Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Ulica Bolesława Krzywoustego bez tramwajów

Data publikacji: 13 września 2017 r. 13:53
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Ulica Bolesława Krzywoustego bez tramwajów
Fot. Tomasz Tokarzewski  

Zapowiadany przez „Kurier” remont torowiska tramwajowego w ul. Bolesława Krzywoustego rozpoczyna się w najbliższych dniach. Od 16 września tramwaje już tam nie pojadą. Kierowcy i pasażerowie muszą się przygotować na zmiany w organizacji ruchu.

REKLAMA

- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej naprawy nawierzchni bitumicznej w obrębie torowiska w ul. Bolesława Krzywoustego na odcinku od pl. Zwycięstwa do pl. Kościuszki wraz z uzupełnieniem ubytków podbudowy w strefie okołoszynowej - informuje Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie. - Jest ona konieczna ze względu na wieloletnią eksploatację torowiska nie tylko przez tramwaje, ale i samochody, w tym ruch tranzytowy. Widząc pogarszający się stan torowiska, zadecydowano o wykonaniu remontu przed zimą.

Wykonawca usunie warstwę ścieralną na dwóch wewnętrznych pasach ruchu (torowisko tramwajowe) ul. Bolesława Krzywoustego, następnie oczyści i wypełni ubytki przy szynie i wykona nową nawierzchnię. Prace obejmą ok. 530 m bieżących torowiska. Planowany termin rozpoczęcia prac i wprowadzenia tej organizacji ruchu to 16 września. Roboty mają się zakończyć do 28 października.

Dla pasażerów i kierowców oznacza to jednak spore kłopoty. W ciągu ul. Bolesława Krzywoustego wyłączone z ruchu ogólnego zostaną pasy wewnętrzne, znajdujące się na torowisku. Z pl. Zwycięstwa oraz al. Wojska Polskiego uniemożliwiony będzie wjazd w ul. Kopernika. Kierowcy będą więc musieli korzystać z objazdów.

Pojazdy zmierzające od strony „Bramy Portowej” będą miały możliwość skrętu w prawo w al. Wojska Polskiego lub jazdę na wprost w ciąg ul. Bolesława Krzywoustego. Pojazdy zmierzające od strony al. Wojska Polskiego będą mogły wykonać wyłącznie skręt na relacji w prawo w ul. Bolesława Krzywoustego. Uniemożliwiony zostanie również przejazd poprzeczny przez ul. Bolesława Krzywoustego z ulic Bogusława X oraz Królowej Jadwigi. Wyjazd z tych ulic będzie możliwy wyłącznie na relacji skrętu w prawo w ciąg ul. Krzywoustego.

Na ul. Wyszyńskiego, przed skrzyżowaniem przy Bramie Portowej, do ul. Bolesława Krzywoustego wyłączony zostanie z ruchu lewy pas służący do jazdy na wprost. Ponadto w ciągu al. Niepodległości – w kierunku do Bramy Portowej – wyłączony z ruchu zostanie jeden z dwóch prawoskrętów do pl. Zwycięstwa.

Podobne zmiany czekać będą kierowców zmierzających w stronę pl. Zwycięstwa w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego przed pl. Kościuszki. Tam również jeden z pasów ruchu prowadzących na wprost zostanie wyłączony przed skrzyżowaniem, dostępny będzie tylko pas do skrętu w lewo w ciągu al. Piastów oraz jeden pas na wprost w dalszy ciąg ul. Bolesława Krzywoustego.

Pasażerowie też powinni przygotować się na zmiany. Linie 7, 8, 9 i 10 skierowane zostaną na trasy zastępcze. Do obsługi rejonu Gumieniec będzie zastępcza linia autobusowa 808 kursująca na trasie: Brama Portowa – pl. Zwycięstwa – Bolesława Krzywoustego – pl. Kościuszki – Sikorskiego – Ku Słońcu (przystanek końcowy Gumieńce na wysokości ul. Kwiatowej).

Na trasie linii w kierunku Gumieniec obowiązują przystanki Brama Portowa (przystanek początkowy zlokalizowany na przystanku linii 10 w kierunku do Gumieniec) – pl. Zwycięstwa – Bolesława Krzywoustego – pl. Kościuszki (na ul. Sikorskiego) – Sikorskiego – os. Akademickie – Cmentarz Centralny – Karola Miarki – Szkoła Salezjańska – Ku Słońcu – Kręta – Gumieńce (końcowy na wysokości ul.Kwiatowej). Nawrót autobusu ma być na skrzyżowaniu z ul. Hrubieszowską i stamtąd dojazd do przystanku technicznego, na którym będzie postój autobusów.

W kierunku do Bramy Portowej przystanek Gumieńce (początkowy przy ul. Kwiatowej) – Ku Słońcu (w zatoce autobusowej) – Szkoła Salezjańska – Cmentarz Centralny – Osiedle Akademickie – Sikorskiego – pl. Kościuszki (na ul. Sikorskiego przed Pl. Kościuszki) – pl. Kościuszki (jak dla linii 75) – pl. Zwycięstwa – Brama Portowa (Końcowy przy KFC).

Na liniach tramwajowych, nie tylko tych kursujących ul. Bolesława Krzywoustego, również nastąpią zmiany.

Linia 1 kursować będzie według specjalnego rozkładu jazdy ze zwiększeniem częstotliwości z 24 do 12 minut w godzinach pozaszczytowych. Kursy dojazdowe i zjazdowe linii 2 z i do zajezdni Pogodno realizowane będą przez pl. Rodła – Matejki – Wyszyńskiego (z i do Dworca Niebuszewo – przez Dworcową).

Linia 4 zostanie zawieszona.

Linia 7 ma kursować na trasie Krzekowo – Jagiellońska – pl. Rodła – Matejki – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmian częstotliwości.

Linia 8 pojedzie na trasie Plac Rodła – Matejki (powrót al. Wyzwolenia) – Brama Portowa – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 9 będzie kursować na trasie Głębokie – al. Bohaterów Warszawy – Jagiellońska – al. Piastów – Pomorzany wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 10 będzie kursować na trasie Potulicka – Las Arkoński wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Wykonawcą robót jest firma Niwa Szczecin. Koszt to 4 669 779,5 zł. ©℗

Tekst i fot. ToT

REKLAMA

Komentarze

Pasazer
2017-09-16 12:16:57
Szanowna Redakcjo.Czy autobus linii E w kierunku Osiedla Bukowego omijając przystanek Plac Zwycięstwa na zmienionej trasie może się zatrzymywać na dodatkowym przystanku Brama Portowa razem z liniami A,B,C,D,G i 2 w kierunku prawobrzeza? Pozdrawiam.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
o
2017-09-16 12:09:15
Tak.Przez Plac Rodła.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
a teraz pytanie
2017-09-16 05:34:14
Jak dojedę z Bohaterów Warszawy na bramę portową - przez plac rodła???
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ludziska
2017-09-13 21:50:25
Te tory co mamy w większości się sypią i wymagają remontu - koszty to setki milionów a wam się marzą nowe trasy. Trzeba trochę myśleć.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Łapy precz od Wojska Polskiego
2017-09-13 20:23:03
Wojska Polskiego wolne od tramwajów!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2017-09-13 20:00:28
Rondo na wernyhory tez jest znowu łatane. Brakuje też łącznika na boh warszawy od krzywoustego do Sikorskiego. Mam nadzieje że to jego ostatnia kadencja.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sedina2008
2017-09-13 19:36:08
Dlaczego nie zrealizowano pomysłu budowy torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Narutowicza? Była okazja przy okazji remont torów na ul.Potulickiej oraz al.Piastów - budowa dodatkowych rozjazdów. Taka trasa zdecydowanie poprawiłaby komunikację tramwajową zarówno w czasie normalnej eksploatacji jak i w przypadkach awaryjnych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ryba
2017-09-13 17:39:31
To aż się prosi o budowę tunelu tramwajowgo pod Krzywoustego i w centrum na Wojska Polskiego. Czy tymczasowi władcy miasta nie widzą takiej możliwości? Wszak jeżdżą po całym świecie i oglądają cos tam. Tam gdzie nieco myślą, to ruch komunikacji miejskiej jest oddzielany od ruchu samochodowego, ma to wiele zalet, zwłaszcza zimą. A u nas - jedyne przejście podziemne przy galerii handlowej zostało zasypane!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ad.T
2017-09-13 16:07:26
Dajmy sobie spokój z tą linią tramwaju na Wojska Polskiego ... to setki milionów a są ważniejsze sprawy i remonty torów na innych trasach.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
T
2017-09-13 13:55:28
Przydałaby się linia tramwaju przez Wojska Polskiego, ale co tam. Lepiej niszczyć, niż budować.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA