Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

W 2017 r. na Bezrzeczu wielka przebudowa

Data publikacji: 30 lipca 2016 r. 20:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:10
W 2017 r. na Bezrzeczu wielka przebudowa
 

Wykonawca przebudowy ulic Modrej i części Koralowej na szczecińskim Bezrzeczu zostanie wyłoniony w pierwszym kwartale przyszłego roku – poinformował nas niedawno Tomasz Klek z biura prasowego Urzędu Miasta Szczecin.

Główna arteria Bezrzecza, która łączy wielotysięczną dzielnicę Szczecina oraz jej część należącą do gminy Dobra (także Wołczkowo), jest w fatalnym stanie. Kilka lat temu pod i tak już kiepskimi jezdniami tego ciągu komunikacyjnego położono kanalizację sanitarną i instalację wodociągową. Wtedy została ona rozkopana, a ułożona po inwestycji nawierzchnia asfaltowa z czasem popękała i stała się nierówna. W fatalnym stanie pozostały pobocza – mozaika różnego rodzaju płyt, kafli, piaszczystych przerw i zielska. Sytuacja wygląda tragicznie, zwłaszcza wtedy gdy spadnie deszcz. Powstają wówczas rozległe kałuże. Tymczasem ulicami nieustannie jeździ sznur pojazdów, natomiast w godzinach szczytu komunikacyjnego tworzą się wielokilometrowe korki, a kierowcy muszą uważać na rowerzystów, którzy nie mają ścieżki rowerowej.

Magistrat rozpoczął przygotowania do gruntownej przebudowy arterii Bezrzecza. – Wykonawcą prac projektowych jest firma Highway sp. z o.o. z Gdańska. Natomiast wykonawca robót budowlanych zostanie wyłoniony w I kwartale 2017 r. – informuje Tomasz Klek. – Zakres prac obejmie przebudowę ulic Modrej i Koralowej, w ciągu drogi powiatowej, na odcinku od granicy administracyjnej miasta Szczecin do skrzyżowania z ul. Szeroką. W ramach inwestycji zostanie wykonane: nowe oświetlenie uliczne, przebudowa kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną – dodaje.

Na wykonanie tych robót w budżecie na lata 2017-2018 przewidziano 5 mln złotych, w tym udział środków unijnych.

– Koszt prac budowlanych będzie znany po opracowaniu szczegółowego kosztorysu inwestorskiego przez wykonawcę prac projektowych. Przewidywany termin opracowania kosztorysu to październik br. – tłumaczy T. Klek.

Rozpoczęcie przebudowy Modrej – Koralowej planowane jest na I kwartał przyszłego roku, a zakończenie w II kwartale 2018 roku.

Po remoncie ulica będzie miała jezdnię o dwóch pasach ruchu (szerokość każdego – 3,25 m), pasy rowerowe po obu stronach (szerokość każdego – 1,5 m), obustronne chodniki o różnej szerokości, lecz nie węższe niż 2 m.

– Powstaną też wyniesione przejścia dla pieszych na drogach poprzecznych, tj. ulicach: Zaściankowej, Brylantowej, Rozmarynowej, Wroniej i Żyznej jako element uspokojenia ruchu – zapowiada Klek.

Według magistratu modernizacja głównego ciągu komunikacyjnego Bezrzecza „znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort uczestników ruchu drogowego, tj. pieszych, rowerzystów oraz kierowców”.

Prawdopodobnie jednak nie zlikwiduje koszmarnych korków w godzinach szczytu. Tak przynajmniej uważa wielu kierowców.

Na razie też nie wiadomo, jak podczas modernizacji zostanie zorganizowany ruch. – Projekt tymczasowej organizacji ruchu, harmonogram oraz etapy prac budowlanych zostaną określone po wykonaniu dokumentacji projektowej, która określi zakres robót niezbędnych do wykonania – powiedział „Kurierowi” Tomasz Klek.

(kl)

Fot.: Dariusz GORAJSKI

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

KM
2016-08-04 16:59:48
Ulice Koralowa i Modra to właściwie jedyna możliwość dojazdu z Bezrzecza do centrum. Mimo utworzenia mini-ronda przy ul. Szerokiej nadal poranny korek sięga często do sklepu Netto a nawet do ul. Zaściankowej. Proponowany projekt przebudowy zupełnie nie rozwiązuje tego problemu, a nawet sytuację pogarsza. Owszem ulica będzie gładka, ale "wyniesione przejścia dla pieszych" będą hamować ruch.Przejścia dla pieszych ze światłami na żądanie to chyba dużo lepsze rozwiązanie - nie będzie musiał zwalniać i warczeć każdy samochód. Zamiast 2 ścieżek rowerowych po 1,5 m lepiej byłoby zrobić trzeci pas ruchu - dwa pasy byłyby w kierunku centrum i jeden na Bezrzecze. Byłoby to logiczne powiązanie z planowaną przebudową ul. Szafera. A rowerzyści? Ścieżki rowerowe trzeba budować równolegle do ul. Koralowej przedłużając np. ul. Drozdową, albo wykorzystując ul. Kaperską czy też. ul. Kirasjerów. A może trochę "pożyczyć" bezrzeczańskich terenów wojskowych ?
mariusz
2016-08-01 09:54:28
a gdzie bedzie basen wodny jak przy szybkim tramwaju? kaczki tez musza zaplanowac sobie przyszlosc. najpierw powinno sie przygotwac droge zastepcza ktora bylaby od razu kolejna droga dojazdowa. po drugie, dlaczego ponad rok beda trwaly prace przy tej ulicy? czy to znak ze bedzie czescia obwodnicy kolbaskowo police?
kos
2016-07-31 19:47:58
A co z odcinkiem należącym do gminy Dobra?
@Miś
2016-07-31 18:43:41
ta.. pasy do skrętu w lewo, do skrętu w prawo, byleby tylko można było zapinać przed siebie. ruch będzie płynniejszy, jak się parę osób przesiądzie do autobusów raz na jakiś czas.. ano tak, zapomniałem - nie po to się mieszka w takiej dzielnicy, by autobusami jeździć.. nie przystoi. ale taka jest kolej rzeczy - uciekanie z centrum tym się właśnie kończy - kłopotami z dojazdem.
Ni ufam Krzystkowej robocie
2016-07-31 11:10:53
Pokazać najpierw ten projekt mieszkańcom do akceptacji!
Janusz
2016-07-31 10:41:06
Oby to nie była prowizorka.
Misiek
2016-07-31 09:05:10
Pewnie projekt jest debilnie wykonany jak cała reszta projektów realizowanych przez tę wiochę z tramwajami
Miś
2016-07-31 06:34:52
Ciekawe czy projektanci przewidzieli pasy dla samochodów skręcających w lewo z obu kierunków ? Wówczas te samochody w mniejszym stopniu hamowały by ruch .
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA