Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ul. Kupczyka znów wahadłem, potem blokada Miodowej

Data publikacji: 02 marca 2021 r. 11:45
Ostatnia aktualizacja: 03 marca 2021 r. 08:56
Ul. Kupczyka znów wahadłem, potem blokada Miodowej
Fot. Mirosław WINCONEK  

Nowe ograniczenia w ruchu kołowym w rejonie przebudowywanego węzła komunikacyjnego na szczecińskim osiedlu Głębokie. Od wtorku (2 marca), wprowadzony zostanie ponownie ruch wahadłowy na ul. Hieronima Kupczyka. Teraz będzie on obowiązywał na odcinku jej łuku na wysokości jeziora wzdłuż leśnej skarpy, gdzie zakończyły się prace przy budowie zbiornika retencyjnego. Drogowcy rozpoczną tam urządzanie brakującego jeszcze nowego odcinka jezdni z chodnikiem i pasem dla rowerów, która prowadzić będzie do i z ronda przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego oraz ulicami Miodową i Emila Zegadłowicza. 

- Proszę o wyrozumiałość i o odpowiednie planowanie podróży, bo ta na pewno zajmie więcej czasu. Wiemy, że słowo „wahadło” jest zmorą kierowców, ale te ograniczenia są koniecznością, by później mogło być już tylko lepiej. Mamy świadomość kumulacji utrudnień w ruchu w tej okolicy i w innych rejonach miasta, ale z tych najgorszych momentów na ich  ten obecny jest najlepszy  – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta ds. inwestycji.  – Chcemy zdążyć z częścią prac drogowych jeszcze przed wakacjami i wzmożonym ruchem związanym z rekreacją i letnim wypoczynkiem nad jeziorem i w okolicznych lasach.

Wprowadzenie zmian w ruchu wynika z przejścia do kolejnego etapu inwestycji. Po zakończeniu prowadzonych przez minioną jesień i zimą prac konstrukcyjnych przy budowie zbiornika retencyjnego kanalizacji deszczowej przy ul. Hieronima Kupczyka, możliwe będzie teraz zwolnienie pasa terenu pod budowę  w nowej osi odcinka jezdni. Na tym fragmencie będzie ona odsunięta o kilka metrów od jeziora Głębokie z uwagi na potrzebę wybudowania w jej dotychczasowym śladzie także fragmentu drogi dla rowerów i chodnika, które połączą się z już wykonaną ścieżką pieszo-rowerową biegnącą od granic Szczecina.

- Z wykonawcą będziemy reagować dynamicznie i elastycznie jeśli zajdzie taka potrzeba po wprowadzeniu sygnalizacji świetlnej z ruchem wahadłowym - zapowiada M. Przepiera. 

Wahadłowy ruch sterowany sygnalizacją świetlną przewidziany jest w tamtym miejscu na okres od miesiąca do półtora miesiąca w zależności od tempa prac, od natężenia ruchu, jak i warunków atmosferycznych.

 

To ledwie przedsmak kolejnych z zapowiadanych już teraz tymczasowych zmian w organizacji ruchu w rejonie placu przebudowy na Głębokiem. 

- Wtedy ruch zostanie „przepięty” na nową jezdnię ul. Kupczyka, jednocześnie zamknięta zostanie ul. Miodowa oraz obszar istniejącego mini ronda - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy  miasta ds. inwestycji i spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która odpowiada za realizację zadania. - Ruch odbywał się będzie bypassem wokół istniejącego ronda, a relacja Wołczkowo – Zegadłowicza kierowana będzie sugerowanym objazdem przez rondo Olszewskiego. O dokładnych terminach wprowadzenia zmian, będziemy informować na bieżąco. Utrudnienia wynikające z tych prac potrwają do III kwartału tego roku.

- Ta inwestycja przebiega bardzo sprawnie. Wyprzedzamy w niej znacznie harmonogramy. Formalny termin zakończenia robót wyznaczony został  na grudzień tego roku. Natomiast wszystko na to wskazuje, że inwestycja zakończy się wcześniej. – dodaje Michał Przepiera. – W stosunku do tego, co planowaliśmy wcześniej, mimo pandemii i ostatniego czasu związanego z zimą, która spowodowała spowolnienie i ograniczenia. Liczę że to tempo zostanie dotrzymane. 

Koszt prac przy przebudowie węzła Głębokie to ponad 65 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Strabag. ©℗

Mirosław WINCONEK

 

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

spostrzegawczy
2021-03-04 12:31:14
@wstyd to zupełnie jak Adamowicz... @tak trzymać żeby realizować "inwestycje unijne", samorząd często musi się zadłużać. nawet na tych propagandowych, białych tablicach które wszędzie stawiają i przyczepiają jak szaleni jest wskazująca na to poszlaka: 50 czy też 70 procent "dopłaca" Unia (z naszych pieniędzy...) a skąd wziąść resztę? wezmie się kredycik, w końcu urzędnicy przecież za długi w budżetach nie będą potem odpowiadać.... może PiSowscy samorządowcy z lat 2010-18 nie godzili się na zadłużanie w niemieckich bankach? dla PO to przecież nie problem, a wręcz obowiązek...
wstyd
2021-03-03 08:33:18
To "rondo Olszewskiego" to jest wstyd dla Szczecina. Ten marny pisowski premierzyna nie miał nawet nic wspólnego z naszym miastem.
@ala66
2021-03-02 20:18:26
Zwykła literówka. Nie podniecaj się tak.
@@tak trzymać
2021-03-02 20:13:55
"ze środków UE, które wywalczył obecny rząd". no, zajady mi popękały. Wywalczył obecny rząd.😂😂😂 Wywalczył.😁😁😁
ala66
2021-03-02 19:51:51
A wg GW to ulica Kuczyka :) https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,26839472,wahadlo-i-zamknieta-ulica-dwie-istotne-zmiany-na-wezle-glebokie.html
@tak trzymać
2021-03-02 15:13:01
Zapomniałeś dodać, że jest tyle inwestycji bo finansowane są ze środków UE, które wywalczył obecny rząd... a Krzystek zadłuża miasto i to strasznie, zobaczymy co będzie za parę lat... ale wtedy już inny prezydent będzie mieć ten problem.
Pan z pieskiem
2021-03-02 14:31:26
Wpierw zróbmy oddajmy inwestycję a potem wychwalajmy i chwalmy się.Jak w Szczecinie wyglądają terminy z inwestycjami wszyscy wiemy i widzimy naocznie.Tak więc spokojnie z tym hurra optymizmem.Jak wygląda Łękno,jak wygląda Granitowa-Podjuchy, Szafera,węzeł Kijewo itd itd
tak trzymać
2021-03-02 12:17:33
Inwestycja goni inwestycję. Teraz w każdym miejscu coś się buduje, coś się dzieje. Jak Szczecinem rządził PiS w latach 2010-2018 nie robiło się praktycznie nic.
Głębokie
2021-03-02 12:01:32
Czy tak trudno wstawić grafiki z organizacją ruchu?
Captain Szczecin
2021-03-02 11:59:11
Krzystek yes
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA