Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ulica Arkońska. Wielkie cięcie zmienia pejzaż [GALERIA] (akt. 1)

Data publikacji: 20 lutego 2018 r. 08:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:03
Ulica Arkońska. Wielkie cięcie zmienia pejzaż
 

W tempie ekspresowym zmienia się krajobraz w rejonie przyległym do ul. Arkońskiej w Szczecinie od pętli tramwajów linii 3 i 10 aż do jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. Wzdłuż poboczy starej nitki wąskiej jezdni po obu stronach nie ma już praktycznie śladu po wyciętych tam drzewach. Pozostałe po nich stosy gałęzi i karpy, ładowane na wywrotki, znikają równie szybko. Od wtorku, tj. dziś, wprowadzone zostanś też kolejne ograniczenia w ruchu.

Od minionego czwartku pilarze przenieśli się na fragment drogi od wysokości ul. Międzyparkowej aż do okolic przyszłego ronda, które ma powstać w miejscu obecnego skrzyżowania ul. Arkońskiej z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. Stąd zablokowany na nim teraz na czas wyrębu ruch samochodów (przejazd tylko dla autobusów miejskich). Barierkami odgrodzony został w związku z tym także końcowy odcinek pasa do jazdy na wprost od ul. Władysława Szafera. Jadący tą ostatnią z osiedla Zawadzkiego-Klonowica za rondem Szczecińskich Olimpijczyków mają możliwość zjazdu wyłącznie w al. Wojska Polskiego w lewo w kierunku Głębokiego lub w prawo do centrum.

Od 20 bm., czyli od dziś, do następnych zmian w organizacji ruchu będą musieli przyzwyczaić się kierowcy. A te związane są m.in. z planowanym własnie od wtorku połówkowym zamknięciem fragmentu jezdni al. Wojska Polskiego w obrębie skrzyżowania z ulicami Arkońską i Władysława Szafera. Zmiany wynikają z konieczności wykonania tymczasowych przejazdów przez torowisko.

Jednocześnie w związku z pracami przy kanalizacji deszczowej zamknięta została także część ul. Międzyparkowej. We wtorek w tym rejonie od rana z ciężarówek trwał wyładunek rur i betonowych kręgów do budowy nowej instalacji. Dojazd do posesji znajdujących się przy niej możliwy jest teraz tylko od strony al. Wojska Polskiego.

Od minionego czwartku pilarze przenieśli się na fragment drogi od wysokości ul. Międzyparkowej aż do okolic przyszłego ronda, które ma powstać w miejscu obecnego skrzyżowania ul. Arkońskiej z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. Stąd zablokowany na nim teraz na czas wyrębu ruch samochodów (przejazd tylko dla autobusów miejskich). Barierkami odgrodzony został w związku z tym także końcowy odcinek pasa do jazdy na wprost od ul. Władysława Szafera. Jadący tą ostatnią z osiedla Zawadzkiego-Klonowica za rondem Szczecińskich Olimpijczyków mają możliwość zjazdu wyłącznie w al. Wojska Polskiego w lewo w kierunku Głębokiego lub w prawo do centrum.  

Przypomnijmy, usuniętych w tym rejonie z powodu kolizji z inwestycją (nowa droga ma być parametrami taka sama, jak ten jej odcinek po ostatniej przebudowie, zakończonej w 2012 r. do wjazdu na pętlę tramwajów linii 3 i 10) mają być w sumie 822 drzewa o łącznej liczbie pni 1053, a ponadto do wykarczowania są 543 mkw. krzewów i 149 mkw. podrostu różnych gatunków.

Roboty drogowe obejmą odcinek ul. Arkońskiej o łącznej długości 2 km 430 m do jej wylotu w al. Wojska Polskiego, gdzie ma powstać nowe rondo tzw. rozgwiazda z rozjazdami torów tramwajowych we wszystkie kierunki i relacje skrętne. Wykonawcą inwestycji, na której realizację przewidziano 18 miesięcy, jest spółka Eurovia Polska.

Patrząc na imponujące tempo etapu przygotowań placu pod przebudowę, wypada mieć nadzieję, że drogowcom z Eurovii roboty już te właściwe pójdą równie gładko i bez poślizgów jak w przypadku realizacji innych przedsięwzięć, dotąd zlecanych spółce przez magistrat i jego służby, a zakrojonych na znacznie mniejszą skalę. Jak choćby tych na ul. Jagiellońskiej czy na krótkich odcinkach innych dwóch śródmiejskich ulic: Księcia Bogusława X i Andrzeja Małkowskiego. ©℗

(MIR)

Na zdjęciu: Roboty przy wyrębie drzew wzdłuż ul. Arkońskiej pod pas nowej drogi z torowiskiem i rondo u zbiegu z al. Wojska Polskiego i i ul. Władysława Szafera.

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Zenek
2018-02-20 21:26:56
Bardzo dobrze że tak się robi a nie ciągłe narzekanie
M.
2018-02-20 14:43:22
Ludzie idą wybory trzeba zmienić radnych. Jak można tak niszczyć Arkonke w imię kolejnego ronda czy nikomu nie potrzebnej pętli tramwajowej. Radni niszczą Szczecin. Dlaczego radni miasta pozwalają na tak bzdurne projekty. Jest tyle ulic do remontu to muszą niszczyć Arkonke....
2xkasa
2018-02-20 13:19:46
powtorka: znowu kasa na dwie petle tram. Tak samo jak na Turkusowej i Gumiencach. To sie nazywa ´planowanie´.
anna
2018-02-20 12:32:17
Przesadzili z tą wycinką. Przecież Las Arkoński to jedne z najfajniejszych terenów spacerowych naszego miasta. Można to było rozwiązać rozsądniej.
Klanowicz
2018-02-20 11:17:46
K... wiecznie narzekanie. Nagle wszyscy drzewa dojrzeli. Wreszcie coś się dzieje na lepsze.Miasto musi się rozwijać . Bardziej mnie boli ze miasto buduje bloki mieszkalne przy centrum zamiast próbować to bardziej komercjalizować . A mieszkalnie powinny być na obrzeżach .
Miejski łazęga
2018-02-20 11:05:38
Wszystkie te drzewa to są z nasadzeń więc i tak odtworzy się częściowo ubytki w naturze.Z drugiej strony trzeba pamiętać o tym,że taka inwestycja jest na lata i trzeba myśleć o tym jak będzie wyglądał,transport i ruch miejski za 30-50 lat i do tego dostosować infrastrukturę aby móc później miejsce na korekty.Dzisiaj się planuje i buduje wizje z perspektywą a nie tak jak w latach 70 czego skutek widzimy na naszych ulicach.Chociaż Szczecin pod tym względem jeszcze tak tragicznie jak inne miasta nie wygląda-troszkę tej przestrzeni wówczas zostawiano.
ul.
2018-02-20 10:33:06
Ciągle płacz nad cięciem, a dlaczego nie zgłaszano uwag jak były konsultacje społeczne i ogłaszaną inwestycję? Jeżeli ulica ma mieć jednolitą szerokość, to trudno jest lawirować pomiędzy drzewami. Trzeba było zostawić ulicę w obecnym kształcie, troszkę poszerzyć, nie puszczać tramwaju, dać równy asfalt i tez byłoby dobrze.
SromotnikBezwstydny
2018-02-20 10:18:05
A smog coraz bardziej nas truje...
Ale rzeźnia
2018-02-20 09:33:24
Tyle drzew na zmarnowanie
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA