Trwają już prace wykończeniowe: oznakowanie, bariery i ekrany. Ostatnie roboty prowadzone są również na węźle Sianów Zachód. Już w lipcu tego roku kierowcy będą mogli ominąć Sianów drogą S6. Na dalszym odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, w stronę węzła Koszalin Wschód, kontynuowane są prace drogowe i mostowe. Powstaje tam estakada ES-119 o długości blisko 800 metrów. Całkowite zakończenie prac na obwodnicy planowane jest na II kwartał przyszłego roku.
Trasa funkcjonuje częściowo od 2019 roku. Wybudowano i udostępniono kierowcom jej zachodnią część pomiędzy węzłami Bielice i Koszalin Wschód w ciągu drogi ekspresowej S6 z fragmentem S11 do węzła Koszalin Zachód, a także jej wschodni koniec z węzłem Sianów Wschód.
– Na fragmencie od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Zachód projekt drogi musiał zostać zmieniony ze względu na trudne warunki gruntowo-wodne w rejonie Góry Chełmskiej i na obszarze na północny zachód od Sianowa – przypomina Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestora obwodnicy. – Pierwotnie zakładano poprowadzenie drogi S6 pod linią kolejową Koszalin – Gdańsk, a w nowym projekcie nad nią po estakadzie o długości blisko 800 metrów. Nowe rozwiązania pozwoliły na realizację prac w obszarze występowania napiętych zwierciadeł wód gruntowych z kilkoma poziomami wodonośnymi.
Jak dodaje, na odcinku S6 położonym na północ od Sianowa zaawansowanie prac zrealizowanych już wcześniej przez poprzedniego wykonawcę było największe. Dodatkowo w ramach nowego zadania jest realizowany węzeł Sianów Zachód w rejonie miejscowości Gorzebądz. Dzięki temu możliwe będzie wcześniejsze oddanie do ruchu samej obwodnicy Sianowa, co jest planowane w lipcu tego roku.
– Na dalszym fragmencie obwodnicy, od węzła Sianów Zachód do węzła Koszalin Wschód, realizowany jest najbardziej skomplikowany element inwestycji, czyli estakada – informuje M. Grzeszczuk. – Obiekt ten wykonywany jest przy użyciu dwóch metod – nawisowej i nasuwania podłużnego. Zaawansowanie prac w ramach tej drugiej metody wynosi już 77 proc. Postępują też prace przy realizacji przęseł metodą nawisową. Całkowite zakończenie prac na tym fragmencie planowane jest na II kwartał przyszłego roku.
(ek)