W 2018 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zwolni tempa realizacji inwestycji drogowych. Są pieniądze na budowę S3 od Świnoujścia do Troszyna i drogi S11 od Koszalina do Bobolic. Dla obu tych zadań trwają obecnie prace przygotowawcze. W tym roku powinny zostać podpisane umowy na kolejne inwestycje; obwodnicę Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13 i tunel w Świnoujściu łączący wyspy Uznam i Wolin. GDDKiA jest inwestorem zastępczym tego ostatniego zadania.
Nie licząc planów dotyczących S3 i S11 i inwestycji na DK 13 finansowanie otrzymały także mniejsze obwodnice. Powstaną więc obwodnice Myśliborza w ciągu DK 26 i Węgorzyna w ciągu DK 20. Obecnie trwa aktualizacja dokumentacji dla tych zadań. W tym roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przyznało finansowanie na prace przygotowawcze dla drogi S11 na odcinku Bobolice – Szczecinek i S10 na odcinku Szczecin – Piła. Pozwoliło to na ogłoszenie postępowań przetargowych na te dokumentacje. Kilka dni temu przyznano też pieniądze na przygotowanie zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6.
– Decyzje te pozwalają z wyprzedzeniem przygotowywać kolejne duże inwestycje na zachodniopomorskich drogach krajowych, tak aby wybudować całą sieć dróg ekspresowych i autostrad – zauważa Łukasz Lendner, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA w Szczecinie.
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 2 stycznia 2018 r.
(r.c.)
Wizualizacja GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
gregor102
2018-01-03 17:49:12
@Sebastian - przypominam, że to poprzednia koalicja (PO-PSL) miała (niby) większe "znajomości" w UE i co z tego..(?) ano NIC!! w sprawie tunelu, o którym mówi/mówiło się już 20 lat..?
Sebastian
2018-01-03 16:02:18
Przypomnijcie mi, ile obecny rząd dołożył do budowy tunelu?
weger
2018-01-03 13:09:57
Tunel powinien być w budowie już od ponad roku, ale ten rząd nie ma pojęcia o budowie dróg
Lato
2018-01-03 10:29:59
A ja się cieszę bo za tego rządu jakoś nasz region jest doceniony
gregor102
2018-01-03 10:10:20
Tak po prawdzie, to każda dobra droga jest ważna, ale są "ważne i ważniejsze" o tym wszyscy wiemy :) Ja czekam na drugą nitkę obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. @znamy te obiecanki: tunel dwa lata temu.. Dwa lata temu to zmienił się w Polsce Rząd i to on wtedy podjął decyzję o budowie tunelu, nie trolluj dyskusji.
@ do @Roberta
2018-01-03 07:35:40
Pyry już niedługo będą mogły dojechać na Skandynawię, jeśli skończą S3 do Świnoujścia. Stamtąd a nie z Kołobrzegu odpływają przecież promy. A wzmocnienie naszego regionu dla nas żadne, dzięki S11. Ze stolicą regionu Kołobrzeg i Koszalin połączy S6, ze Śląskiem i Czechami (czyli historycznie najważniejszymi dla Pomorza partnerami) S3. Ta cała S11 w naszym regionie, nie ma poza przerostem ambicji Koszalina, żadnego sensu. Gospodarczo nie daje nam nic i nie łączy żadnych istotnych miast pomorskich.
S10 to połączenie Szczecina z aglomeracją bydgosko-toruńską i szansa na szybki transport do Warszawy.
znamy te obiecanki
2018-01-03 07:34:22
Tunel miał być budowany już 2 lata temu, miała być reaktywacja Stoczni Szczecińskiej, miały być budowane promy - tymczasem nie ma NIC
@ tonik
2018-01-03 02:58:22
Masz rację, ale gdyby przez 8 lat rządów PO/PSL nie wykradano rocznie 20-30 mld zł na zasadzie karuzeli VAT, to były by pieniądze, żeby tam zbudować tunel nawet 12 pasmowy + 12 pasm górą, nad wodą. Niestety lyberauowie się "nie zorientowali", że im wycieka.
do @ Roberta
2018-01-02 23:46:39
- na "warsiawkę" można zawsze dojechać (jest wiele), droga "do pyr" to wzmocnienie regionu nad Odrą - zapomnianego przez "warsiawkę" (chyba mieli nadzieją iż weźmie Niemiec)....P.S. - ważne iż "kaczyści" starają się aby "pyry" także mogły do Skandynawii dojechać.
@Robert
2018-01-02 21:39:38
Na S10 nie było przyzwolenią i chyba jest tak nadal. Tym bardziej ze jest S3 łącząca się z A2, a ze płatna, to tych "na gorze" wali...
Robert
2018-01-02 20:01:32
Jaka jest wartość dla regionu budowy S11? Chyba tylko po to, żeby pyry mogły latem do Kołobrzegu dojechać. O wiele ważniejsze i pilniejsze jest rozpoczęcie budowy S10 ze Szczecina, przez Bydgoszcz i Toruń do Warszawy. To najkrótsze połączenie ze stolicą o olbrzymim znaczeniu gospodarczym dla naszego regionu.
tonik
2018-01-02 19:08:36
Jeden tunel dwupasmowy nigdy nie będzie bezpieczny!
Anatol
2018-01-02 18:23:36
Tunel przydałby się w Świnoujściu, tylko żeby był bezpieczny.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.