo Polska była zależna od Sowietów i Układu Warszawskiego,że nie mogła sama decydować o skrawku swojej ziemi,bo ta z militarnego pkt.widzenia miała ważne znaczenie strategiczne.Dzisiaj to nie jest powód do radości-to jest porażka,że aż tyle czasu kolejne rządy nie robiły kompletnie nic aby ten region ucywilizować i stworzyć warunki normalnego transportu.Teraz każdy będzie chciał się ogrzewać,zbijać polityczny kapitał przy budowie.Wpierw go zbudujcie,bo póki co to robicie sobie tylko zdjęcia i w blasku fleszy suszycie zęby.Mam prawo Wam nie wierzyć,tak samo jak tym przed Wami.
Jak Ludzie nie beda pracowac "na czarno" Uni-kajac placenia Podatkow... to Kasssy spokojnie wystarczy ! I jak mieszkancy okolic Swinoujscia ( plus pewni Wczasowicze...) dalej s-PO-ro PO-moga w takim czy innym Czynie... to Tunel bedzie na czas i jak w Banku !!
Ze tez Nikt nie wpadl wczesniej na ten PO-mysl...
2017-04-29 00:47:27
Trzeba bylo juz dawno przez byle 68 lat puszczac PO-chody 1-szo Majowe PO-d Swina... to i "maly tunel" chocby tylko dla pieszych demonstrantow - byc moze by juz "byl" ??
mieszkanka wysp
2017-04-28 17:25:18
"Koszt budowy stałej przeprawy szacuje się na 913 milionów złotych. 775 milionów będzie pochodziło ze środków unijnych, a pozostałe 137 mln zł miasto dorzuci z własnego budżetu. Roboty miałyby ruszyć najwcześniej w 2018 rok " - informacja zawarta w treści artykułu trochę mnie niepokoi. Czy Miasto podoła tak poważnemu ciężarowi finansowemu ? Jeżeli tak, to oczywiście bardzo się cieszę.....
Obiektywny
2017-04-28 17:21:22
Czego PO-PSL nie dało rady w osiem lat, PiS załatwił w półtora. Brawo PiS.
Olek
2017-04-28 16:32:08
Czy Tusk w dalszym ciągu nie zgadza się na trwałe połączenie wyspy Uznam z Polską?
@SromotnikBezwstydny
2017-04-28 16:17:50
A kto dzieli środkami unijnymi i kto je puścił do Świnoujścia? Napisał bym ci dokładnie jak formacja za tym stoi, ale byś się udławił żółcią na dźwięk tego słowa. Idź lepiej dalej nadstawiać tyłeczek Frau Merkel i meneer Timmermans i radośnie merdaj ogonkiem po każdym PO-klepaniu. Typowy odruch PO-stkomucha.
leming
2017-04-28 15:06:05
Tusk i Wasiak nie mogli?
nareszcie
2017-04-28 14:21:01
I bardzo dobrze ! nareszcie ! a za rządów Po-Psl to było ciągle niemożliwe ( ale tunel w Gdańsku wybudowali ! )
SromotnikBezwstydny
2017-04-28 14:00:51
"... 775 milionów będzie pochodziło ze środków unijnych, a pozostałe 137 mln zł miasto dorzuci z własnego budżetu..."
Czyli:kaczy budżet centralny nie dołoży ani centa!!!
Wystarczy dalej drzeć koty z UE i zamiast tunelu będzie dziura dla szczurów piżmowych i schronisko dla kaczek...
Wystarczy nie kraść!
2017-04-28 13:59:41
Można? Można!
S6
2017-04-28 13:41:18
Wystarczylo wstrzymac budowe s6 z koszalina do gdanska i wsadzic s3 na wolinie na liste rezerwowa by znalazly sie pieniadze na tunel.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.