Komentarze
            
        
            
                
                
                    klemens
                
                
                    2024-07-24 11:37:54
                
                
                    i na czyj koszt będzie sprzątany ten bajzel ? Jednak ipn uznał , że 22 lipca to dzień ważny dla Polaków . To nie był sowiecki pomnik , ale pomnik polski , i przedstawiał również polskiego żołnierza . Ci co używają słowa sowiecki , może wyjaśnią jego znaczenie .
                
                    
             
            
                
                
                    @Jokmok
                
                
                    2024-07-24 09:43:58
                
                
                    Sam brednie ,mało poprawnie wypisujesz. Szukasz usprawiedliwienia czynów niegodnych w historii , nie widzisz wykonawców zbrodniczych idei nazistów i bolszewików Obrażasz ludzi BOLSZEWIKU.A może łagodniej środku kapusty. 
                
                    
             
            
                
                
                    jokmok
                
                
                    2024-07-24 00:37:19
                
                
                    do ? żeby e ta komuna, nie ci Rosjanie, to twoi rodziciele byliby analfabetami, jak ich przodkowie, a ty byś u Bauera świnie pasał, jako parobek. Zamiast bredni na kompie pisać, ledwie byś potrafił podpisać się. Taka była wizja Polaków tych, co w  Greifenberg in Pommern mieszkali. O historii to ty słyszałeś, że jest, ale rozminąłeś się z nią o kilometr. Mam dość pisania do środka od kapusty.
                
                    
             
            
                
                
                    jokmok
                
                
                    2024-07-24 00:28:51
                
                
                    do ? - to nie były polskie Gryfice, tylko niemieckie Greifenberg in Pommern , kiedy je palili. Ich domy na Ukrainie, na Powołżu, czy na Krymie tez spłonęły wraz z mieszkańcami, z ich rodzinami w środku, podpalone przez Einsatzkommndo, w którym być może byli szanowani obywatele  Greifenberg in Pommern, w mundurach SS. Mieli LUDZKIE i BOSKIE prawo do każdej zemsty na Niemcach.  Rodziny niemieckich oprawców, dumne z synów, braci i mężów, też powinny poczuć, czym jest zemsta. Mało wiesz, chłopcze.
                
                    
             
            
                
                
                    jokmok
                
                
                    2024-07-24 00:05:43
                
                
                    Prawicowi wandale niszczą, a prawicowe bydło się cieszy. Wojewoda powinien na własny koszt ten pomnik wyremontować i postawić tam, gdzie stał. To nie był pomnik sowieckiego generała, tylko bogu ducha winnych chłopskich synów znad Wołgi, Donu czy Jeniseju.
                
                    
             
            
                
                
                    ? 
                
                
                    2024-07-23 17:22:18
                
                
                    Czy to był pomnik tych "wyzwolicieli" , którzy spalili pobliskie Gryfice po tzw. wyzwalijeniu 6 marca 1945? Precz z komuną  i jej wyznawcami !
                
                    
             
            
                
                
                    @Y
                
                
                    2024-07-23 17:12:41
                
                
                    a co masz nie popierać, od konfidenta, szmalcownika, tw ja szczerości nie oczekuję, co napiszecie? prawdę? za kapowaliście? że pisaliście donosy? za talon na rubina albo skierowanie na wczasy w Bułgarii? daj spokój, inni też pamiętają...
                
                    
             
            
                
                
                    @Edmund
                
                
                    2024-07-23 10:41:46
                
                
                    Ruska onuco gdyby nie papiez  to dzisiaj pod takimi pomnikami byś kwiatki składał. 
                
                    
             
            
                
                
                    Panie redaktorze
                
                
                    2024-07-23 10:28:52
                
                
                    Widząc prezesa IPN proszę zawsze go pytać: 1. Czy był na odsłonięciu pomnika Rzeź Wołyńska w Domostawie 2. Ile jeszcze dziesiąt lat będą prowadzić śledztwo w sprawie mordu na ks. Popiełuszce 3. Kiedy dokończą ekshumację w Jedwabnem. Dziękuję za zadanie powyższych pytań.
                
                    
             
            
                
                
                    klemens
                
                
                    2024-07-23 09:47:49
                
                
                    klasyka bezmyślnego działania . Za pieniądze tych , którzy chwalą .
                
                    
             
            
                
                
                    Dawid
                
                
                    2024-07-23 08:52:34
                
                
                    Czytam komentarze i pytam - to w Nowogardzie mieszka tylu rusofilów czy to zorganizowany przez konfederuskich nalot?
                
                    
             
            
                
                
                    @Z nowogardu
                
                
                    2024-07-23 08:33:47
                
                
                    nie rozumiesz i nie zrozumiesz, nie jesteś Polakiem, nasza rusofobia to efekt ruskiej polonofobii... nie mamy powodów by ruskich lubić...
                
                    
             
            
                
                
                    Y
                
                
                    2024-07-23 08:29:04
                
                
                    Popieram w całości to co napisał stary zgred.Najwiecej do gadania mają ci którzy nie pamietają PRL-u.Żydokomuna która rządzi krajem,wywodzi się prosto z pzpeeru.I co? Wszystko git.
                
                    
             
            
                
                
                    Burzyć 
                
                
                    2024-07-23 08:01:54
                
                
                    Większym pomnikiem sowieckim jest ten paskudny budynek w tle i to on powinien zostać zburzony a nie pomnik 
                
                    
             
            
                
                
                    Ziibi
                
                
                    2024-07-23 06:17:07
                
                
                    Burzą ci co budować nic nie umieją
                
                    
             
            
                
                
                    Z nowogardu 
                
                
                    2024-07-23 06:03:10
                
                
                    Nie rozumie rusofobi polakow .od kad pamietam ten pomnik stal i nikomu nie przeszkadzal rylko idiotom widac teraz .najlepiej pasc na kolana przed unia i blagac o wszystko .widzę  ze ciemnogrod sie odzywa  wielcy  europejczycy  co pan powie tak ma byc .wstyd dla polski  postawvie pomnik ursuli von faizer i zelenskiemu i upa bedzie najlepiej .tam byl tez zolnierz  polski !!! Wyzbywanie sie histori  nowogardu nie zdobyli amerykanie i anglicy  ! I tyle w temacie  rusofobisci ale sludzy eu -)) 
                
                    
             
            
                
                
                    " ulżyło trochę 
                
                
                    2024-07-22 23:16:26
                
                
                    naszym szczególnym patriotom". Jesteś gnidą wyrosłą z sowieckich pluskiew.
                
                    
             
            
                
                
                    Myśl
                
                
                    2024-07-22 22:42:43
                
                
                    Widowisko, jak widowisko. Pomnik wystarczyło zdemontować - piękny nie był i dobrze się nie kojarzył - należało się mu. Jeśli jednak przy okazji spektakularnego zburzenia, ulżyło trochę naszym szczególnym patriotom - to na zdrowie. Dlaczego nie zabezpieczono pni rosnących tam drzew? Paru złotych zabrakło? PKWN został Polakom narzucony, ale i tak Europę podzielili między siebie alianci i sowieci, więc niż lepszego nas nie czekało. 
                
                    
             
            
                
                
                    @ Stary zgred
                
                
                    2024-07-22 22:29:29
                
                
                    W czasach PRL żeby zostać kierownikiem, przynajmniej trzeba było należeć do ówczesnych związków zawodowych. Chyba, że ktoś był tajniakiem. To nie było za darmo.
                
                    
             
            
                
                
                    30 lat wolności
                
                
                    2024-07-22 22:10:20
                
                
                    Ilu Bronia miała braci?
                
                    
             
            
                
                
                    @TZ. 
                
                
                    2024-07-22 22:08:50
                
                
                    jakie braterstwo pajacu... poczytaj jak czerwonoarmiści strzelali do bratnich żołnierzy LWP w Berlinie gdy ci próbowali zawiesić polska flagę na Siegessäule czy na Bramie Brandenburskiej... zabito Polaka tylko dlatego że zawiesił polska flagę... nasi bratni sojusznicy go zabili...
                
                    
             
            
                
                
                    @ @TZ.
                
                
                    2024-07-22 22:01:55
                
                
                    To napisz jeszcze że te ziemie przyznano Polsce tymczasowo do czasu wypracowania traktatu pokojowego - potem Chruszczow w latach 60 potwierdził że to polskie ale ruscy bracia trzymali nas w szachu do upadku ZSRR dopiero traktat zjednoczeniowy zmienił status tych ziem ale też nie do końca bo nasi niemieccy sąsiedzi wychodzą z założenia że III Rzesza dalej istnieje a RFN chce przywrócenia sytuacji z 1937 roku... także ten teges my tu pitu pitu a RFN kombinuje
                
                    
             
            
                
                
                    @Marco 
                
                
                    2024-07-22 21:56:17
                
                
                    Ta dysydencka bibuła o której piszesz była bez problemu dostępną w celi Adama Michnika, miał maszynę do pisania i półki z samizdatami - tak go gnębił Kiszczak że aż czterech klawiszy nie mogło sobie dać rady z wierzgającym Michnikiem - normalnie to komuna zabijała dzieciaki za opornik wpięty w ubranie ale w wypadku Michnika noszono go po korytarzach więziennych...
                
                    
             
            
                
                
                    Edmund
                
                
                    2024-07-22 21:55:35
                
                
                    Mam nadzieję że już niebawem zaczniemy to samo robić z pomnikami Wojtyły.Ale będzie uciecha!
                
                    
             
            
                
                
                    @Stary zgred
                
                
                    2024-07-22 21:51:43
                
                
                    Szczęściarz z ciebie a mnie na korytarzu szkoły podpułkownik Sobolewski kazał się zapisać do ZSMP, innym razem zrobił nam z okazji czynu społecznego (dla tych co nie urodzili się w PRL to była dobrowolnie obowiązkowa praca niewolnicza obywateli PRL - bez wynagrodzenia)  przerwę w trakcie której kazał nam ustawić się w szeregu o mówić na kogo będziemy głosować w wyborach z 1989? gdy dowiedział się że na żydokomunę z magdalenki to się zagotował i zwyzywał nas od najgorszych, w podstawówce podobnie
                
                    
             
            
                
                
                    Ck
                
                
                    2024-07-22 21:36:58
                
                
                    Jakoś nie przypominam sobie z lekcji historii by to zachodnie wojska zdobywały ten teren dla Polski. Nie przypominam sobie aby na początku września 1939 zachodni alianci zbombardowali Niemców po ataku na Polskę. Nie przypominam sobie by alianci zbombardowali Rosjan za atak na Polskę po 17 września 1939. Nie przypominam sobie by alianci zbombardowali Rosję za to że "zniknęli gdzieś" polscy oficerowie po kampanii wrześniowej. Przez prawie dwa lata zachodowi nie przeszkadzały wywózki na Sybir. 
                
                    
             
            
                
                
                    Kiedy tak runą
                
                
                    2024-07-22 21:34:05
                
                
                    ze swoich aktualnie wysokich stanowisk wszystkie zostawione nam szpicle i POmioty sowieckie?
                
                    
             
            
                
                
                    RPO
                
                
                    2024-07-22 21:21:48
                
                
                    Akurat stary zgred ma rację, sam byłem kierownikiem, jak komuś działa się krzywda interweniowałem , żadnych szykan nie doświadczałem z tego tytułu, do PZPR-u nie nalezalem.
                
                    
             
            
                
                
                    Kiedy zostaną
                
                
                    2024-07-22 21:21:41
                
                
                    obalone żywe pomniki pozostawione w naszym Kraju przez armię sowiecką?
                
                    
             
            
                
                
                    dlaczego psują?
                
                
                    2024-07-22 21:19:38
                
                
                    można by zrobić wystawę takich ponurych symboli z całego województwa.
                
                    
             
            
                
                
                    @KKKK
                
                
                    2024-07-22 21:16:23
                
                
                    Kilka dni temu po wielu latach oczekiwania gotowego pomnika w zakładzie wytwórczym w końcu go ustawiono, dzięki zaangażowaniu wspaniałych i odważnych osób. Chodzi o pomnik Rzeź Wołyńska w Domostawie. I ty w sytuacji gdy postawić pomnik polskim ofiarom, to taki problem w Polsce każesz mi robić lapidarium pomników okupanta. Nie!
                
                    
             
            
                
                
                    Jerzy 
                
                
                    2024-07-22 21:12:41
                
                
                    Brawo IPN, brawo Nowogard. Trzeba oczyścić wszystko co związane z ideologią komunistyczną. Wstawiać do muzeum takie szkaradztwo, to pomysł beznadziejny. Można do muzeum wstawić informację i foto że kiedyś takie coś było w Nowogardzie. I to powinno wystarczyć tym co płaczą po nim. 
                
                    
             
            
                
                
                    @TZ.
                
                
                    2024-07-22 21:03:27
                
                
                    Przyznanie piastowskich Ziem Zachodnich Polsce to decyzja zwycięskich mocarstw, a nie Armii Czerwonej. Wynikała ona z okradzenia Polski na Wschodzie, a nie z dobrego serca. Jest faktem, że te tereny zdobyła Armia Czerwona, ale przecież na życzenie Stalina wojska zachodnich aliantów wstrzymywały marsz na wschód Niemiec, bo Stalin chciał zdążyć do Berlina. Mógł siedzieć na wschodnim brzegu Wisły jak podczas Powstania Warszawsk. Wtedy te tereny wyzwoliliby Anglosasi. Jaka prawda, taka wdzięczność.
                
                    
             
            
                
                
                    obserwator
                
                
                    2024-07-22 21:00:50
                
                
                    Czy na tym pomniku był Polski żołnierz w rogatywce polowej? Kto był na tym pomniku?
                
                    
             
            
                
                
                    Edek
                
                
                    2024-07-22 20:40:29
                
                
                    W pełni zgadzam się z KKKK i innymi piszącymi w tym tonie. Polecam wyprawę do Wiednia i obejrzenie monumentalnego pomnika bohaterów armi czerwonej.Jakos nikomu nie przyszło do głowy równać go z ziemia. Ale zabudowania i teren  obozu w Gusen zrównano z ziemia  i wybudowano tam osiedle domkow jednorodzinnych.W obozie tym zamordowano wielu ludzi. W tym piekle zameczono na śmierć  wielu Polakow. Tak wyglada pamięć historyczna. Czy ktoś chciałby mieszkać w takim domu ??????
                
                    
             
            
                
                
                    to teraz
                
                
                    2024-07-22 20:30:14
                
                
                    Skoro pomniki się burzy ze względu na zakaz propagowania ustrojów totalitarnych, to kiedy zburzą tę paskudę przy budynku Solidarności na Wojska polskiego w Szczecinie? Przecież to promowanie kaczyzmu, a to przecież ustrój równie szkodliwy co komunizm czy faszyzm.
                
                    
             
            
                
                
                    at@ KKKK
                
                
                    2024-07-22 20:14:47
                
                
                    Jesteś zbyt głupi aby warto było z tobą dyskutować. Tu nie chodzi o podobanie tylko świadomość własnej historii. Całej , takiej jaka była. Także z jej mniej pięknymi fragmentami  
                
                    
             
            
                
                
                    @TZ. - tylko pytam.
                
                
                    2024-07-22 20:02:57
                
                
                    A co - według twojego rozumu - by było?
                
                    
             
            
                
                
                    Nowogardzianin
                
                
                    2024-07-22 19:34:17
                
                
                    Moja rodzina przyjechała do Nowogardu w lipcu 1945 r. i nigdy do głowy nie przyszłoby mi  niszczyć pomniki. Większość tych, którzy tam stali przyjechali właśnie za głębokiej komuny do Nowogardu za pracą  i na tym placu pod tym pomnikiem maszerowało z czerwonymi szturmówkami. Wstyd. 
                
                    
             
            
                
                
                    @KKKK
                
                
                    2024-07-22 18:57:16
                
                
                    Pelna zgoda
                
                    
             
            
                
                
                    @ KKKK
                
                
                    2024-07-22 18:48:10
                
                
                    Jak Tobie się ten beton podoba , to zasponsoruj przeniesienie do Np. Kozłówki lub stwórz muzeum, opatrzone miłością czerwoną nowe muzeum ,tych , którzy"wyzwalali " ,po tym jak ich wodzowie wymordowali :Polaków, Ukraińców, Rosjan i kilkadziesiąt innych nacji.Beton historyczny.Twoja propozycja jest dziwna. Kto pojedzie do muzeum betonu partyjnego szukać śladów historii . H.  czego? Betonowych odlewów ?
                
                    
             
            
                
                
                    KKKK
                
                
                    2024-07-22 18:25:47
                
                
                    Pie...ć Putina i pie...ć komunistów ale pomników nie powinno się burzyć. Powinno się je demontować i przenosić do muzeów lub lapidariów jako świadectwo przeszłości. Tak aby przypominały o przeszłości jako element historii 
                
                    
             
            
                
                
                    Super!
                
                
                    2024-07-22 18:17:01
                
                
                    Pamiętam, jak burzono pomnik Dzierżyńskiego w Warszawie. Szkoda, że wtedy nie było telefonów komórkowych, byłaby fajna pamiątka.
                
                    
             
            
                
                
                    hm
                
                
                    2024-07-22 18:15:24
                
                
                    'dwóch żołnierzy z czasu wojny' bolało .. w Berlinie stoi kilka pomników "wyzwolicieli".. największy cmentarz poległych żołnierzy Czerwonej Armii i nikt tego nie niszczy, zwłok nie wykopuje i nie wywozi na wschód europy...  to pamięć o ludziach, którzy zgineli żebyście mogli teraz odstawiać swój 'teatrzyk'.. żałosne to.. Historia Kołem się Toczy.
                
                    
             
            
                
                
                    @Stary Zgred
                
                
                    2024-07-22 17:54:34
                
                
                    A kto ruszałby starego zgreda ?Byłeś stary od urodzenia . Nikt Cię nie ruszł,bo byleś STARY ZGRED od urodzenia . Żyj dalej zgredzie.
                
                    
             
            
                
                
                    Stary zgred cd
                
                
                    2024-07-22 17:49:06
                
                
                    Do tych co mnie komentują. Wytłumaczcie mi jak to było że nagle 3 miliony członków PZPR po sierpniu 1980 równym marszem poszło zapisać się do solidarności. To kiedy oszukiwali?. Będąc w partii czy w solidarności?. Odpowiedź jest jedna. Oni szli tam gdzie mogli kombinować. Jak w 1987 wywaliłem złodzieja z pracy, to dyrektor nie podpisał wypowiedzenia bo "członkowie partii nie kradną". Jak w 1996 roku wywaliłem pijaka z pracy to "naruszyłem ustawę o związkach zawodowych". Taki to kraj nad Wisłą. 
                
                    
             
            
                
                
                    TZ.
                
                
                    2024-07-22 17:37:09
                
                
                    Mam mieszane uczucia, gdy widzę takie akcje. Gdyby nie owo "braterstwo broni", nie byłoby żadnego Nowogardu, tylko Naugard, a ci, którzy obalali ten pomnik, pewnie by się w ogóle nie urodzili. Nie powinno być upamiętniana komunizmu na polskiej ziemi, ale też nie wolno zapominać o własnej historii.
                
                    
             
            
                
                
                    slkfjn
                
                
                    2024-07-22 16:50:03
                
                
                    tylko czekać aż postawią pomnik kaczyńskiego, albo zieleńskiego
                
                    
             
            
                
                
                    @max
                
                
                    2024-07-22 16:40:40
                
                
                    Nie jesteś sam. Wszyscy polscy komuniści mają odczucie wielkiego żalu, bo taka jest ich historia.
                
                    
             
            
                
                
                    Grzechu
                
                
                    2024-07-22 16:36:19
                
                
                    Rozumiem że te pomniki komunizmu powinny zniknąć sukcesywnie ...ale to jakiś kabaret rodem właśnie z czasów PRL-u. Wystarczyło zdemontować górę ,oddać ruskim jeśli chcą a na cokole ustawić cokolwiek innego co np jest związane z miastem albo regionem. Klasyczny Heppening klubu gazety polskiej
                
                    
             
            
                
                
                    PamiętamPRL
                
                
                    2024-07-22 16:35:39
                
                
                    @Stary zgred __  Trafnie to ujął, opisał siebie Stary zgred, żył w świecie  równoległym, tak potrafiły żyć miliony ludzi, zamykali oczy, byle spokojnie żyć. Znam to z pracy, uczę w szkole, gdzie dyktatorskiego stylu kierowania nią wielu nie chce widzieć, nieopanowania emocji przez dyrektorkę również - i dobrze im się żyje, nawet wtedy, gdy zaufany przydupas-donosiciel, pedagog zresztą, oczernia jedną pracownicę, co ktoś prostuje, ta wpada w szał... Potem korzystnie jest NIE WIDZIEĆ, nie reagować
                
                    
             
            
                
                
                    Marco
                
                
                    2024-07-22 16:26:29
                
                
                    Stary zgred 15:21● To DOCZYTAJ!!! co się działo, gdy ktoś przywoził np wydawnictwa z Paryża od Giedroycia, gdy ktokolwiek chciał poza cenzurą drukować, zwłaszcza w l.80., gdy ktoś będąc księdzem wykreował nowoczesny rodzaj formacji katolickiej młodych, zwany Oazą, za co zostal skazany na emigrację w RFN i tam otruty w r.87 ( ks.Blachnicki, a przy nim agenci, małż. Gontarczyków, po udowodnieniu, że go  otruto, 2 lata temu ta Gontarczyk, prowadząca stowarzyszenie proLGBTQ uciekła do N.Zelandii)
                
                    
             
            
                
                
                    max
                
                
                    2024-07-22 15:38:12
                
                
                    bardzo nieladnie niszczyc wlasna historie
                
                    
             
            
                
                
                    klufin
                
                
                    2024-07-22 15:31:19
                
                
                    Dziwna  akcja , wykonana    przez  PiS  ,  wszak IPN opanowali  pisowcy  i   podobno  był tam p.Cenckiewicz   który  na  Resecie w TVP  zarobił dużą kasę
                
                    
             
            
                
                
                    Józef 
                
                
                    2024-07-22 15:22:03
                
                
                    Martw się o swoich czerwonych towarzyszy, panie TW. 
                
                    
             
            
                
                
                    Stary zgred 
                
                
                    2024-07-22 15:21:44
                
                
                    Jak to czytam to widzę że ja żyłem w świecie równoległym. Mam prawie 70 lat. Żadnej sowieckiej okupacji nie pamiętam, co niedzielę chodziłem z rodzicami na mszę, a przez podstawówkę i technikum co tydzień na religię i nikt nigdy mi tego nie bronił. Po studiach technicznych pracowałem w państwowej firmie i nikt mnie do PZPR nie chciał zapisać. Awansowałem, zostałem kierownikiem działu, a po wypłacie premii z okazji 22 lipca dawałem pijakom dzień do obróbki po święcie. Do związków nie należałem. 
                
                    
             
            
                
                
                    W końcu! 
                
                
                    2024-07-22 15:19:59
                
                
                    Precz z komuną! 
                
                    
             
            
                
                
                    Jj
                
                
                    2024-07-22 15:17:00
                
                
                    Kamraty  i konfederosjanie nie protestowali ?
                
                    
             
            
                
                
                    Apen
                
                
                    2024-07-22 15:02:21
                
                
                    Obalić to można pół litra
                
                    
             
            
                
                
                    ;/
                
                
                    2024-07-22 15:00:17
                
                
                    Lepiej późno, niż wcale, ale niesmak opieszałości pozostał.
                
                    
             
            
                
                
                    Konrad
                
                
                    2024-07-22 14:42:42
                
                
                    Jaki sowiecki? Pomnik postawili Polacy, aby przypodobać się Ruskim. Piszcie zgodnie z prawdą, a nie wg przekazów IPN.
                
                    
             
            
                
                
                    Józef
                
                
                    2024-07-22 14:41:12
                
                
                    Jeszcze zostało 20 pomników w Polsce? To IPN będzie miał co robić do końca swojej działalności.
                
                    
             
            
                
                
                    Józef
                
                
                    2024-07-22 14:38:21
                
                
                    A poseł Matecki dachołaz też był?