Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Uspokoić ruch na Pogodnie

Data publikacji: 30 września 2015 r. 14:44
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:28
Uspokoić ruch na Pogodnie
 

Budowa obwodnicy śródmiejskiej nie budzi tak wielkich emocji wśród szczecinian jak np. wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ul. Jagiellońskiej. Albo dyskusja dotycząca przebudowy śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego. Ta przyciągnęła do sali sesyjnej Rady Miasta tak dużo osób, że część z nich musiała przysłuchiwać się obradom na zewnątrz, w hallu. Na wtorkowe konsultacje społeczne w sprawie obwodnicy przyszło niewiele ponad 30 osób.

Spośród przybyłych na konsultacje, większość była nastawiona do tej inwestycji negatywnie. Stąd, choć ludzi przyszło niewiele, dyskusja była burzliwa - przeciągnęła się do godz. 21. Okoliczni mieszkańcy podnosili przede wszystkim, że przez tę budowę zostanie zniszczony park im. prof Briksa, a tory kolejowe i jezdnie przyszłej arterii będą pociągnięte zbyt blisko domów. Natomiast radny PiS, Marek Duklanowski twierdził, że biegnąca tym szlakiem obwodnica jest Szczecinowi niepotrzebna.

Wszyscy obecni na spotkaniu przyznawali, że ul. Traugutta jest zbyt obciążona ruchem. Część rozmówców podkreślała więc, że z tego powodu miasto powinno jak najszybciej dokończyć inną inwestycję, która odciąży rozjeżdżone Pogodno. Chodzi o wyremontowanie ul. Spacerowej i przedłużenie ul. Sosabowskiego.

Zebrane we wtorek opinie szczecinian zostaną poddane analizie. W ciągu miesiąca ma powstać raport. Na razie, zgodnie z tym, co przedstawił Adam Sawicki (przedstawiciel projektantów) wiemy, że kolejny odcinek obwodnicy będzie biec wzdłuż nasypu kolejowego od ul. Arkońskiej do al. Wojska Polskiego.

Na alei powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Górą ciągnąć się będzie ulica, na której zaplanowano rondo, z którego m.in. będzie można zjechać w ul. Traugutta. Dołem biec ma obwodnica, która jakiś czas zakończy się właśnie w tym miejscu.

Aby doprowadzić obwodnicę do al. Wojska Polskiego trzeba będzie rozebrać dwa budynki i Dworzec Łękno. Poza tym ma być wyciętych aż 500 drzew.©℗

(lw)

Fot. Dariusz Gorajski

Na zdjęciu: We wtorek szczecinianie dyskutowali o budowie kolejnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Kornel
2015-10-01 12:30:47
Ta obwodnica śródmiejska jest dla Szczecina niezbędna. Szkoda, że realizacja postępuje tak wolno.
info
2015-10-01 10:52:21
mialem okazje wysluchac wypowiedzi jakiegos starszego goscia ktory wskazal kardynalne bledy popelnione przez pajacow z Urzedu Miejskiego ... Szczecin to chyba jedyne miasto ktore wprowadza ruch z obwodnicy do centrum zamiast przykladem innych miast rozwijac zbiorkom i ograniczac ruch samochodowy w centrum ... przyjeta strategia jest bledna i niezgodna ze zdrowym rozsadkiem ... no i najlepszy hit zostal na deser, przepisy nakazuja zachowac odleglosc 20m (od osi skrajnego toru do budynku) co projektant rzekomo uwzglednil ha ha ha po tym pytaniu oddalil sie z sali :-) ale bardziej interesujacy jest punkt 2 gdzie czytamy 2. Budynki mieszkalne, szpitale, domy opieki społecznej, obiekty rekreacyjno-sportowe, budynki związane z wielogodzinnym pobytem dzieci i młodzieży powinny być usytuowane w odległości zapewniającej zachowanie, w zależności od przeznaczenia budynku, dopuszczalnego poziomu hałasu, określonego w przepisach w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. czyli wystarczy ze wspolnota da zgode na jakies male przedszkole a inwestycja nagle podraza sie o pare baniek :-)
kierowca
2015-10-01 10:10:22
To nie jest żadna obwodnica. To zwykła dwupasmowa droga miejska z mnóstwem skrzyżowań. A szkoda bo można było zbudować wiadukty+węzły i wtedy naprawdę byłaby to pierwsza w Polsce obwodnica wokół centrum miasta. Szczecin byłby posiadaczem praktycznego, pożytecznego i unikatowego rozwiązana drogowego w Europie.
jlc
2015-09-30 14:38:39
Remont Szerokiej i przedłużenie ul. Sosabowskiego miałyby sens, gdyby ich parametry były identyczne z parametrami ulic Przyjaciół Żołnierza i Taczaka a to jest raczej trudne do osiągnięcia. Na dodatek po drodze powstał wrzód w postaci Arkońskiej w obecnej postaci. Obwodnicą Śródmiejską jedzie się całkiem miło - pod warunkiem dostania się do niej i zjechania z niej bez sterczenia w korku :-(
Ch.Eng
2015-09-30 14:20:12
Przedłużenie Sosabowskiego? A ten blok budowany przez Siemaszkę to bedzie między jezdniami? Coś takiego wybudowali w Chinach. Aha nasi tam jeżdzili podglądać. A tak powaznie to obwodnica w sródmieściu to chory pomysł. Przecież Nowoszeroka i dalej do Spacerowej i Arkońska zrobiona "po ludzku" załatwiłoby sprawę. No i od ronda Hakena do A6, koniecznie.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA