W KURIERZE. Czego się pan nawąchał? Czego się pan nażarł?
W KURIERZE. Czego się pan nawąchał? Czego się pan nażarł?
Data publikacji: 13 czerwca 2016 r. 10:10
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:06
Pierwsze czytanie projektu ustawy stoczniowej w Sejmie i ostra wymiana zdań między posłami ze Szczecina: Krzysztofem Zarembą (PiS) a Sławomirem Nitrasem (PO). Obrady prowadził wicemarszałek Joachim Brudziński (PiS). Przedstawiamy fragmenty ze stenogramu sejmowego.
Z mównicy sejmowej przemawia Krzysztof Zaremba.
Krzysztof Zaremba: – Panie marszałku! Panie ministrze! Wysoka Izbo! W imieniu Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość chcę powiedzieć, że oczywiście ten projekt ustawy poprzemy. Po tym wprowadzeniu, które przedstawił pan minister, warto by było zdiagnozować stan dzisiejszy i to, dlaczego do tego doszło. Otóż przemysł stoczniowy został zlikwidowany w Polsce decyzją polityczną, bo nie było żadnych przesłanek ekonomicznych (…). W roku 2008 premier ówczesny Donald Tusk wypowiedział takie znamienne słowa: Niech szlag trafi polskie stocznie (…). A na końcu tej drogi była nie kompensacja, tak jak nam mówiono, okłamywano parlamentarzystów, że stocznie w Szczecinie i Gdyni będą sprzedane w biegu, w całości, tylko chodziło o likwidację i to likwidację stoczni w sposób kompletny.
Sławomir Nitras: – Co pan gada?
KZ: – Mamy wreszcie do czynienia z dekapitalizacją i ze zniszczeniem majątku. Mówiono o tym, że majątek jest stary, jest zdekapitalizowany, podczas gdy w samym Szczecinie w latach 1998-2000 zainwestowano, ówczesna Porta Holding zainwestowała blisko 300 mln dolarów w połowę nowej stoczni, w nowe pochylnie, nowe suwnice, cynkownię, malarnię. Ale stało się gorzej, bo polski rząd, który uległ decyzji Komisji Europejskiej, nie skorzystał nawet z żadnej drogi odwołania się. To jest tak, jakbyśmy przegrali proces w sądzie powszechnym w pierwszej instancji i nie apelowali, nie odwoływali się. Co więcej, poświadczono nieprawdę, że w latach 1991-2001 była pomoc publiczna…
SN: – Bo była.
KZ: – …udzielana Porcie Holding. Otóż nie była, 161 statków za 4 mld dolarów oddane, sprzedane bez złotówki…
SN: – Przez was upadła stocznia.
KZ.: – Może pan nie przerywać? Nawąchał się pan czegoś? Co pan?
Dzwonek.
Sławomir Nitras: – Czy pan jest nienormalny?
Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 13 czerwca 2016r.
Wybr. (masz)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Też fakt
2016-06-14 09:54:12
Tyle dzieci głoduje, a niektórzy jedzą i jedzą... Gdzie tu współczucie dla bliźnich? Gdzie podzielenie się z potrzebującym dzieckiem? Gdzie wsparcie dla starszego biedaka? Tylko usta pełne frazesów. Zmiany należy zaczynać od siebie. Masz za dużo jedzenia? Oddaj tym, którzy nie mają. Inaczej nie jesteś wiarygodny.
MArio
2016-06-14 02:45:11
Wszyscy oni siebie warci- i to jet prawda.
Stocznia padla przez wszystkie opcje bo zamiast fachowcow pchali swoich ludzi na wysokie stanowiska.
Przyklad z remontowej mozna by wziasc ale (mimo ze ie lubie PIS ale i PO czy SLD PSL) to najbardziej region byl blokowany za PO a pieniadze pchane do trojmiasta.
Ze stocznia nic sie nie stanie bo POwcy wydzierzawili tereny, a sprzet ten za 300mln zostal sprzedany!!! Cynkownia jest w rekach prywatnych. Prywatna stocznia w Policach chciala wynajac pochylnie bo ma zamowienia na male statki i nie otrzymala zgody na dzierzawe!
Szkoda ze ci panowie tak sie kloca zamias powalczyc o Szczecin.
Ale jak to juz tu ktos pisal kabaret za 12 tys miesiecznie + dodatki i diety ;)
Rzad sie wyrzywi a lud sobie jakos poradzi!
Do "ciekawostka" 13:14:17
2016-06-13 21:25:16
Koziej pisze się dużą literą. Toć to szogun samego Bronisława Komorowskiego!
P.S. Grałeś na tej trąbie?
papa po
2016-06-13 20:30:43
do @ Fakt-a
- ten co mu się "na pierwszy rzut oka" lepiej powodzi to "cienias" przy "chrabim od żyrandola".
Fakt
2016-06-13 16:04:21
Na pierwszy rzut oka widać, któremu posłowi się lepiej powodzi.
Przypominajacy
2016-06-13 15:25:55
A może by tak trochę prawdy z lat 2005-2009 :
- kto promował SS Nowa w miejsce Porta Holding?
- kto powoływał zarządy "ratujące" i polityczne - mieliśmy Prezesa nawet z Kielc (totalna porażka)
- kto finansował już wszystkie oczekiwania związkowe ?
- kto negocjował i ustawowo zagwarantował odprawy dla stoczniowców ?
- kto promował związki zawodowe w naszej stoczni ?
- kto nie reagował na projekt budowy statków przez PŻM (a uciekło do Chin ca 1 miliard USD )?
Oj naprawdę bijmy się wszyscy za Szczecin i SLD i PIS i PO ......
A co można zrobić to zapraszam do Gdańska (w GRUPIE REMONTOWA pracują na całego i się śmieją z naszego podwórka)
Bobur
2016-06-13 13:47:28
Dla mnie bez różnicy. Jeden i drugi to typowi karierowicze polityczni. Polityka dla nich to łatwy i opłacalny sposób na życie. Pokłócili się przed laty o wpływy w Zachodniopomorskim PO i dlatego ta osobista niechęć. Nie warto sobie tymi panami zawracać głowy.
ciekawostka
2016-06-13 13:14:17
Taki znawca od stoczni z pana posła PiS jak z koziej d.....y trąba... Sprzedawał samochody w salonie samochodowym tam nabył doświadczenie o stoczni!
Jarun
2016-06-13 13:06:59
"Dziobanie się" miejscowych kogucików. Krzywdy sobie nie zrobią, nie te dzioby, nie te szpony. Koguciki nie orły czy jastrzębie.
njj
2016-06-13 12:55:28
Co ten nitras tam robi? Kto na takie coś głosuje? Ani wiedzy, ani honoru.
kaes
2016-06-13 12:15:51
Jeden wart drugiego...
doktor
2016-06-13 11:23:11
Ty od pisania i śledzenia komuchów (PO merdańcu) Nitras był w partii Korwina-Mikke Unia Polityki Realnej więc paranoiku nie pisz bzdur.
patelnia
2016-06-13 11:08:31
Przyganiał kocił garnkowi...
Kultura
2016-06-13 11:00:59
Styl uprawiania polityki i artykułowania swoich myśli przez posła SN jest każdemu doskonale znany, więc ta wymiana zdań zupełnie nie dziwi.
hehehe
2016-06-13 10:58:39
To jest rzeczywiście pytanie czy Sławek Nitras jest normalny !!??
Jarun
2016-06-13 10:41:54
Nitras to typowy karierowicz. W partii "od zawsze i na zawsze", typowy aparatczyk. Swoją gadką wpisuje się w sejmowe ławy...typowy brak kultury: sprowokować, zdenerwować, przerwać. Im szybciej zniknie z życia politycznego i publicznej działalności - tym lepiej
Olek
2016-06-13 10:41:20
Nitras jest i będzie przeciwny odbudowie stoczni w Szczecinie. Proniemieckie lobby Tuska jednak tym razem nie przejdą. Nitrasowi radzę włączyć wsteczny bieg i wrócić autostradą do swoich mocodawców.
Nitras POsPOlity komuch.
2016-06-13 10:41:09
Brrrr....
..
2016-06-13 10:31:59
kabaret za 12 tys miesiecznie ,od stoczni mamy szpecjalistkę najradną ,ciekawe ze cisza jakos o gryfii :)
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.