Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Umowa na tunel jeszcze w czerwcu

Data publikacji: 07 czerwca 2018 r. 14:39
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:12
Umowa na tunel jeszcze w czerwcu
 

Po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, który oddala odwołanie firmy PORR na wybór wykonawcy tunelu w Świnoujściu, GDDKiA przygotowuje się do podpisania umowy z wybranym wykonawcą – firmą Astaldi. Umowa przewidująca realizację przedsięwzięcia podpisana miałaby być jeszcze w czerwcu.

Przypomnijmy, że Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) ogłosiła wyrok w sprawie odwołania firmy PORR na wybór oferty najkorzystniejszej w przetargu na realizację tunelu w Świnoujściu. KIO oddaliła to odwołanie, co oznacza utrzymanie w mocy wyboru firmy Astaldi.

– Wszystkie odwołania do KIO i skargi oferentów do sądu skończyły się tym, że najkorzystniejszą ofertą jest ta sama, którą wybraliśmy pod koniec listopada ubiegłego roku, świadczy to o rzetelności i prawidłowości działań komisji przetargowej – mówi Łukasz Lendner, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział Szczecin.

Jak nas poinformował Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA, kolejne odwołanie od wyroku KIO, tym razem do sądu, jest mało prawdopodobne. Także Piotr Bartoszewski, dyrektor firmy Energopol Szczecin, która jest w konsorcjum z firmą PORR, powiedział nam, że choć ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, podmioty, które przegrały przetarg, najprawdopodobniej nie zdecydują się na wybór drogi sądowej.

Z informacji dostępnych na stronie internetowej GDDKIA wynika, że dokumentacja dotycząca postępowania przetargowego została już wysłana do Urzędu Zamówień Publicznych, który przeprowadzi kontrolę uprzednią postępowania (takiej kontroli podlega każde duże zadanie inwestycyjne). Po zakończeniu kontroli GDDKiA będzie mogła przystąpić do podpisania umowy na realizację inwestycji. Budowa tunelu będzie trwała 4 lata od daty podpisania umowy.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. Przeprawy promowe są drogie w utrzymaniu i, co najgorsze, uciążliwe tak dla mieszkańców Świnoujścia, jak i turystów. W sezonie wakacyjnym po obu stronach Świny tworzą się duże korki.

Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu, każdy o szerokości 3,5 m, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna. ©℗

R.K. Ciepliński

Fot. BIK UM Świnoujście

Na zdjęciu: Czy za cztery lata pojedziemy tunelem pod Świną? Wiele wskazuje na to, że tak się stanie.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Boger
2018-06-08 08:28:52
"ściemy PiSu" - idź na badania lekarskie, a potem zapoznaj się z całym procesem składania ofert, odwołań itp.
gregor102
2018-06-07 21:22:14
Mnie też cieszy i to bardzo, miejmy nadzieję że w końcu uda się rozpocząć i zakończyć inwestycję.
Politykierstwo
2018-06-07 19:07:49
Jak chcecie politykować, to politykujcie pod każdym jednym tematem. Mnie tam cieszy, że będzie można przejechać tunelem Odrę i dotrzeć ze Świnoujskiej wyspy do Szczecina (sic!)
gregor102
2018-06-07 16:26:37
@ściemy PiSu, - lepiej po trzech latach, niż nigdy, jak "ściemniało PO".. że wybudują "zawsze"... no i nie starczyło im lat ośmiu... :D
ściemy PiSu
2018-06-07 14:52:29
obiecali 3 lata temu budowę tunelu, a nawet łopata nie została wbita. Teraz kiedy idą wybory nagle znów się uaktywniają
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA